Hollywood-premiär för Nya Audi A8 och Spider-Man: Homecoming

Vid världspremiären av Spider-Man: Homecoming i Hollywood på onsdagskvällen var det inte bara premiär för filmen utan även för nya Audi A8 som smygvisades på vita duken och på röda mattan. Tom Holland, som har rollen som Peter Parker, anlände till TCL Chinese Theatre i en specialmaskerad Audi A8. Robert Downey Jr. som spelar Spider-Mans mentor Tony Stark anlände dessutom i en Audi R8 Spyder tillsammans med John Favreau.

A177416 medium

I vanliga fall använder sig Audis utvecklingsavdelning av en speciell maskering med svarta och vita virvlar när de kör hemliga prototyper. Inför galapremiären av Spider-Man: Homecoming skapades dock ett kamouflagemönster som specialdesignats inför framträdandet på den röda mattan, där virvlarna ersatts av spindelväv.

Den officiella premären av nya A8 sker den 11 juli vid Audi Summit i Barcelona ( www.summit.audi ) men innan dess gör alltså Audi A8 premiär på vita duken i Spider-Man: Homecoming. I filmen får biopubliken en demonstration av högautomatiserad körning i trafikköer när Happy Hogan tar händerna från ratten. Tack vare att Audi AI Traffic Jam Pilot är aktiverad kan Audi A8 ta över körningen och styra själv.

Spider-Man: Homecoming har Sverigepremiär den 5 juli.

Ladda ner  filmen från premiären och footage .

A177416 medium
A177415 medium
A177410 medium
A177409 medium
A177411 medium
Audi A8 premiär Spider-Man

Audi är en internationell tillverkare av premiumbilar och levererade drygt 1,8 MIO nya bilar 2016. Företaget omsatte 59,3 miljarder euro 2016 och har ca 88 000 medarbetare runt om i världen, varav ca 60.000 i Tyskland. Audi är aktivt på mer än hundra marknader globalt och tillverkar bilar i 16 anläggningar i 12 länder. Audi fokuserar på nya produkter och hållbar teknik för framtidens mobilitet. Automobili Lamborghini S.p.A, sportmotorcykeltillverkaren Ducati Motor Holding S.p.A och quattro GmbH är helägda dotterbolag till Audi AG. Audi Sverige ingår i Volkswagen Group Sverige AB.

Audi sätter nytt försäljningsrekord med 1 878 100 levererade bilar 201715.1.2018 09:52Pressmeddelande

2017 blev åttonde året i rad med försäljningsrekord för AUDI AG. Trots en turbulent inledning på året lyckades företaget leverera rekordsiffran 1 878 100 bilar, vilket var en ökning med 0,6 procent. Försäljningen av märket med de fyra ringarna ökade på samtliga tre huvudmarknader. I USA steg försäljningen med 7,8 procent. I Kina lyckades Audi hämta hem den svaga inledningen och ökade totalt med 1,1 procent. På hemmamarknaden Tyskland levererades 0,4% fler bilar jämfört med rekordåret 2016.

Säljstart för Nya Audi A7 Sportback19.12.2017 13:45Pressmeddelande

Linjesköna A7 Sportback premiärvisades symboliskt i Audis helt nya högteknologiska designcenter i mitten på oktober. Lagom till jul öppnas nu orderböckerna hos de svenska Audi-handlarna. Den stora fyradörrarscoupen delar många tekniska nyheter med avancerade Audi A8 och har både elektrifierad drivlina och helt ny digital interiör. Premiären sker i mars nästa år och ca-priset för 3.0 TFSI V6-motorn på 340 hk är 662.000 kr.

Audi förlänger titelsponsorskap i FIS Ski World Cup29.10.2017 09:50Pressmeddelande

Audi titelsponsor i alpina världcupen till 2021/22 20-årsjubileum för samarbetet med svenska alpina landslaget Kör Audi quattro för maximalt grepp i vinterväglag Audi förlänger samarbetet och fortsätter som titelsponsor till Audi FIS Ski World Cup till 2022. Märket befäster därmed positionen som stark partner till internationell skidsport. I helgen inleds märkets 16:e säsong som titelsponsor vid storslalompremiären i österrikiska Sölden. I samband med säsongsstarten av den alpina världscupen i Sölden gav Audi det positiva beskedet att märket kommer att fortsätta som titelsponsor av Audi FIS Ski World Cup till och med säsongen 2021/2022. Företaget har varit aktivt i den alpina världen i över 30 år och är idag partner till 15 alpina nationella team och Fédération Internationale de Ski (FIS). Märket med de fyrhjulsdrivna quattrobilarna har även en lång historia som partner till den alpina skidvärlden i Sverige. De svenska landslagsåkarna har kört Audi mellan tävlingarna sedan 1997. Under