Keystone Education Group

Hitta din YH-utbildning på vår mässa i Stockholm

Funderar du på vad du ska göra i höst? Sugen på att läsa en kort, praktiskt inriktad utbildning med mycket goda chanser att få jobb? Välkommen till Studentums yrkeshögskolemässa på Norra Latin i Stockholm den 28 mars 2018!

För femte året i rad arrangerar Studentum en yrkeshögskolemässa för utbildningsintresserade i Stockholm. Välkommen till Norra Latin onsdag den 28 mars för att träffa över 40 olika yrkeshögskolor, gå på seminarier och få mer information om höstens YH-utbildningar. Mässan är självklart kostnadsfri och kräver ingen föranmälan.

Få hjälp i Studentums monter

På plats på YH-mässan i Stockholm finns förutom yrkeshögskolor även Studentum.se som är där för att hjälpa besökarna att navigera bland utbildningsalternativen. I vår monter kan man även göra våra utbildningstest, räkna ut snittbetyg inför ansökan och läsa på om olika yrken.

SYV-seminarium på morgonen

Morgonen börjar med att Myndigheten för yrkeshögskolan (MYH) håller ett kostnadsfritt seminarium för studie- och yrkesvägledare och under dagen kan du som besökare delta i seminarier där skolorna berättar om sina utbildningar och läget på arbetsmarknaden.

Anmäl ditt intresse och se vilka utställare som närvarar på vårt Facebookevent!

Om Yrkeshögskoleutbildningar

Yrkeshögskoleutbildningar, även kallat YH-utbildningar, uppstår av att det finns ett behov på arbetsmarknaden och de bedrivs i ett nära samarbete med näringslivet. De flesta utbildningarna är mellan ett till tre år långa och de är kostnadsfria samt ger studiemedel från Centrala Studiestödsnämnden, CSN.

De flesta utbildningarna består till en tredjedel av praktik som kallas för Lärande i arbete (LIA). På detta sätt får man praktisk erfarenhet och kontakt med företag i branschen. Hela tanken med YH-utbildningar är att de ska leda till jobb direkt efter examen. Statistiken visar att så även är fallet. Hela nio av tio har jobb sex månader efter avslutad YH-utbildning.

Läs mer om utbildningsformen YH-utbildningar på Studentum.se.

Tid och plats för YH-mässan i Stockholm

Datum: Onsdagen den 28 mars 2018
Tid: 10.00-18.00
Plats: Norra Latin på Drottninggatan 71B i Stockholm.
Inträde: Kostnadsfritt.

Keystone Education Group
Karlavägen 104

08 509 106 00https://www.keg.com/

Studentum är Nordens största plattform för eftergymnasiala studier och har månatligen över en halv miljon besökare på sin sajt. Förutom en stor digital närvaro ger Studentum årligen ut ett stort studentmagasin och arrangerar yrkeshögskolemässor på fyra orter i landet: Stockholm, Malmö, Göteborg och Örebro.

Följ Keystone Education Group

Senaste pressmeddelandena från Keystone Education Group

Keystone Education Group passerar 800MSEK i omsättning - stärker sin närvaro i Europa med förvärv av tysk studentplattform13.4.2023 15:00:00 CEST | Pressmeddelande

Svenskgrundade Keystone Education Group, världens största marknadsföringskoncern för utbildningar, förvärvar tyska Studddy (tidigare TarGroup Media) i syfte att stärka sin närvaro på den europeiska marknaden. Keystone Education Group, som erbjuder sökplattformar som hjälper över 110 miljoner studenter att hitta rätt utbildning varje år, passerade 800MSEK i omsättning efter ett framgångsrikt 2022 med nära 20% vinstmarginal och 20% organisk tillväxt.