Hit vill flest Jämtlänningar flyga i sommar

Förutom till Stockholm är Göteborg dit flest Jämtlänningar vill flyga i sommar. Inrikesflygbolaget BRA har sammanställt bokningsläget just nu för juni, juli, augusti från Åre Östersund Airport. Det är tydligt att Stockholm, Göteborg, Malmö och Ängelholm är de orter som har flest sommarbokningar.

Många väljer att resa vidare inom landet med flygbolaget BRA, med byte på Bromma flygplats. Det visar att flyg är en viktig länk mellan orter som ligger långt ifrån varandra.

I topp på Jämtlänningarnas lista just nu ligger Stockholm, Göteborg och Malmö, tätt följt av Ängelholm Helsingborg. Närheten till Båstad och Bjärehalvön med golf och milsvida stränder har stark dragningskraft. Till Visby har bokningen nyligen öppnat.

Mest bokat i sommar just nu från Jämtland med inrikesflyg:

1. Stockholm, pris från: 918 kr inkl. skatter och avgifter
  2. Göteborg, pris från: 1075 kr inkl. skatter och avgifter
  3. Malmö, pris från: 1075 kr inkl. skatter och avgifter
  4. Ängelholm, pris från: 1075 kr inkl. skatter och avgifter
  5. Visby, pris från: 767 kr inkl. skatter och avgifter
  6. Kalmar, pris från: 1075 kr inkl. skatter och avgifter

Under sommarlovet har alla medföljande barn 2-11 år 90 % rabatt på flyg med BRA.
Barn som inte fyllt 2 år flyger gratis.

Nyhet i år är möjlighet för alla att göra flygresan med 100 % biobränsle, något som väljs vid bokning för enhetspriset 300 kronor per flygsträcka.

Så här fungerar biobränsleflyg med BRA

• Välj biobränsle för varje flygsträcka vid bokning.
  • BRA tankar biobränslet i efterhand. Bolaget byter då ut vanligt jet-bränsle mot köpt mängd biobränsle.
  • BRA erbjuder biobränsle för enhetspriset 300 kr per sträcka, vilket motsvarar bränsleåtgång för en passagerare vid en genomsnittlig inrikesresa.

För mer information:

Emma Sandsjö, Kommunikationschef för BRA, 076-555 74 03, emma.sandsjo@flygbra.se

BRA Pressjour utanför kontorstid: 010-722 16 62

Pressbilder för fri publicering:https://www.mynewsdesk.com/se/flygbra

BRA står för Braathens Regional Airlines. BRA flyger till flest orter av alla inrikesflygbolag: Stockholm Bromma, Göteborg, Malmö, Umeå, Visby, Kalmar, Ronneby, Sundsvall, Helsingborg/Ängelholm, Östersund, Växjö, Trollhättan, Halmstad, Jönköping, Kristianstad, Norrköping (från Visby), Mora (från Ängelholm). BRA samarbetar med Finnair och flyger till Helsingfors från Bromma, Malmö och Umeå samt från Visby på sommaren. BRA flyger även till Berlin från Växjö. Med sina 2,2 miljoner passagerare årligen, främst affärsresenärer, har BRA en marknadsandel om cirka 40 procent. Enligt Svenskt Kvalitetsindex var BRAs passagerare de nöjdaste inom svenskt flyg år 2016, 2017 och 2018. BRA är fortsatt enda flygbolaget som erbjuder alla resenärer att välja fossilfritt biobränsle till sin flygresa. Som enda flygbolag med i regeringsinitiativet Fossilfritt Sverige, arbetar BRA aktivt för ett fossilfritt inrikesflyg till år 2030. Och redan år 2009 miljöcertifierades BRA, då som världens första passagerarflygbolag. BRA har nyligen bytt ut halva flygplansflottan till helt moderna och bränsleeffektiva propellerflygplan. Få flygningar görs på hög höjd och raka flygvägar prioriteras alltid. 2016 etablerades varumärket BRA efter en sammanslagning av flera regionala flygbolag som ingick samma svenska koncern, men bolagets flyg-DNA sträcker sig tillbaka till 1940-talets Braathens S.A.F.E. BRA ägs av det svenska investmentbolaget Braganza, helägt av Per G Braathen och hans familj.

Abonnera på våra pressmeddelanden.