Hogia ABHogia AB

Hogia och Kivra skapar hållbar integrerad tjänst

Nu kan Hogias kunder enkelt skicka lönespecifikationer direkt till sina medarbetares digitala brevlåda hos Kivra. Genom ett samarbetsavtal har Kivras distributionstjänst integrerats i Hogia Star, plattformen som samlar Hogias molnbaserade produkter. Det möjliggör en automatisk koppling mellan Kivra och Hogias löneapp MyPayslip. Det rör sig om över två miljoner svenskar som nu kan få säker leverans av lönespecifikationer till sin personliga digitala brevlåda.

Hogias grundare och VD Bert-Inge Hogsved tillsammans med Stefan Krook, Kivras VD

– Två miljoner svenskar får lön via våra system. Samarbetet med Kivra innebär att vi nu kan erbjuda våra kunder tjänster som bildar ett helt integrerat och digitalt flöde, som börjar med personalens tidrapportering och slutar i ett digitalt arkiv av lönebesked hos den enskilde medarbetaren. Varje steg i flödet uppfyller de krav som den kommande dataskyddslagen, GDPR, ställer, säger Bert-Inge Hogsved, Hogias grundare och VD.

– Det känns väldigt spännande att ha fått Hogia som samarbetspartner. Båda arbetar vi med att skapa digitala och hållbara lösningar för våra kunder. Med tanke på de stora volymer av försändelser som sker i Hogias system är potentialen stor för att göra gott för många företag, säger Stefan Krook, VD för Kivra.

Integrationen med Kivra har också fördelen att arkiveringen av lönespecifikationer kan ske hos medarbetaren och är inte kopplad till en enskild arbetsgivare.

– Det är ett starkt önskemål hos många av våra kunder, både stora och små. Speciellt värdefullt är det i branscher med hög personalomsättning, såsom bemanning, vård och handel. Där går det åt mycket tid till att administrera utskick av lönebesked, både till nuvarande och tidigare anställda. Med den nya tjänsten behöver arbetsgivare inte längre lägga resurser på det, säger Lina Stenback, bolagschef på Hogia HR Products.

Om Kivra

Kivra är en tjänst för privatpersoner och företag som vill ta emot sin post i en säker digital brevlåda. Över 1,6 miljoner personer i Sverige använder redan Kivra i dag. Det är enklare och säkrare än försändelser via post eller e-mail, eftersom det är ett slutet system med krypterade data och inloggning via personnummer och mobilt BankID.

Kontaktpersoner:

Lina Stenback, bolagschef på Hogia HR Products, lina.stenback@hogia.se, mobil: 072-714 4929

Stefan Krook, VD för Kivra, stefan.krook@kivra.com, mobil: 070-111 12 13

Hogia-gruppen består av 27 bolag i Norden och Storbritannien med sammanlagt 625 medarbetare. Med programvaror som gemensam nämnare bedriver Hogia-gruppen i dag verksamhet inom tre områden: affärssystem, personaladministrativa programvaror och transportlösningar. Välkommen att läsa mer på www.hogia.se.

Hogia banar väg för nästa generations kollektivtrafik17.10.2018 09:00Pressmeddelande

Nu lanserar Hogia en ny molnprodukt som ska ge trafikföretagen en mer proaktiv störningshantering. Med all trafikinformation samlad på ett ställe blir det enklare att få en snabb överblick av situationen i kollektivtrafiken. Genom att man kan registrera händelser som skulle kunna påverka kollektivtrafiken får trafikföretagen bättre förutsättningar att agera innan störningen påverkar resenären. Målet är att ge resenären en smidigare resa så att fler väljer kollektivtrafiken istället för den egna bilen.

Möt Annika, vår egen säljcoach14.9.2018 15:18Nyheter

Vill du arbeta utåtriktat och fokusera på resultat? Då är säljobbet idealiskt. Men lyckorusen från de goda affärerna följs ibland av perioder av motgångar. Om du då snabbt får stöd och vägledning kan det rädda månadens resultat. På Hogia är Annika Bjurmalm heltidsanställd som säljcoach. – Som anställd har jag ingen inkörningstid. Jag känner alla som arbetar med försäljning och kan ge det individuella stöd som behövs för att utvecklas i rollen som säljare, säger Annika Bjurmalm.

Östgötatrafiken ger grönt ljus för ökad framkomlighet13.9.2018 10:00Pressmeddelande

Östgötatrafiken arbetar kontinuerligt med att förbättra framkomligheten för busstrafiken. Med kortare restid blir det attraktivare att välja att åka kollektivt istället för att ta bilen. Som ett led i att förbättra framkomligheten för bussarna investerar Östgötatrafiken nu i en ny molnprodukt, Hogia Traffic Light Priority, som skickar bussens position till trafikljusen för att få företräde.