Hjälp ditt barn med självkänslan

Många föräldrar känner sig någon gång osäkra inför sitt barns utveckling. Hur får man sitt barn att anta nya utmaningar efter att ha misslyckats? Hur hjälper man sitt barn att glädjas och känna stolthet över sina styrkor i stället för att fokusera på sina svagheter? Nu kommer en ny bok i den omåttligt populära Hjälp ditt barn-serien som ger föräldrar tydlig och handfast hjälp.

Som förälder är det lätt att känna sig osäker inför sitt barns utveckling. Hur får man sitt barn att tro på sig själv och våga anta nya utmaningar efter att ha misslyckats? Hur hjälper man sitt barn att se sina styrkor och svagheter, och känna att det duger? Hur får man sitt barn att bli stolt och nöjt över sina bedrifter?

Den här boken riktar sig speciellt till dig som förälder. Den är full av kunskap och tips på hur man kan hjälpa sitt barn att växa, och ger råd och stöd till hur man som förälder kan utvecklas tillsammans med sitt barn.

Hjälp ditt barn med självkänslan är skriven av psykologerna Susanne Bergh Thorén och Åsa Thiringer. Utifrån sina professionella erfarenheter, men också utifrån sina egna erfarenheter som föräldrar, har författarna skrivit en uppdaterad och omfattande bok för dig som vill vara det bästa stödet för ditt barns utveckling, ända från småbarnsålder till tonåren.

Hos Tukan förlag hittar du färgstarka och originella böcker. Vi har ett brett, prisvärt och alltid aktuellt sortiment fullt av kunskap, inspiration och underhållning. För både vuxna och barn. Genom vår nyfikenhet, flexibilitet och vilja att göra saker på vårt eget sätt, har vi utmanat en hel bransch och blivit en udda fågel i bokvärlden

Tukan förlag startades 2008 av Christian Bang-Melchior. Det är ett av Sveriges största förlag och ger ut cirka 300 nya titlar om året.