Hogia tar nytt grepp om varumärket

Hogia lanserar en ny hemsida med nytt utseende och navigering som ska förtydliga företagets breda kunderbjudande. Hogias kundlöfte sedan 1980, att alltid finnas till hands med kunskap och kompetens, är fortsatt lika viktigt och har varit centralt i utvecklingen av den nya hemsidan. Fokus ligger på det mänskliga, och att lyfta fram nyttan med tekniken. Besökaren ska få ett så individanpassat bemötande som möjligt.

Hogia lanserar ny hemsida.

– Hogia är ett familjeföretag som har verkat framgångsrikt i nära 40 år. Vi har byggt upp en bred organisation med närvaro och expertkunskaper i många olika branscher. Vi står för långsiktighet och trygghet. Nu ska vi bli mer tydliga och innovativa i den externa kommunikationen för att bättre nå ut med vår kompetens och den nya generationen Hogia-produkter, säger Marie Vassiliadis, kommunikationsansvarig för Hogia-gruppen.

Ambitionen i projektet har varit hitta ett visuellt koncept som sticker ut.

– Det är lätt att bli för teknisk när man säljer IT-lösningar. Vi har istället byggt ett koncept som sätter individen och dess behov i fokus. Det innehåller dessutom en viss dos humor, vilket är viktigt då det är ett effektivt sätt att nå fram, säger Malin Sjöhage på Hogia som leder webbprojektet.

– Vi har använt oss av plattformen Sitecore för att navigeringen ska kunna anpassas så mycket som möjligt till besökarens beteende och intressen. Vi vill göra det enkelt för kunden att hitta den bästa lösningen för sin verksamhet, tillägger Malin Sjöhage.

Även Hogias digitala supportstöd, Kundtorget, är helt nytt och bygger på samma plattform som den nya hemsidan.

– Den personliga kontakten är central för oss. Vi tror att kunden alltid kommer att uppskatta den mänskliga kontakten så vi fortsätter att satsa på att vara tillgängliga, bland annat i supporten. Nu kan vi komplettera den med ett helt nytt digitalt stöd, både för våra befintliga och nya kunder, säger Niklas Rönn, chef för affärsområdet Branschlösningar.

I projektet har man samarbetat med byråerna Forsman & Bodenfors Factory och Decerno.

Hogia lanserar ny hemsida.

Hogia-gruppen består av 27 bolag i Norden och Storbritannien med sammanlagt 650 medarbetare. Med programvaror som gemensam nämnare bedriver Hogia-gruppen i dag verksamhet inom tre områden: affärssystem, personaladministrativa programvaror och transportlösningar. Välkommen att läsa mer på www.hogia.se.

Innovativa idéer om framtida transporter4.2.2019 10:00:00Pressmeddelande

Flygande farkoster som drivs av energi från fotosyntesen, transport med kapslar som har inbyggda artificiella assistenter och magnetskor för att gå tre gånger snabbare än med vanliga skor. Det är några av idéerna som presenterades av uppfinningsrika ungdomar i finalen av skolprojektet Framtida transporter. Över 30 klasser och mer än 800 elever deltog i tävlingen på Universeum i Göteborg. Uppgiften var att komma med förslag på hur vi kommer att transportera oss om 30 år. Resultatet blev en mängd kreativa idéer och lösningar.