Hogia och Tidvis i samarbete inom personlig assistans

I partnerskap med Tidvis kan Hogia erbjuda ett heltäckande systemstöd inom personlig assistans. Verksamhetssystemet Tidvis stöttar de arbetsprocesser som personliga assistenter möter dagligen och kan nu integreras med Hogias ekonomi- och lönesystem. Integrationen innebär att många administrativa moment automatiseras, vilket ger mer tid för användarna att utföra kvalitativ personlig assistans.

Kombinationen Tidvis och Hogia skapar ett heltäckande systemstöd som underlättar administrationen för personliga assistenter.

I Tidvis webbaserade verksamhetssystem kan personliga assistenter hantera schemaläggning, närvaro- och frånvarohantering samt semesterhantering via sin dator, surfplatta eller mobil. Uppgifter som registreras i Tidvis förs över till Hogias system för uppföljning, ekonomisk rapportering, fakturering och löneutbetalning. Integrationen mellan systemen innebär också att ekonomirapporter kan exporteras direkt från Hogias system till Tidvis.

- För att assistansanordnare ska kunna arbeta med kvalitet krävs ett bra systemstöd. I Tidvis kan användarna förutom tidsrapportera hantera journalföring, tillbudsrapportering och andra administrativa uppgifter. Kombinationen Tidvis och Hogias ekonomi- och lönesystem skapar ett heltäckande systemstöd som underlättar administrationen för personliga assistenter betydligt,säger Mattias Lind, vd Tidvis

- Samarbetet med Tidvis är betydelsefullt för branschen. Det automatiserade arbetsflödet frigör mer tid för personalen som kan läggas på assistansen samtidigt som det garanterar hög säkerhet. I en bransch med stor del sekretessbelagd information är säkerheten viktig. Här styrs rättigheterna för alla användare via ett rollbaserat behörighetssystem, säger Joakim Abrahamson, försäljningschef Hogia Public Systems.

Personlig assistans är en insats inom Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade - LSS. Personer med en omfattande funktionsnedsättning har rätt att ansöka om stöd för att kunna leva ett så gott och självständigt liv som möjligt. Brukaren kan själv stå som arbetsgivare eller anlita ett kooperativ, ett privat bolag eller kommunen som arbetsgivare. Omkring 90 000 personer arbetar med personlig assistans i Sverige.

Kontaktpersoner:

Joakim Abrahamson, försäljningschef Hogia Public Systems
Mobil: +46 (0) 703-42 60 71
Mail: joakim.abrahamson@hogia.se

Mattias Lind, vd Tidvis
Tel: +46 (0) 33-722 10 10
E-mail: mattias@tidvis.se
www.tidvis.se

Joakim Abrahamson, försäljningschef Hogia Public Systems
Mattias Lind, vd Tidvis

Hogia-gruppen består av 27 bolag i Norden och Storbritannien med sammanlagt 650 medarbetare. Med programvaror som gemensam nämnare bedriver Hogia-gruppen i dag verksamhet inom tre områden: affärssystem, personaladministrativa programvaror och transportlösningar. Välkommen att läsa mer på www.hogia.se.

Möt Annika, vår egen säljcoach14.9.2018 15:18Nyheter

Vill du arbeta utåtriktat och fokusera på resultat? Då är säljobbet idealiskt. Men lyckorusen från de goda affärerna följs ibland av perioder av motgångar. Om du då snabbt får stöd och vägledning kan det rädda månadens resultat. På Hogia är Annika Bjurmalm heltidsanställd som säljcoach. – Som anställd har jag ingen inkörningstid. Jag känner alla som arbetar med försäljning och kan ge det individuella stöd som behövs för att utvecklas i rollen som säljare, säger Annika Bjurmalm.

Östgötatrafiken ger grönt ljus för ökad framkomlighet13.9.2018 10:00Pressmeddelande

Östgötatrafiken arbetar kontinuerligt med att förbättra framkomligheten för busstrafiken. Med kortare restid blir det attraktivare att välja att åka kollektivt istället för att ta bilen. Som ett led i att förbättra framkomligheten för bussarna investerar Östgötatrafiken nu i en ny molnprodukt, Hogia Traffic Light Priority, som skickar bussens position till trafikljusen för att få företräde.