Högt tryck på bokningarna när Ving släpper vinterresorna för 2021/22

I onsdags släppte Ving upp försäljningen av nästa vinters resor och bara efter några dagar ser Ving en fördubbling på vinterresorna jämfört med samma period i fjol. Mest populära är resorna till Gran Canaria och Teneriffa, men även till Thailand ökar efterfrågan. Gemensamt är att man på de destinationerna kan hitta flera av Vings mest populära koncepthotell, Sunwing Family Resorts, Sunprime Hotels och O.B.C by Sunwing, och många säkrar sina favorithotell redan nu. Förutom Kanarieöarna och Thailand finns även resor till bland annat Gambia, Kap Verde och Madeira bokningsbara.

Kamala Beach, Thailand. Fotograf Jenny Unnegård, Ving

Ving blickar framåt mot ett nytt år och en tid efter pandemin. Och den senaste tidens positiva signaler kring vaccin har gett ett uppsving i bokningarna för 2021.

Vi märker ett tydligt trendbrott just nu och att det finns en ökad efterfrågan på resor. I synnerhet för resorna till nästa vinter som redan nu, bara några dagar efter uppsläpp, har ökat med 92 % jämfört med samma tid i fjol. Många vill redan nu säkra sin höst- och vintersemester och de bästa rummen på de populäraste hotellen är också de som bokas upp först. Med våra generösa villkor och utökade säkerhetsrutiner kan kunderna tryggt boka en resa med oss. I år har vi också släppt upp fler hotell än vad vi brukar vid den här tiden, vilket möjliggör för fler att hitta just den resa som passar dem. säger Fredrik Henriksson, kommunikationschef Ving.

Vings populära koncepthotell Sunwing Family ResortsSunprime Hotels och O.B.C by SunwingGran Canaria, Teneriffa och i Thailand finns alla bokningsbara på ving.se. Därutöver har Ving släppt upp försäljningen till ett stort antal populära hotell. Totalt finns 150 hotell redan nu bokningsbara och fler blir tillgängliga successivt framöver.

Därutöver finns Vings reguljärflygspaket till såväl storstäder som långväga exotiska resmål att boka ett år framåt i tiden. Fler resmål till bla Indiska oceanen blir bokningsbara inom kort.

Flyg till Gran Canaria från 11 svenska regionalflygplatser

Kanarieöarna, med Gran Canaria och Teneriffa, är Vings största vinterdestinationer och till vintern 2021/22 erbjuds resor till öarna från de stora flygplatserna i Stockholm, Göteborg, Malmö och Köpenhamn. Till Teneriffa flyger Ving dessutom från Örebro och Växjö. Och till Gran Canaria erbjuds flyg från 11 regionalflygplatser runtom i landet.

Gran Canaria och Teneriffa är våra mest populära vinterdestinationer och därför är i väldigt glada över att återigen kunna erbjuda flyg från flertalet regionalflygplatser nästa vinter. Vi vet hur uppskattat det är att kunna flyga direkt från sin lokala flygplats och vi vill ge så många kunder som möjligt den möjligheten, från norr till söder, säger Fredrik Henriksson.

Regionalflygplatser med resor till Gran Canaria vintern 2021/22: Borlänge, Jönköping, Kalmar, Karlstad, Luleå, Norrköping, Örebro, Östersund, Sundsvall, Umeå och Växjö.

I Vings program till nästa vinter finns även resor till Madeira, Kap Verde, Gambia och Thailand, dit Ving flyger från Stockholm och Köpenhamn. Till Kap Verde finns även resor från Göteborg.

Res tryggt med Ving

De senaste månaderna har Ving infört utökade rutiner och villkor för kunder som bokar en resa. Vings Safe Travel-paket  tar hand om kunden - före, under och efter resan med bland annat utökade säkerhetsrutiner på hotellen och på flygen samt extra trygghet vid bokning då Ving ger en återbetalningsgaranti om 7 dagar vid inställd resa.

Kamala Beach, Thailand. Fotograf Jenny Unnegård, Ving
Sunprime Ocean View, Teneriffa
Lollo & Bernie på Ocean Beach Club Gran Canaria
Puerto de Mogán, Gran Canaria
Gambia
Arguineguin, Gran Canaria
Santa Maria, Kap Verde
Sunprime Atlantic View, Gran Canaria

Ving är en del av Nordic Leisure Travel Group (NLTG), Nordens ledande semesterföretag som erbjuder resor, såväl klassiska paketresor som egenpaketerade resor med reguljärflyg och kryssningar från Sverige, Danmark, Norge och Finland. I gruppen ingår researrangörerna Ving, Globetrotter, Spies, Tjäreborg, flygbolaget Sunclass Airlines samt de egna koncepthotellen Sunprime Hotels och Sunwing Family Resorts samt Ocean Beach Club och vännerna Lollo & Bernie.

Allt fler väljer trygghet genom en paketresa21.1.2021 12:09:06 CETPressmeddelande

Efter snart ett år med coronavirus och nedstängningar finns en ökad optimism om att det kan bli möjligt att komma iväg på en semesterresa under 2021, det märks i bokningarna av resor till sommaren. Med osäkerhet kring resandet har samtidigt paketresan blivit mer relevant än någonsin när många vill boka tryggt. Det visar Vings resepanel där 43 procent svarar att de är mer benägna eller ganska benägna att boka en paketresa idag jämfört med för ett år sedan.

Vings nya sommarkampanj fokuserar på välmående och personliga upplevelser23.12.2020 09:40:51 CETPressmeddelande

Med start den 26 december drar Ving igång årets sommarkampanj där fokus, precis som i Vings nya varumärkesidentitet, läggs på välmående och personliga upplevelser. Vad som är välmående skiljer sig dock från olika personer och olika tillfällen. Det nya manéret ”Find your wave” handlar om att manifestera detta och att varje kund ska ges möjligheter att hitta just sin ”wave”, sin resa och upplevelse.

Workation på Gran Canaria – Ving satsar på hotellrum för distansarbete i kombination med semesterkänsla18.12.2020 09:27:27 CETPressmeddelande

I tider av distansarbete och restriktioner arbetar många svenskar hemifrån samtidigt som reslusten är stor. Nu lanserar Ving en unik möjlighet att kombinera distansarbete och semester med ett ”Workation-paket” på vuxenhotellet Sunprime Atlantic View på Gran Canaria. Med paketet får man tillgång till alla de nödvändigheter man kan tänkas behöva för att hotellrummet ska bli till det perfekta distanskontoret.

Padelsatsning hos Ving 202115.12.2020 11:33:32 CETPressmeddelande

I förra veckan lanserade Ving en ny varumärkesidentitet med fokus på fler personliga upplevelser. Ving storsatsar sig ur krisen och lanserar nu padelresor, bygger nya padelbanor på sina hotell och fokuserar på fler hotell med padel som den första nyheten i raden av många framöver. Padel har tagit Sverige och världen med storm och få träningsformer har sett en sådan ökning de senaste åren. Ving lanserar nu 8 arrangerade padelresor till 2021 och gör det samtidigt enklare för kunderna att hitta just det hotell och de resmål där de kan spela padel. Totalt kommer 50-100 hotell med padelmöjligheter världen över att erbjudas, bland annat Vings egna koncepthotell.