Hogia levererar bokningssystem till kanadensiskt färjerederi

Hogia Ferry Systems har skrivit avtal med kanadensiska Owen Sound Transportation Company, för leverans av sitt standardiserade bokningssystem BOOKIT. Färjerederiet ägs av transportmyndigheten i Ontario och är ett av de största i provinsen.

Passagerarfärjan  the Chi-Cheemaun  går mellan  Tobermory och ön Manitoulin på Huron-sjön, vid gränsen mellan USA och Kanada.
Passagerarfärjan the Chi-Cheemaun går mellan Tobermory och ön Manitoulin på Huron-sjön, vid gränsen mellan USA och Kanada.

Owen Sound Transportation Company kör flera rutter för passagerartrafik i Ontario, bland annat på sjöarna Huron och Erie, på gränsen till USA.

- Vi är mycket glada över att ha vunnit denna upphandling. Kanada är en viktig marknad för oss. Vi har haft ett nära samarbete med den kanadensiska rederibranschen i många år, inte minst med dess branschorganisation Canadian Ferry Association. Vi har levererat till kanadensiska färjerederier sedan 2006 och är glada och stolta över att få välkomna Owen Sound Transportation Company till BOOKIT-familjen. Vi ser fram emot ett långsiktigt samarbete och jag är övertygad om att BOOKIT kommer att leva upp till deras förväntningar, säger Niclas Blomström, bolagschef på Hogia Ferry Systems.

- Vi har kommit i kontakt med Hogia Ferry Systems på branschmässor under årens lopp. Det visade sig att BOOKIT är det bokningssystem som kan uppfylla våra behov, både i dag och i framtiden. Vi är glada över att ha kontrakterat Hogia Ferry Systems. Vi ser fram emot ett långt och produktivt samarbete. Vi är övertygade om att Hogia kommer att kunna stötta oss under många år framöver, säger Susan Schrempf, VD för Owen Sound Transportation Company.

Hogia-gruppen består av 30 bolag i Norden och Storbritannien med sammanlagt 650 medarbetare. Med programvaror som gemensam nämnare bedriver Hogia-gruppen i dag verksamhet inom tre områden: affärssystem, personaladministrativa programvaror och transportlösningar. Läs mer på www.hogia.se.

Jönköpings kommun kontrakterar Hogia som leverantör för Visingsötrafiken16.9.2020 10:00:00 CESTPressmeddelande

I januari gick Jönköpings kommun ut med en direktupphandling för att ersätta sitt befintliga boknings- och biljettsystem för färjetrafiken mellan Gränna och Visingsö - Visingsötrafiken. Färjetrafiken bedrivs i kommunens regi på uppdrag av Trafikverket. Ett antal leverantörer svarade på upphandlingen och Hogia Ferry Systems, med standardprodukten BOOKIT, vann och tilldelades kontraktet.

Proaktivitet för en attraktivare kollektivtrafik25.2.2020 10:30:00 CETBlogginlägg

Håll dina kunder informerade i alla lägen! Emma Fernlöf från Hogia är en av talarna på kollektivtrafikmässan IT-Trans i Karlsruhe i början av mars. Hon kommer att prata om framtidens kollektivtrafik och hur trafikledningen med smart information kan agera proaktivt och undvika att störningar i kollektivtrafiken drabbar resenären, vilket skapar en smidigare resa och bidrar till en attraktivare kollektivtrafik. Ett proaktiv agerande kännetecknar nästa generations kollektivtrafik, säger Emma och berättar mer om hur detta kommer att se ut.