Hogia och QBIS lanserar gemensam produkt för konsulter
Nu lanserar Hogia och QBIS en gemensam lösning som förenklar stora delar av administrationen för företag som anlitas som konsulter. Hela processen, från tidrapportering till fakturering och lönehantering, kan nu digitaliseras. Förutom en betydande tidsbesparing innebär det minskad risk för fel och ökad insikt i projektstyrning och uppföljning.

När Hogia och QBIS nu lanserar en integration mellan QBIS system för projekthantering och tidrapportering och Hogias system för lön och ekonomi, kommer det att bli enklare för företag i konsultbranschen att automatisera sin administration. Samarbetet grundas i en lång relation mellan Hogia och QBIS, och en tanke om att komplettera varandras produktportföljer.
– Vi har en stor respekt för varandras verksamheter och vill stärka varandra genom den här helhetslösningen. QBIS funktionalitet i kombination med Hogias mångåriga branschkunskap gör att det här blir ett riktigt vasst erbjudande för våra kunder, säger Susanne Toft, bolagschef på Hogia Professional Systems.
– Tillsammans kan vi erbjuda en lösning som passar nästan alla bolag. Oavsett verksamhet, storlek och industri finns det en helautomatiserad lösning, som hjälper företag att snabbare och enklare sköta sin fakturering och sina löner. Det blir säkrare för kunderna, och både QBIS och Hogia kan säkra och utöka sin kundbas tillsammans, säger Ellinor Collin, Partner Channel Manager på QBIS.
QBIS system för tidrapportering och projektuppföljning har integrerats i Hogia Star, plattformen som samlar Hogias molntjänster. Arbetstid och avvikelser rapporteras i QBIS system. Underlaget exporteras direkt till Hogias löne- och ekonomisystem för att omvandlas till lön och fakturor.
– Genom att digitalisera hela processen, från projektplanering, tidrapportering och fakturering till löneutbetalning och semesterplanering, ges större insikt i verksamheten och bättre förutsättningar för lönsamhet och tillväxt. Helhetslösningen minimerar även den manuella handpåläggningen, vilket bidrar till ökad säkerhet, menar Susanne Toft.
– Med Hogia och QBIS får kunderna inte bara två systemleverantörer, utan två partners som länkar samman sina processer över företagsgränserna för att ge kunden bästa möjliga lösning och service. Det är där vi skiljer oss stort från andra samarbeten, konstaterar Ellinor Collin.
Nyckelord
Kontakter
Marie VassiliadisKommunikationsansvarig Hogia-gruppen
Marie Vassiliadis är kontaktperson för alla pressfrågor som rör Hogia-gruppen.
Susanne ToftBolagschefHogia Professional Systems
Tel:+46721427687susanne.toft@hogia.seBilder


Om
Hogia-gruppen består av 30 bolag i Norden och Storbritannien med sammanlagt 650 medarbetare. Med programvaror som gemensam nämnare bedriver Hogia-gruppen i dag verksamhet inom tre områden: affärssystem, personaladministrativa programvaror och transportlösningar. Läs mer på www.hogia.se.
Följ Hogia AB
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Hogia AB
Hogia och Kivra i gemensamt initiativ för Agenda 203024.2.2021 08:15:00 CET | Pressmeddelande
Sedan 2018 samarbetar Hogia och Kivra för att verka för en hållbar samhällsutveckling. En del av intäkterna från den gemensamma distributionstjänsten doneras till hållbarhetsprojekt inom IT och entreprenörskap. Nu höjs ambitionsnivån och de båda företagen blir global partner till den ideella organisationen Reach for Change. Målet är att utöka organisationens verksamhet så att effekten av stödinsatserna tiodubblas och når 30 miljoner barn till 2030.
Hogia levererar stöd för hantering av godsflöden till Södertälje Hamn14.1.2021 09:00:00 CET | Pressmeddelande
Nu kommer det att bli enklare för hamnar och terminaler att hantera stora volymer av gods. Hogia lanserar en mobil applikation som digitaliserar manuella arbetsmoment och ger ökad operationell kontroll. Först igång med applikationen är Södertälje Hamn, som ska använda den för lossning och lastning av importbilar. En tredjedel av Sveriges nybilsimport, ungefär 120 000 bilar, levereras årligen till hamnen. Stora delar av hanteringen kan nu automatiseras.
Hogia lanserar ny produkt för bygg- och anläggningsbranschen4.12.2020 10:30:00 CET | Pressmeddelande
Moveit Bygg & Anläggning är en ny produkt från Hogia som ska minska behovet av pappersunderlag på byggarbetsplatser och digitalisera hanteringen av arbetsorder mellan transportör, förare och entreprenör. Registreringen av artiklar sker enligt BEAst, byggbranschens elektroniska affärsstandard, för att ytterligare förenkla processen och minska risken för fel.
Hogia levererar bokningssystem till kanadensiskt färjerederi30.10.2020 09:00:00 CET | Pressmeddelande
Hogia Ferry Systems har skrivit avtal med kanadensiska Owen Sound Transportation Company, för leverans av sitt standardiserade bokningssystem BOOKIT. Färjerederiet ägs av transportmyndigheten i Ontario och är ett av de största i provinsen.
Jönköpings kommun kontrakterar Hogia som leverantör för Visingsötrafiken16.9.2020 10:00:00 CEST | Pressmeddelande
I januari gick Jönköpings kommun ut med en direktupphandling för att ersätta sitt befintliga boknings- och biljettsystem för färjetrafiken mellan Gränna och Visingsö - Visingsötrafiken. Färjetrafiken bedrivs i kommunens regi på uppdrag av Trafikverket. Ett antal leverantörer svarade på upphandlingen och Hogia Ferry Systems, med standardprodukten BOOKIT, vann och tilldelades kontraktet.
Hogia levererar trafikledningssystem till Svealandstrafiken18.8.2020 09:00:00 CEST | Pressmeddelande
Svealandstrafiken har investerat i ett trafikledningssystem från Hogia som initialt innefattar 150 bussar i Örebros stads- och regiontrafik. Systemet ska ge trafikledarna en överblick av trafiksituationen i realtid och en möjlighet att följa upp den utförda trafiken. Investeringen är ett led i Svealandstrafikens ambition att erbjuda en effektivare kollektivtrafik.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum