Hogia och Tidvis i samarbete inom personlig assistans

I partnerskap med Tidvis kan Hogia erbjuda ett heltäckande systemstöd inom personlig assistans. Verksamhetssystemet Tidvis stöttar de arbetsprocesser som personliga assistenter möter dagligen och kan nu integreras med Hogias ekonomi- och lönesystem. Integrationen innebär att många administrativa moment automatiseras, vilket ger mer tid för användarna att utföra kvalitativ personlig assistans.

Kombinationen Tidvis och Hogia skapar ett heltäckande systemstöd som underlättar administrationen för personliga assistenter.

I Tidvis webbaserade verksamhetssystem kan personliga assistenter hantera schemaläggning, närvaro- och frånvarohantering samt semesterhantering via sin dator, surfplatta eller mobil. Uppgifter som registreras i Tidvis förs över till Hogias system för uppföljning, ekonomisk rapportering, fakturering och löneutbetalning. Integrationen mellan systemen innebär också att ekonomirapporter kan exporteras direkt från Hogias system till Tidvis.

- För att assistansanordnare ska kunna arbeta med kvalitet krävs ett bra systemstöd. I Tidvis kan användarna förutom tidsrapportera hantera journalföring, tillbudsrapportering och andra administrativa uppgifter. Kombinationen Tidvis och Hogias ekonomi- och lönesystem skapar ett heltäckande systemstöd som underlättar administrationen för personliga assistenter betydligt,säger Mattias Lind, vd Tidvis

- Samarbetet med Tidvis är betydelsefullt för branschen. Det automatiserade arbetsflödet frigör mer tid för personalen som kan läggas på assistansen samtidigt som det garanterar hög säkerhet. I en bransch med stor del sekretessbelagd information är säkerheten viktig. Här styrs rättigheterna för alla användare via ett rollbaserat behörighetssystem, säger Joakim Abrahamson, försäljningschef Hogia Public Systems.

Personlig assistans är en insats inom Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade - LSS. Personer med en omfattande funktionsnedsättning har rätt att ansöka om stöd för att kunna leva ett så gott och självständigt liv som möjligt. Brukaren kan själv stå som arbetsgivare eller anlita ett kooperativ, ett privat bolag eller kommunen som arbetsgivare. Omkring 90 000 personer arbetar med personlig assistans i Sverige.

Kontaktpersoner:

Joakim Abrahamson, försäljningschef Hogia Public Systems
Mobil: +46 (0) 703-42 60 71
Mail: joakim.abrahamson@hogia.se

Mattias Lind, vd Tidvis
Tel: +46 (0) 33-722 10 10
E-mail: mattias@tidvis.se
www.tidvis.se

Joakim Abrahamson, försäljningschef Hogia Public Systems
Mattias Lind, vd Tidvis

Hogia-gruppen består av 27 bolag i Norden och Storbritannien med sammanlagt 650 medarbetare. Med programvaror som gemensam nämnare bedriver Hogia-gruppen i dag verksamhet inom tre områden: affärssystem, personaladministrativa programvaror och transportlösningar. Välkommen att läsa mer på www.hogia.se.

Hogia digitaliserar engelsk terminal27.6.2018 09:00Pressmeddelande

RORO-terminalen i Heysham är navet för större delen av godstrafiken mellan nordvästra England, Isle of Man och Irland. Tre färjerederier fraktar årligen 300 000 enheter genom terminalen. Hogia har fått i uppdrag att leverera ett terminalsystem som ska digitalisera hanteringen av godstransporter och därigenom öka effektiviteten och underlätta arbetet för personalen. Heysham är den första brittiska terminalen som Hogia levererar terminalsystem till.

Port of Heysham’s timely digitalisation of RoRo port terminal23.5.2018 09:00Pressmeddelande

The RoRo terminal at the Port of Heysham is the hub for a large part of the freight that travels between north-west England, the Republic of Ireland, Northern Ireland, and the Isle of Man. Three ferry companies transport 265,000 freight units through the terminal each year. Port of Heysham awarded to Hogia the contract to supply a terminal operating system to digitalise the management of freight transport through the terminal thereby increasing the terminal’s efficiency and throughput, while at the same time reducing stress and increasing job satisfaction in staff.