HJÄLTAR BAKOM KULISSERNA

Vind och snöyra, frågvisa gäster och busiga medarbetare, hur är det att vara volontär på Audi FIS World Cup Finals här i Åre? Vi har frågat några av våra fantastiska volontärer som hjälper till att möjliggöra detta hejdundrande arrangemang!

Jochen Reisser, 51 år från Tyskland

Vad är din uppgift?
Tidtagning

Hur är det att vara volontär?
Roligt, det är en härlig atmosfär och det är spännande att ser hur eventet är arrangerat här. Jag jobbar som skidtränare hemma i Tyskland och tycker det är utvecklande att se hur folk jobbar här.

Varför ville du vara volontär?
Jag har varit volontär på liknande event tidigare men aldrig varit i norra Europa så jag tänkte det nu var dags! Det är väldigt vackert och annorlunda landskap här, och man träffar många trevliga människor från hela världen.

Vad ser du fram emot under veckan?
Att få uppleva Åre och träffa alla härliga människor!

Karolin Edlund, 29 år från Jönköping

Vad är din uppgift?
Min uppgift är att hasa bort snö från tävlingsbacken. Vi har varit igång sedan kl 06.00 fram till lunch, nu har vi en längre rast på några timmar innan vi ska ut och hasa ett tag till.

Hur är det att vara volontär?
Kul! Det är bra uppstyrt och spännande att se eventet på nära håll från ett annat perspektiv.

Varför ville du vara volontär?
Jag är ursprungligen från Åre och tyckte det hade varit kul att åka tillbaka och hjälpa till och som tidigare nämnt att vara en del av eventet.

Vad ser du fram emot under veckan?
Jag ser fram emot tävlingarna, det ska bli kul att jobba nära alla åkarna och vara där det händer.