Högt tryck på bokningarna när Ving släpper vinterresorna för 2021/22

I onsdags släppte Ving upp försäljningen av nästa vinters resor och bara efter några dagar ser Ving en fördubbling på vinterresorna jämfört med samma period i fjol. Mest populära är resorna till Gran Canaria och Teneriffa, men även till Thailand ökar efterfrågan. Gemensamt är att man på de destinationerna kan hitta flera av Vings mest populära koncepthotell, Sunwing Family Resorts, Sunprime Hotels och O.B.C by Sunwing, och många säkrar sina favorithotell redan nu. Förutom Kanarieöarna och Thailand finns även resor till bland annat Gambia, Kap Verde och Madeira bokningsbara.

Kamala Beach, Thailand. Fotograf Jenny Unnegård, Ving

Ving blickar framåt mot ett nytt år och en tid efter pandemin. Och den senaste tidens positiva signaler kring vaccin har gett ett uppsving i bokningarna för 2021.

Vi märker ett tydligt trendbrott just nu och att det finns en ökad efterfrågan på resor. I synnerhet för resorna till nästa vinter som redan nu, bara några dagar efter uppsläpp, har ökat med 92 % jämfört med samma tid i fjol. Många vill redan nu säkra sin höst- och vintersemester och de bästa rummen på de populäraste hotellen är också de som bokas upp först. Med våra generösa villkor och utökade säkerhetsrutiner kan kunderna tryggt boka en resa med oss. I år har vi också släppt upp fler hotell än vad vi brukar vid den här tiden, vilket möjliggör för fler att hitta just den resa som passar dem. säger Fredrik Henriksson, kommunikationschef Ving.

Vings populära koncepthotell Sunwing Family ResortsSunprime Hotels och O.B.C by SunwingGran Canaria, Teneriffa och i Thailand finns alla bokningsbara på ving.se. Därutöver har Ving släppt upp försäljningen till ett stort antal populära hotell. Totalt finns 150 hotell redan nu bokningsbara och fler blir tillgängliga successivt framöver.

Därutöver finns Vings reguljärflygspaket till såväl storstäder som långväga exotiska resmål att boka ett år framåt i tiden. Fler resmål till bla Indiska oceanen blir bokningsbara inom kort.

Flyg till Gran Canaria från 11 svenska regionalflygplatser

Kanarieöarna, med Gran Canaria och Teneriffa, är Vings största vinterdestinationer och till vintern 2021/22 erbjuds resor till öarna från de stora flygplatserna i Stockholm, Göteborg, Malmö och Köpenhamn. Till Teneriffa flyger Ving dessutom från Örebro och Växjö. Och till Gran Canaria erbjuds flyg från 11 regionalflygplatser runtom i landet.

Gran Canaria och Teneriffa är våra mest populära vinterdestinationer och därför är i väldigt glada över att återigen kunna erbjuda flyg från flertalet regionalflygplatser nästa vinter. Vi vet hur uppskattat det är att kunna flyga direkt från sin lokala flygplats och vi vill ge så många kunder som möjligt den möjligheten, från norr till söder, säger Fredrik Henriksson.

Regionalflygplatser med resor till Gran Canaria vintern 2021/22: Borlänge, Jönköping, Kalmar, Karlstad, Luleå, Norrköping, Örebro, Östersund, Sundsvall, Umeå och Växjö.

I Vings program till nästa vinter finns även resor till Madeira, Kap Verde, Gambia och Thailand, dit Ving flyger från Stockholm och Köpenhamn. Till Kap Verde finns även resor från Göteborg.

Res tryggt med Ving

De senaste månaderna har Ving infört utökade rutiner och villkor för kunder som bokar en resa. Vings Safe Travel-paket  tar hand om kunden - före, under och efter resan med bland annat utökade säkerhetsrutiner på hotellen och på flygen samt extra trygghet vid bokning då Ving ger en återbetalningsgaranti om 7 dagar vid inställd resa.

Kamala Beach, Thailand. Fotograf Jenny Unnegård, Ving
Sunprime Ocean View, Teneriffa
Lollo & Bernie på Ocean Beach Club Gran Canaria
Puerto de Mogán, Gran Canaria
Gambia
Arguineguin, Gran Canaria
Santa Maria, Kap Verde
Sunprime Atlantic View, Gran Canaria

Ving är en del av Nordic Leisure Travel Group (NLTG), Nordens ledande semesterföretag som erbjuder resor, såväl klassiska paketresor som egenpaketerade resor med reguljärflyg och kryssningar från Sverige, Danmark, Norge och Finland. I gruppen ingår researrangörerna Ving, Globetrotter, Spies, Tjäreborg, flygbolaget Sunclass Airlines samt de egna koncepthotellen Sunprime Hotels och Sunwing Family Resorts samt Ocean Beach Club och vännerna Lollo & Bernie.

Ving utökar tillgängligheten av egna Lollo & Bernie-produkter genom nytt partnerskap8.4.2021 10:14:25 CEST | Pressmeddelande

Genom ett licenssamarbete med Teddykompaniet blir Vings populära maskotar Lollo & Bernie nu mer tillgängliga än någonsin tidigare. Förutom i Vings egen Lollo & Bernie-shop kommer bla pussel, kramdjur och handdukar att finnas till försäljning hos stora återförsäljare som Jollyroom, Babyland, Boozt, Adlibris, Babyland samt i utvalda leksaksbutiker. Ving planerar även för fler nya och spännande produkter på hyllorna inom kort med fler licenspartners.

Ving förlänger samarbetet med TCS Lidingöloppet6.4.2021 10:17:22 CEST | Pressmeddelande

Ving satsar stort på aktiv semester och det står nu klart att researrangören fortsätter som officiell leverantör till TCS Lidingöloppet i ytterligare tre år. Samarbetet sker på flera plan, där Ving ska hjälpa till att sprida varumärket TCS Lidingöloppet och lyfta löpning som motionsform bland annat genom att arrangera löparresor. Ving kommer även aktivt att delta som en viktig partner under Lidingöloppen.

Ving släpper sommarresorna för 202225.3.2021 10:53:36 CET | Pressmeddelande

Om drygt en månad drar Vings sommarsäsong igång, men det är inte bara årets sommarresor som finns bokningsbara. Redan nu är siktet inställt på sommaren 2022 och från och med idag går det att boka nästa års sommarresa på Ving.se till de mest populära destinationerna vid Medelhavet. Först ut är Vings egna koncepthotell, Sunwing Family Resorts, Sunprime Hotels och O.B. C by Sunwing, samt ett antal andra omtyckta hotell. Fler bokningsbara hotell släpps upp löpande framöver.

Nu vill pensionärerna ut och resa17.3.2021 14:26:08 CET | Pressmeddelande

Till nästa vinter har Ving redan nu fler inbokade resor än ett normalt år och ressuget är stort. I takt med att allt fler blir vaccinerade ökar lusten att åter upptäcka världen och många passar då på att boka sin drömresa. Och det är de äldre åldersgrupperna som sticker ut jämfört med snittet. I åldersgruppen 65 år och uppåt har bokningarna hos Ving ökat med 30 procent jämfört med i fjol, då vinterbokningarna vid samma tid låg i linje med ett ”normalt år”. Störst ökning står dock 50-64-åringarna för, där bokningarna har ökat med över 40 procent.