Hogia tar nytt grepp om varumärket

Hogia lanserar en ny hemsida med nytt utseende och navigering som ska förtydliga företagets breda kunderbjudande. Hogias kundlöfte sedan 1980, att alltid finnas till hands med kunskap och kompetens, är fortsatt lika viktigt och har varit centralt i utvecklingen av den nya hemsidan. Fokus ligger på det mänskliga, och att lyfta fram nyttan med tekniken. Besökaren ska få ett så individanpassat bemötande som möjligt.

Hogia lanserar ny hemsida.

– Hogia är ett familjeföretag som har verkat framgångsrikt i nära 40 år. Vi har byggt upp en bred organisation med närvaro och expertkunskaper i många olika branscher. Vi står för långsiktighet och trygghet. Nu ska vi bli mer tydliga och innovativa i den externa kommunikationen för att bättre nå ut med vår kompetens och den nya generationen Hogia-produkter, säger Marie Vassiliadis, kommunikationsansvarig för Hogia-gruppen.

Ambitionen i projektet har varit hitta ett visuellt koncept som sticker ut.

– Det är lätt att bli för teknisk när man säljer IT-lösningar. Vi har istället byggt ett koncept som sätter individen och dess behov i fokus. Det innehåller dessutom en viss dos humor, vilket är viktigt då det är ett effektivt sätt att nå fram, säger Malin Sjöhage på Hogia som leder webbprojektet.

– Vi har använt oss av plattformen Sitecore för att navigeringen ska kunna anpassas så mycket som möjligt till besökarens beteende och intressen. Vi vill göra det enkelt för kunden att hitta den bästa lösningen för sin verksamhet, tillägger Malin Sjöhage.

Även Hogias digitala supportstöd, Kundtorget, är helt nytt och bygger på samma plattform som den nya hemsidan.

– Den personliga kontakten är central för oss. Vi tror att kunden alltid kommer att uppskatta den mänskliga kontakten så vi fortsätter att satsa på att vara tillgängliga, bland annat i supporten. Nu kan vi komplettera den med ett helt nytt digitalt stöd, både för våra befintliga och nya kunder, säger Niklas Rönn, chef för affärsområdet Branschlösningar.

I projektet har man samarbetat med byråerna Forsman & Bodenfors Factory och Decerno.

Hogia lanserar ny hemsida.

Hogia-gruppen består av 27 bolag i Norden och Storbritannien med sammanlagt 650 medarbetare. Med programvaror som gemensam nämnare bedriver Hogia-gruppen i dag verksamhet inom tre områden: affärssystem, personaladministrativa programvaror och transportlösningar. Välkommen att läsa mer på www.hogia.se.

Hogia banar väg för nästa generations kollektivtrafik17.10.2018 09:00Pressmeddelande

Nu lanserar Hogia en ny molnprodukt som ska ge trafikföretagen en mer proaktiv störningshantering. Med all trafikinformation samlad på ett ställe blir det enklare att få en snabb överblick av situationen i kollektivtrafiken. Genom att man kan registrera händelser som skulle kunna påverka kollektivtrafiken får trafikföretagen bättre förutsättningar att agera innan störningen påverkar resenären. Målet är att ge resenären en smidigare resa så att fler väljer kollektivtrafiken istället för den egna bilen.

Möt Annika, vår egen säljcoach14.9.2018 15:18Nyheter

Vill du arbeta utåtriktat och fokusera på resultat? Då är säljobbet idealiskt. Men lyckorusen från de goda affärerna följs ibland av perioder av motgångar. Om du då snabbt får stöd och vägledning kan det rädda månadens resultat. På Hogia är Annika Bjurmalm heltidsanställd som säljcoach. – Som anställd har jag ingen inkörningstid. Jag känner alla som arbetar med försäljning och kan ge det individuella stöd som behövs för att utvecklas i rollen som säljare, säger Annika Bjurmalm.

Östgötatrafiken ger grönt ljus för ökad framkomlighet13.9.2018 10:00Pressmeddelande

Östgötatrafiken arbetar kontinuerligt med att förbättra framkomligheten för busstrafiken. Med kortare restid blir det attraktivare att välja att åka kollektivt istället för att ta bilen. Som ett led i att förbättra framkomligheten för bussarna investerar Östgötatrafiken nu i en ny molnprodukt, Hogia Traffic Light Priority, som skickar bussens position till trafikljusen för att få företräde.