Högtryck i reseförsäljningen hos Ving

Vings sommarkampanj är i full gång och januari brukar vara den månad då flest resor bokas. Enbart Ving räknar med att sälja resor för över en miljard de närmaste fem veckorna och redan nu är en mer än en fjärdedel av sommarens resor bokade. Populärast av sommarens resmål hos Ving är Mallorca och Rhodos, dit flest har bokat sin resa.

Ocean beach Club - Cypern. Fotograf: Eric Josjö, Ving

I vintertider är sol- och badsuget ofta som störst. Det märks tydligt på försäljningen som ökar markant under januari och februari och bara under årets första vecka sålde Ving närmare 25 000 resor. Sommaren är den period då allra flest väljer att resa på semester och för att säkra en eller två solveckor i sommar väljer många att vara ute i god tid.

– Just nu är det högtryck i Vings reseförsäljning och vi säljer resor för i genomsnitt 1,2 miljoner kronor i timmen, dygnet runt. Under 2017 köpte närmare två miljoner svenskar en paketresa utomlands och av dem var det närmare en tredjedel som valde att resa med Ving. Reseintresset har varit rekordhögt under hösten och vi märker att takten håller i sig, säger Anna Hagberg, tf. informationschef, Ving.

– Främst är det barnfamiljer som bokar sin sommarresa i januari och de vill gärna till ett välkänt resmål med bekvämt boende. Framförallt är Vings egna koncepthotell populära bland barnfamiljer och de bokas tidigt. De resmål som ligger i topp sommaren 2018 är Mallorca, Rhodos och Cypern men även Kreta bokar bra, liksom sommarens nyhet Montenegro och Turkiet som är på väg tillbaka, fortsätter Anna Hagberg.

Den populära semesterön Mallorca är sommarens bäst bokade resmål där över en fjärdedel av resorna redan är bokade (27 procent). Turkiet är på väg tillbaka och är det resmål som ökat mest jämfört med föregående år.

Topplista bäst sålt hittills:
1. Mallorca
2. Rhodos
3. Cypern
4. Kreta
5. Turkiet

För bilder, se Vings bildarkiv: www.ving.se/bildarkiv

Önskas ytterligare information, kontakta:
Anna Hagberg, tf. informationschef Ving, tel 0709-513158 eller anna.hagberg@ving.se

Ving är Sveriges ledande researrangör med resor till fler än 400 resmål i över 50 länder. Ving arrangerar charterresor, flexibla paketresor med reguljärflyg och säljer även enskilda flygbiljetter och hotellövernattningar till den som vill resa på egen hand. Resorna säljs via internet, telefon, i butik och i utvalda resebyråer över hela landet. Ving ingår tillsammans med Globetrotter i Ving Sverige AB med cirka 200 anställda och cirka 700 000 resenärer årligen. Ving Sverige AB ingår i den internationella resekoncernen Thomas Cook Group plc som är noterad på London-börsen.

Vings Pressjour

Vid akuta ärenden utanför kontorstid. Endast för journalister.

Premiär för show med Vings maskotar Lollo och Bernie!15.11.2018 12:29Pressmeddelande

Vings populära maskotar Lollo & Bernie har över 30 miljoner visningar på YouTube med sin dansfilm och många är de familjer som mött de kramgoa vännerna på Vings familjehotell. Nu kan Ving för första gången även stolt presentera en egen föreställning med barnens favoriter. Showen med Lollo & Bernie har premiär i helgen, 17-18 november, på Intiman i Stockholm. Den sätts även upp på Lisebergsteatern i Göteborg, 19-20 januari 2019.

Nyhet! Ving och Thomas Cook Group storsatsar på koncepthotell 201931.10.2018 11:23Pressmeddelande

Thomas Cook Group, där Ving ingår, fortsätter satsningen på skräddarsydda hotellkoncept och lanserar 20 nya koncepthotell under 2019 i Spanien, Grekland, Cypern och Turkiet. Ving kommer i ett första skede att erbjuda sex av dessa nya hotell, däribland ett familjevänligt Casa Cook på Kreta samt tre hotell inom ramen för det nya konceptet Cook’s Club. Det planeras även för ytterligare lanseringar inom kort.