Hogia och Tidvis i samarbete inom personlig assistans

I partnerskap med Tidvis kan Hogia erbjuda ett heltäckande systemstöd inom personlig assistans. Verksamhetssystemet Tidvis stöttar de arbetsprocesser som personliga assistenter möter dagligen och kan nu integreras med Hogias ekonomi- och lönesystem. Integrationen innebär att många administrativa moment automatiseras, vilket ger mer tid för användarna att utföra kvalitativ personlig assistans.

Kombinationen Tidvis och Hogia skapar ett heltäckande systemstöd som underlättar administrationen för personliga assistenter.

I Tidvis webbaserade verksamhetssystem kan personliga assistenter hantera schemaläggning, närvaro- och frånvarohantering samt semesterhantering via sin dator, surfplatta eller mobil. Uppgifter som registreras i Tidvis förs över till Hogias system för uppföljning, ekonomisk rapportering, fakturering och löneutbetalning. Integrationen mellan systemen innebär också att ekonomirapporter kan exporteras direkt från Hogias system till Tidvis.

- För att assistansanordnare ska kunna arbeta med kvalitet krävs ett bra systemstöd. I Tidvis kan användarna förutom tidsrapportera hantera journalföring, tillbudsrapportering och andra administrativa uppgifter. Kombinationen Tidvis och Hogias ekonomi- och lönesystem skapar ett heltäckande systemstöd som underlättar administrationen för personliga assistenter betydligt,säger Mattias Lind, vd Tidvis

- Samarbetet med Tidvis är betydelsefullt för branschen. Det automatiserade arbetsflödet frigör mer tid för personalen som kan läggas på assistansen samtidigt som det garanterar hög säkerhet. I en bransch med stor del sekretessbelagd information är säkerheten viktig. Här styrs rättigheterna för alla användare via ett rollbaserat behörighetssystem, säger Joakim Abrahamson, försäljningschef Hogia Public Systems.

Personlig assistans är en insats inom Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade - LSS. Personer med en omfattande funktionsnedsättning har rätt att ansöka om stöd för att kunna leva ett så gott och självständigt liv som möjligt. Brukaren kan själv stå som arbetsgivare eller anlita ett kooperativ, ett privat bolag eller kommunen som arbetsgivare. Omkring 90 000 personer arbetar med personlig assistans i Sverige.

Kontaktpersoner:

Joakim Abrahamson, försäljningschef Hogia Public Systems
Mobil: +46 (0) 703-42 60 71
Mail: joakim.abrahamson@hogia.se

Mattias Lind, vd Tidvis
Tel: +46 (0) 33-722 10 10
E-mail: mattias@tidvis.se
www.tidvis.se

Joakim Abrahamson, försäljningschef Hogia Public Systems
Mattias Lind, vd Tidvis

Hogia-gruppen består av 27 bolag i Norden och Storbritannien med sammanlagt 650 medarbetare. Med programvaror som gemensam nämnare bedriver Hogia-gruppen i dag verksamhet inom tre områden: affärssystem, personaladministrativa programvaror och transportlösningar. Välkommen att läsa mer på www.hogia.se.

Innovativa idéer om framtida transporter4.2.2019 10:00:00Pressmeddelande

Flygande farkoster som drivs av energi från fotosyntesen, transport med kapslar som har inbyggda artificiella assistenter och magnetskor för att gå tre gånger snabbare än med vanliga skor. Det är några av idéerna som presenterades av uppfinningsrika ungdomar i finalen av skolprojektet Framtida transporter. Över 30 klasser och mer än 800 elever deltog i tävlingen på Universeum i Göteborg. Uppgiften var att komma med förslag på hur vi kommer att transportera oss om 30 år. Resultatet blev en mängd kreativa idéer och lösningar.