Hogia tar nytt grepp om varumärket

Hogia lanserar en ny hemsida med nytt utseende och navigering som ska förtydliga företagets breda kunderbjudande. Hogias kundlöfte sedan 1980, att alltid finnas till hands med kunskap och kompetens, är fortsatt lika viktigt och har varit centralt i utvecklingen av den nya hemsidan. Fokus ligger på det mänskliga, och att lyfta fram nyttan med tekniken. Besökaren ska få ett så individanpassat bemötande som möjligt.

Hogia lanserar ny hemsida.

– Hogia är ett familjeföretag som har verkat framgångsrikt i nära 40 år. Vi har byggt upp en bred organisation med närvaro och expertkunskaper i många olika branscher. Vi står för långsiktighet och trygghet. Nu ska vi bli mer tydliga och innovativa i den externa kommunikationen för att bättre nå ut med vår kompetens och den nya generationen Hogia-produkter, säger Marie Vassiliadis, kommunikationsansvarig för Hogia-gruppen.

Ambitionen i projektet har varit hitta ett visuellt koncept som sticker ut.

– Det är lätt att bli för teknisk när man säljer IT-lösningar. Vi har istället byggt ett koncept som sätter individen och dess behov i fokus. Det innehåller dessutom en viss dos humor, vilket är viktigt då det är ett effektivt sätt att nå fram, säger Malin Sjöhage på Hogia som leder webbprojektet.

– Vi har använt oss av plattformen Sitecore för att navigeringen ska kunna anpassas så mycket som möjligt till besökarens beteende och intressen. Vi vill göra det enkelt för kunden att hitta den bästa lösningen för sin verksamhet, tillägger Malin Sjöhage.

Även Hogias digitala supportstöd, Kundtorget, är helt nytt och bygger på samma plattform som den nya hemsidan.

– Den personliga kontakten är central för oss. Vi tror att kunden alltid kommer att uppskatta den mänskliga kontakten så vi fortsätter att satsa på att vara tillgängliga, bland annat i supporten. Nu kan vi komplettera den med ett helt nytt digitalt stöd, både för våra befintliga och nya kunder, säger Niklas Rönn, chef för affärsområdet Branschlösningar.

I projektet har man samarbetat med byråerna Forsman & Bodenfors Factory och Decerno.

Hogia lanserar ny hemsida.

Hogia-gruppen består av 27 bolag i Norden och Storbritannien med sammanlagt 650 medarbetare. Med programvaror som gemensam nämnare bedriver Hogia-gruppen i dag verksamhet inom tre områden: affärssystem, personaladministrativa programvaror och transportlösningar. Välkommen att läsa mer på www.hogia.se.

Hogia digitaliserar engelsk terminal27.6.2018 09:00Pressmeddelande

RORO-terminalen i Heysham är navet för större delen av godstrafiken mellan nordvästra England, Isle of Man och Irland. Tre färjerederier fraktar årligen 300 000 enheter genom terminalen. Hogia har fått i uppdrag att leverera ett terminalsystem som ska digitalisera hanteringen av godstransporter och därigenom öka effektiviteten och underlätta arbetet för personalen. Heysham är den första brittiska terminalen som Hogia levererar terminalsystem till.

Port of Heysham’s timely digitalisation of RoRo port terminal23.5.2018 09:00Pressmeddelande

The RoRo terminal at the Port of Heysham is the hub for a large part of the freight that travels between north-west England, the Republic of Ireland, Northern Ireland, and the Isle of Man. Three ferry companies transport 265,000 freight units through the terminal each year. Port of Heysham awarded to Hogia the contract to supply a terminal operating system to digitalise the management of freight transport through the terminal thereby increasing the terminal’s efficiency and throughput, while at the same time reducing stress and increasing job satisfaction in staff.