Hjälp ditt barn med självkänslan

Många föräldrar känner sig någon gång osäkra inför sitt barns utveckling. Hur får man sitt barn att anta nya utmaningar efter att ha misslyckats? Hur hjälper man sitt barn att glädjas och känna stolthet över sina styrkor i stället för att fokusera på sina svagheter? Nu kommer en ny bok i den omåttligt populära Hjälp ditt barn-serien som ger föräldrar tydlig och handfast hjälp.

Som förälder är det lätt att känna sig osäker inför sitt barns utveckling. Hur får man sitt barn att tro på sig själv och våga anta nya utmaningar efter att ha misslyckats? Hur hjälper man sitt barn att se sina styrkor och svagheter, och känna att det duger? Hur får man sitt barn att bli stolt och nöjt över sina bedrifter?

Den här boken riktar sig speciellt till dig som förälder. Den är full av kunskap och tips på hur man kan hjälpa sitt barn att växa, och ger råd och stöd till hur man som förälder kan utvecklas tillsammans med sitt barn.

Hjälp ditt barn med självkänslan är skriven av psykologerna Susanne Bergh Thorén och Åsa Thiringer. Utifrån sina professionella erfarenheter, men också utifrån sina egna erfarenheter som föräldrar, har författarna skrivit en uppdaterad och omfattande bok för dig som vill vara det bästa stödet för ditt barns utveckling, ända från småbarnsålder till tonåren.

Hos Tukan förlag hittar du färgstarka och originella böcker. Vi har ett brett, prisvärt och alltid aktuellt sortiment fullt av kunskap, inspiration och underhållning. För både vuxna och barn. Genom vår nyfikenhet, flexibilitet och vilja att göra saker på vårt eget sätt, har vi utmanat en hel bransch och blivit en udda fågel i bokvärlden

Tukan förlag startades 2008 av Christian Bang-Melchior. Det är ett av Sveriges största förlag och ger ut cirka 300 nya titlar om året.

Ny bok tajmar det ökade fågelintresset under pandemin30.3.2021 08:00:00 CEST | Pressmeddelande

Nyheter om att intresset för fågelskådning ökat under pandemin duggar tätt. Nu senast i SVT Rapport den 14 mars. Men även om intresset för fåglarna exploderat det senaste året så är det en trend som varit på gång en längre tid. Framför allt märks en tydlig ökning av antalet kvinnor. Det menar en av Sveriges namnkunnigaste fågelskådare Erik Hirschfeld som möter fågelintresserade på sina guidningar och kurser och som skrivit boken Bli en fullfjädrad fågelskådare.

Hur mår själen efter 2020? Låt Josefin Dahlberg leda vägen till ett bättre 202125.1.2021 09:00:00 CET | Pressmeddelande

Vilket år vi lämnat bakom oss, och vad har vi lärt oss egentligen? Vi har tvingats till mer egentid och verklighetsflykt har fått ske med andra medel än vanligt. Vi har fått tillbringa mer tid i hemmet och i hemlandet, behövt blicka mer inåt när den yttre världen begränsats. Kanske har vi också tvingats att leva mer i nuet. Det har varit lärorikt, men också väldigt skrämmande. Efter ett så omvälvande år, då nya prövningar hela tiden följt efter varandra på ett sätt som vi aldrig förr varit med om, då är det viktigare än någonsin att ta hand om sig själv, både kropp och själ.