Hollywood-premiär för Nya Audi A8 och Spider-Man: Homecoming

Vid världspremiären av Spider-Man: Homecoming i Hollywood på onsdagskvällen var det inte bara premiär för filmen utan även för nya Audi A8 som smygvisades på vita duken och på röda mattan. Tom Holland, som har rollen som Peter Parker, anlände till TCL Chinese Theatre i en specialmaskerad Audi A8. Robert Downey Jr. som spelar Spider-Mans mentor Tony Stark anlände dessutom i en Audi R8 Spyder tillsammans med John Favreau.

A177416 medium

I vanliga fall använder sig Audis utvecklingsavdelning av en speciell maskering med svarta och vita virvlar när de kör hemliga prototyper. Inför galapremiären av Spider-Man: Homecoming skapades dock ett kamouflagemönster som specialdesignats inför framträdandet på den röda mattan, där virvlarna ersatts av spindelväv.

Den officiella premären av nya A8 sker den 11 juli vid Audi Summit i Barcelona ( www.summit.audi ) men innan dess gör alltså Audi A8 premiär på vita duken i Spider-Man: Homecoming. I filmen får biopubliken en demonstration av högautomatiserad körning i trafikköer när Happy Hogan tar händerna från ratten. Tack vare att Audi AI Traffic Jam Pilot är aktiverad kan Audi A8 ta över körningen och styra själv.

Spider-Man: Homecoming har Sverigepremiär den 5 juli.

Ladda ner  filmen från premiären och footage .

A177416 medium
A177415 medium
A177410 medium
A177409 medium
A177411 medium
Audi A8 premiär Spider-Man

Audi är en internationell tillverkare av premiumbilar och levererade drygt 1,8 MIO nya bilar 2017. Företaget omsatte 59,3 miljarder euro 2016 och har ca 88 000 medarbetare runt om i världen, varav ca 60.000 i Tyskland. Audi är aktivt på mer än hundra marknader globalt och tillverkar bilar i 16 anläggningar i 12 länder. Audi fokuserar på nya produkter och hållbar teknik för framtidens mobilitet. Automobili Lamborghini S.p.A, sportmotorcykeltillverkaren Ducati Motor Holding S.p.A och quattro GmbH är helägda dotterbolag till Audi AG. Audi Sverige ingår i Volkswagen Group Sverige AB.

Audi e-tron provkörd i Abu Dhabi6.12.2018 10:13Pressmeddelande

Den 18:e september (CET) premiärvisades Audi e-tron i San Fransisco. Nu har de första journalisterna fått provköra elsuven på publika vägar i Abu Dhabi i Förenade Arabemiraten. Teststräckan startade i Masdar City, en av världens mest hållbara urbana stadsdelar, och fortsatte uppför berget Jebel Hafeet. Under nedfärden testades elbilens kapacitet att återvinna rörelseenergi. Tack vare ett nytt intelligent bromssystem kan över 90 procent av alla inbromsningar användas för att ladda batteriet i Audi e-tron.

Fem säkerhetsstjärnor till nya Audi A6 i Euro NCAP21.9.2018 09:58Pressmeddelande

Nya Audi A6 har testats och belönats med toppbetyget fem stjärnor i Euro NCAP, ett av de viktigaste säkerhetstesterna i Europa. Tjänstebilsfavoriten är därmed en av de säkraste i sin klass. På den svenska marknaden ingår dessutom flera avancerade säkerhetssystem som standard där information inhämtas både från den egna bilens sensorer, andra bilar och navigationsdata för att göra körningen så säker som möjligt.