Hollywood-premiär för Nya Audi A8 och Spider-Man: Homecoming

Vid världspremiären av Spider-Man: Homecoming i Hollywood på onsdagskvällen var det inte bara premiär för filmen utan även för nya Audi A8 som smygvisades på vita duken och på röda mattan. Tom Holland, som har rollen som Peter Parker, anlände till TCL Chinese Theatre i en specialmaskerad Audi A8. Robert Downey Jr. som spelar Spider-Mans mentor Tony Stark anlände dessutom i en Audi R8 Spyder tillsammans med John Favreau.

A177416 medium

I vanliga fall använder sig Audis utvecklingsavdelning av en speciell maskering med svarta och vita virvlar när de kör hemliga prototyper. Inför galapremiären av Spider-Man: Homecoming skapades dock ett kamouflagemönster som specialdesignats inför framträdandet på den röda mattan, där virvlarna ersatts av spindelväv.

Den officiella premären av nya A8 sker den 11 juli vid Audi Summit i Barcelona ( www.summit.audi ) men innan dess gör alltså Audi A8 premiär på vita duken i Spider-Man: Homecoming. I filmen får biopubliken en demonstration av högautomatiserad körning i trafikköer när Happy Hogan tar händerna från ratten. Tack vare att Audi AI Traffic Jam Pilot är aktiverad kan Audi A8 ta över körningen och styra själv.

Spider-Man: Homecoming har Sverigepremiär den 5 juli.

Ladda ner  filmen från premiären och footage .

A177416 medium
A177415 medium
A177410 medium
A177409 medium
A177411 medium
Audi A8 premiär Spider-Man

Audi är en internationell tillverkare av premiumbilar och levererade drygt 1,8 MIO nya bilar 2017. Företaget omsatte 59,3 miljarder euro 2016 och har ca 88 000 medarbetare runt om i världen, varav ca 60.000 i Tyskland. Audi är aktivt på mer än hundra marknader globalt och tillverkar bilar i 16 anläggningar i 12 länder. Audi fokuserar på nya produkter och hållbar teknik för framtidens mobilitet. Automobili Lamborghini S.p.A, sportmotorcykeltillverkaren Ducati Motor Holding S.p.A och quattro GmbH är helägda dotterbolag till Audi AG. Audi Sverige ingår i Volkswagen Group Sverige AB.

Audi och Hyundai planerar samarbete för att utveckla bränslecellstekniken20.6.2018 14:22Pressmeddelande

AUDI AG och Hyundai Motor Group fortsätter driva på utvecklingen av bränslecellsteknik. De två företagen planerar att utbyta patent och ge varandra tillgång till komponenter som inte är konkurrensrelevanta. Överenskommelsen är förbehållen att de ansvariga myndigheterna ger sitt tillstånd. Genom samarbetet räknar de två företagen med att snabbare och mer effektivt uppnå mognad för volymproduktion av bränslecellerna.

Aerodynamisk Audi e-tron prototype förlänger räckvidden med virtuella backspeglar30.5.2018 10:36Pressmeddelande

Ju lägre luftmotstånd – desto längre kommer elbilen. Det kan låta som en självklarhet men kräver ett omfattande utvecklingsarbete. Genom intensivt testande i vindtunnel har Audi optimerat luftströmmarna runt Audi e-tron prototype. Med 0,28 har elbilen ett av de lägsta cW-värdena i SUV-segmentet, vilket är avgörande för räckvidden på mer än 400 kilometer enligt den nya WLTP-körcykeln. I samband med premiären av Audis första elbil i augusti, lanseras även världsnyheten virtuella backspeglar som minskar luftmotståndet ytterligare.