Hitta det bästa kreditkortet inför sommarens utlandssemester

Pandemin är över, semestertiderna står inför dörren och intresset för att resa utomlands är högre än de senaste 2 somrarna. Samtidigt är det kris på Arlanda, SAS är på väg mot en storstrejk, SJ flaggar för personalbrist och influensan sprids på många håll. Därför har det aldrig varit viktigare att utrusta sig med ett heltäckande kreditkort inför kommande utlandsresor.

Rätt kreditkortsval är viktigt inför semestern

Rätt kreditkort ger mycket mer än bara smidiga betalningslösningar. Ett riktigt bra resekort – som det också kallas – erbjuder nämligen allt från kompletterande rese- och bagageförsäkring till loungeaccess, bonuspoäng på bokade flygresor samt rabatter på kontantuttag och valutapåslag när man använder kortet utomlands.

Med andra ord är ett resekort ett verktyg som underlättar utlandsresor och samtidigt ger dig extra skydd ifall något oväntat inträffar, exempelvis ett inställt flyg eller sjukdom. Därför rekommenderas det att man skaffar ett kreditkort i god tid innan sin resa och att man bokar hela resan (flyg och boende) på kortet så att man kan ta del av alla de förmåner som erbjuds.

Det lättaste sättet att hitta rätt kreditkort för ens förutsättningar och behov är att vända sig till experter. Exempelvis kan du snabbt och enkelt hitta rätt kreditkort på kreditkortsval.se – en ledande jämförelsesida för kreditkort flera olika kategorier.

“Vi strävar efter att erbjuda de mest träffsäkra och ärliga jämförelserna av kreditkort på den svenska marknaden. Tack vare lång erfarenhet från branschen och gedigen efterforskning kan vi ställa olika kreditkort mot varandra baserat på diverse underliggande faktorer och användningsområden. Och med tanke på de unika förhållanden som presenterat sig inför den första “pandemifria sommaren” på flera år, har det aldrig förr varit så viktigt för konsumenter att snabbt kunna jämföra olika resekort. Vårt mål med att rekommendera kreditkort för resor är att hjälpa våra besökare hitta ett kreditkort som ger ekonomiska förmåner samt skyddar dem när de reser i fall SAS skulle gå i konkurs eller SJ börjar ställa in tågresor på grund av för hög belastning”, säger Adam Jarfjord, innehålls- och researchansvarig på Kreditkortsval.se

Förutom reserelaterade förmåner måste man även granska villkoren som kreditkorten är förknippade med. Det sista man vill är att betala för mycket i ränta, fastna med dyra fasta avgifter eller inse att kreditkortet inte går att använda för de ändamål man planerat. Även denna information kan du hitta på ovanstående hemsida samt direkt hos kreditgivarna själva.

Rätt kreditkortsval är viktigt inför semestern

Hur fungerar kreditkortens reseförsäkring?28.6.2022 08:00:00 CEST | Pressmeddelande

Ett bra kreditkort kommer med många olika förmåner, däribland bonuspoäng, exklusiva rabatter och erbjudanden. En av de främsta och mest attraktiva förmånerna som de allra flesta kreditkort erbjuder är däremot reseförsäkring. Och kanske har en reseförsäkring aldrig varit med relevant än just nu när inflationen stiger, flygbolag över hela världen kämpar i motvind, SJ flaggar för personalkris och köerna ringlar sig långa på Arlanda på grund av hög belastning.

Vad är underhållning och varför behöver vi det?23.6.2022 11:06:26 CEST | Pressmeddelande

Underhållning är något som vi använder för att fördriva tid och för att göra oss slappna av. Det finns olika former av underhållning och varje person har sin egen smak. Vissa människor gillar actionfilmer, andra gillar äventyr och vissa gillar bilder, spel eller social interaktion. Underhållning är något som tillför glädje i vardagen. Vi behöver detta för att koppla av från vardagens alla möjliga problem och bekymmer. Ibland behöver vi bara en paus från allt och olika nöjen är ett perfekt sätt att få den där avkopplingen. Vi har alla olika behov av underhållning och det är inte alltid lätt att veta vad man ska välja.