Hogia wins business in Tunisia

Hogia Ferry Systems has signed an agreement with the Tunisian ferry operator Compagnie Tunisienne de Navigation (CTN) to deliver the reservation and ticketing system BOOKIT.

Hogia Ferry Systems has signed an agreement with the Tunisian ferry operator Compagnie Tunisienne de Navigation.

CTN operates a cruise-like passenger and vehicle ferry service from Tunis to Genoa, Italy and from Tunis to Marseille, France and has intentions to expand their business further.

Mr Kamel Hamdi, Director of Passenger Travel at CTN says, “In our evaluation, it was important to contract a reliable and understanding business partner to give us the necessary tools to help us drive our business forward. We were impressed by the BOOKIT software and we look forward to working with Hogia.”

Niclas Blomstrom, Managing Director at Hogia Ferry Systems says, “Expanding with CTN in Tunisia is very exciting and we are really honoured. We have been cooperating with Algerie Ferries since 2007 so we have a good understanding of the nature of business in this region. Our product will make a difference, and we will go the extra mile to set the scene for a long term and prosperous cooperation.”

About Hogia Ferry Systems

Hogia Ferry Systems is a standard software supplier, providing ferry operators with reservation systems, advanced real-time passenger information systems and other transport related solutions. The main product is called the BOOKIT Reservation System.

Hogia Ferry Systems is part of the Hogia Group, one of Sweden's largest software companies. The Hogia Group comprises 27 companies in Scandinavia and the United Kingdom with a total of 650 employees. With software as a common denominator, the Hogia Group currently operates in three business areas: finance and business systems, human resource systems, and transport systems.

The transport business area focuses on delivering integrated solutions for ferry reservations, port terminal operating, road transport and public transport to customers in Europe, Asia, Australia, Africa, North and South America.  For more information please visit www.hogia.com

Digitalisering av avfallshåndteringen10.4.2019 09:00:00 CESTPressmeddelande

Nå kommer det til å bli enklere for transportselskaper som håndterer avfall å planlegge sine transportoppdrag. Hogia lanserer et nytt skyprodukt, Hogia Moveit Recyleit, som skal hjelpe transportselskaper med å effektivisere transportplanleggingen. Via en app får førerne informasjon om alle sine oppdrag, og kan se ruten på et kart direkte på mobilen. Med mer effektiv planlegging av kjøreruten kan man redusere drivstofforbruket, hvilket er positivt både for miljøet og økonomien.

Ny metod för fosterövervakning belönas5.3.2019 10:00:00 CETPressmeddelande

Två studenter på Chalmers har utvecklat en metod för att kunna särskilja ett fosters hjärtrytm från mammans. Den bygger på analys av de elektriska signaler som naturligt finns i huden hos mamman och som fångas upp av elektroder. Metoden har potential att vara mer tillförlitlig och lättanvänd än dagens fosterövervakning med CTG-apparat. Studenterna belönas med Bert-Inge Hogsveds pris för bästa entreprenörskap, av Forum för tekniska fysiker på Chalmers.

Innovativa idéer om framtida transporter4.2.2019 10:00:00 CETPressmeddelande

Flygande farkoster som drivs av energi från fotosyntesen, transport med kapslar som har inbyggda artificiella assistenter och magnetskor för att gå tre gånger snabbare än med vanliga skor. Det är några av idéerna som presenterades av uppfinningsrika ungdomar i finalen av skolprojektet Framtida transporter. Över 30 klasser och mer än 800 elever deltog i tävlingen på Universeum i Göteborg. Uppgiften var att komma med förslag på hur vi kommer att transportera oss om 30 år. Resultatet blev en mängd kreativa idéer och lösningar.