Hit vill flest Sundsvallsbor och västernorrlänningar flyga i sommar

Foto: Kristofer Liljeblad

Förutom Stockholm är det Göteborg flest Sundsvallsbor och västernorrlänningar vill till flyga i sommar. Inrikesflygbolaget BRA har sammanställt bokningsläget just nu för juni, juli, augusti från Sundsvall Timrå Airport. Det är tydligt att Stockholm, Göteborg, Malmö, Ängelholm och Halmstad toppar listan med flest sommarbokningar från Västernorrland just nu.

Många väljer att resa vidare inom landet med flygbolaget BRA, med byte på Bromma flygplats. Det visar att flyg är en viktig länk mellan orter som ligger långt ifrån varandra.

– Våra stora städer med citysemester är givna topplaceringar sedan flera år, där Malmö lockar med enkelhet att även ta sig till Köpenhamn med tåg, säger Jim Hofverberg på BRAs kommunikationsavdelning.

– Båstad och Bjärehalvön med golf och milsvida stränder är den starkaste anledningen till Ängelholms fjärdeplacering på topplistan som följs tätt av Visby, där bokning av sommarflyget direkt från Sundsvall till Visby precis har öppnat, fortsätter Jim.

– Vi hoppas även att ännu fler ska hitta till Sundsvall och Västernorrland med flyg i sommar, speciellt när det nu är möjligt att boka flygresan med 100 procent biobränsle, avslutar Jim.

Mest bokat i sommar just nu från Sundsvall Timrå med inrikesflyg:

1. Stockholm, pris från: 668 kr inkl. skatter och avgifter
  2. Göteborg, pris från: 1075 kr inkl. skatter och avgifter
  3. Malmö, pris från: 1075 kr inkl. skatter och avgifter
  4. Ängelholm, pris från: 1075 kr inkl. skatter och avgifter
  5. Halmstad, pris från: 1075 kr inkl. skatter och avgifter
  6. Visby, pris från: 767 kr inkl. skatter och avgifter
  7. Växjö, pris från: 1075 kr inkl. skatter och avgifter
  8. Ronneby, pris från: 1075 kr inkl. skatter och avgifter
  9. Kalmar, pris från: 1075 kr inkl. skatter och avgifter
  10. Trollhättan, pris från: 1075 kr inkl. skatter och avgifter

Under sommarlovet har alla medföljande barn mellan 2-11 år 90 % rabatt på flyg med BRA.
Barn som inte fyllt 2 år flyger gratis.

Nyhet i år är möjlighet för alla att göra flygresan med 100 % biobränsle, något som väljs vid bokning för enhetspriset 300 kronor per flygsträcka.

Så här fungerar biobränsleflyg med BRA

• Välj biobränsle för varje flygsträcka vid bokning.
  • BRA tankar biobränslet i efterhand. Bolaget byter då ut vanligt jet-bränsle mot köpt mängd biobränsle.
  • BRA erbjuder biobränsle för enhetspriset 300 kr per sträcka, vilket motsvarar bränsleåtgång för en passagerare vid en genomsnittlig inrikesresa.

För mer information:

Emma Sandsjö, Kommunikationschef för BRA, 076-555 74 03, emma.sandsjo@flygbra.se

BRA Pressjour utanför kontorstid: 010-722 16 62

Pressbilder för fri publicering:https://www.mynewsdesk.com/se/flygbra

Foto: Kristofer Liljeblad

BRA flyger till Stockholm Bromma, Göteborg, Malmö, Umeå, Visby, Kalmar, Ronneby, Sundsvall, Helsingborg/Ängelholm, Östersund, Växjö, Trollhättan, Halmstad, Jönköping, Kristianstad, Norrköping, Sälen, Helsingfors, Berlin, Lyon.

Nytt direktflyg från Växjö till Sälen Trysils fyra skidorter med klimatkompenserat flyg i vinter22.5.2019 07:00:00 CESTPressmeddelande

Nu är det klart. Inrikesflygbolaget BRA flyger i vinter direkt mellan Växjö och Sveriges nyaste flygplats, Scandinavian Mountains Airport. Med nya flyget nås fyra skidorter i Sälen Trysil, Skandinaviens största skidområde, på cirka två timmar. Flygplatsen öppnar i december 2019 och BRA är första flygbolaget med flygningar till Sälen Trysil – alla helt klimatkompenserade.