Hogia ABHogia AB

Hogia och Kivra skapar hållbar integrerad tjänst

Nu kan Hogias kunder enkelt skicka lönespecifikationer direkt till sina medarbetares digitala brevlåda hos Kivra. Genom ett samarbetsavtal har Kivras distributionstjänst integrerats i Hogia Star, plattformen som samlar Hogias molnbaserade produkter. Det möjliggör en automatisk koppling mellan Kivra och Hogias löneapp MyPayslip. Det rör sig om över två miljoner svenskar som nu kan få säker leverans av lönespecifikationer till sin personliga digitala brevlåda.

Hogias grundare och VD Bert-Inge Hogsved tillsammans med Stefan Krook, Kivras VD

– Två miljoner svenskar får lön via våra system. Samarbetet med Kivra innebär att vi nu kan erbjuda våra kunder tjänster som bildar ett helt integrerat och digitalt flöde, som börjar med personalens tidrapportering och slutar i ett digitalt arkiv av lönebesked hos den enskilde medarbetaren. Varje steg i flödet uppfyller de krav som den kommande dataskyddslagen, GDPR, ställer, säger Bert-Inge Hogsved, Hogias grundare och VD.

– Det känns väldigt spännande att ha fått Hogia som samarbetspartner. Båda arbetar vi med att skapa digitala och hållbara lösningar för våra kunder. Med tanke på de stora volymer av försändelser som sker i Hogias system är potentialen stor för att göra gott för många företag, säger Stefan Krook, VD för Kivra.

Integrationen med Kivra har också fördelen att arkiveringen av lönespecifikationer kan ske hos medarbetaren och är inte kopplad till en enskild arbetsgivare.

– Det är ett starkt önskemål hos många av våra kunder, både stora och små. Speciellt värdefullt är det i branscher med hög personalomsättning, såsom bemanning, vård och handel. Där går det åt mycket tid till att administrera utskick av lönebesked, både till nuvarande och tidigare anställda. Med den nya tjänsten behöver arbetsgivare inte längre lägga resurser på det, säger Lina Stenback, bolagschef på Hogia HR Products.

Om Kivra

Kivra är en tjänst för privatpersoner och företag som vill ta emot sin post i en säker digital brevlåda. Över 1,6 miljoner personer i Sverige använder redan Kivra i dag. Det är enklare och säkrare än försändelser via post eller e-mail, eftersom det är ett slutet system med krypterade data och inloggning via personnummer och mobilt BankID.

Kontaktpersoner:

Lina Stenback, bolagschef på Hogia HR Products, lina.stenback@hogia.se, mobil: 072-714 4929

Stefan Krook, VD för Kivra, stefan.krook@kivra.com, mobil: 070-111 12 13

Hogia-gruppen består av 27 bolag i Norden och Storbritannien med sammanlagt 625 medarbetare. Med programvaror som gemensam nämnare bedriver Hogia-gruppen i dag verksamhet inom tre områden: affärssystem, personaladministrativa programvaror och transportlösningar. Välkommen att läsa mer på www.hogia.se.

Hogia digitaliserar engelsk terminal27.6.2018 09:00Pressmeddelande

RORO-terminalen i Heysham är navet för större delen av godstrafiken mellan nordvästra England, Isle of Man och Irland. Tre färjerederier fraktar årligen 300 000 enheter genom terminalen. Hogia har fått i uppdrag att leverera ett terminalsystem som ska digitalisera hanteringen av godstransporter och därigenom öka effektiviteten och underlätta arbetet för personalen. Heysham är den första brittiska terminalen som Hogia levererar terminalsystem till.

Port of Heysham’s timely digitalisation of RoRo port terminal23.5.2018 09:00Pressmeddelande

The RoRo terminal at the Port of Heysham is the hub for a large part of the freight that travels between north-west England, the Republic of Ireland, Northern Ireland, and the Isle of Man. Three ferry companies transport 265,000 freight units through the terminal each year. Port of Heysham awarded to Hogia the contract to supply a terminal operating system to digitalise the management of freight transport through the terminal thereby increasing the terminal’s efficiency and throughput, while at the same time reducing stress and increasing job satisfaction in staff.