Hollywoods hetaste mentor släpper bok

Durek Verrett – känd som Shaman Durek – är en sjätte generationens schaman som vill få oss att vända upp och ner på vår syn på oss själva och omvärlden. Hans idéer är djärva och stundtals kontroversiella och han har även ruskat om i det norska kungahuset sedan det blev allmänt känt att han och norska prinsessan Märtha Louise är ett par. Nu kommer Shaman Dureks bok, Spirit Hacking, på svenska.

I Spirit Hacking: Hitta nyckeln till din inre kraft lär Shaman Durek ut sin metod "spirit hacking". Med hjälp av den kan förändra sitt liv och stärka sitt inre genom att göra sig av med negativ energi och i stället fylla kroppen med inre lugn, lycka och god hälsa.

”Schamanism är ingen religion”, säger Shaman Durek, ”som schaman är man en andlig ledare.” Hans mission är att vara som en bro mellan den andliga och den fysiska världen. Shaman Durek besitter en djup och uråldrig visdom som han i sin bok delar med sig av på ett friskt och nymodigt sätt. I Spirit Hacking ruskar han om oss läsare och förser oss med de verktyg vi behöver för att navigera i den tumultartade tid som vi lever i. Målet är att vi ska bli lyckliga, insiktsfulla och välmående individer som sprakar av liv och kraft.

Shaman Dureks djärva och stundtals kontroversiella idéer vänder upp och ner på vår syn på oss själva och omvärlden. Han menar att vi är inne i en tid av mörker som han kallar mörkläggningen. I boken visar han hur vi med hjälp av uråldriga schamantekniker kan träda ut ur mörkläggningen och ta oss till en punkt där vi kan växa och utvecklas. Utvecklingen är både individuell och kollektiv: Var och en som lämnar mörkret bakom sig kommer så småningom att kunna hjälpa andra att göra detsamma så att vi tillsammans får uppleva ljuset.

Om Shaman Durek

Shaman Durek är en sjätte generationens schaman som genom många års studier och träning har blivit en inspirerande ledare och andlig förebild för människor världen över. Han brinner för att få andra att ta till sig schamanismen eftersom han ser det som nästa steg i människans evolution. Han är en författare och aktivist som har kvinnlig frigörelse som en av sina hjärtefrågor. Shman Durek är uppvuxen i Kalifornien. Hans mor är av nors-indiansk härkomst och hans far har sina rötter i Ghana, Haiti och New Orleans. Shaman Durek var tidigare krönikör i Huffington Post. Han har länge varit verksam i USA och eftersom han har många kända Hollywoodskådespelare – t.ex. Gwyneth Paltrow, Selma Blair, Kelly Rutherford och Nina Dobrev – som klienter har han blivit kallad "Hollywoods hetaste mentor".

För läsex eller intervju med Shaman Durek kontakta Jiwar Roshan. Se nedan.

Hos Tukan förlag hittar du färgstarka och originella böcker. Vi har ett brett, prisvärt och alltid aktuellt sortiment fullt av kunskap, inspiration och underhållning. För både vuxna och barn. Genom vår nyfikenhet, flexibilitet och vilja att göra saker på vårt eget sätt, har vi utmanat en hel bransch och blivit en udda fågel i bokvärlden

Tukan förlag startades 2008 av Christian Bang-Melchior. Det är ett av Sveriges största förlag och ger ut cirka 300 nya titlar om året.

Bokförlaget Nona grundades 2010 i Göteborg och är ett systerförlag till Tukan förlag. På Nona ger vi ut omkring 15 böcker per år och i vår katalog hittar du såväl skönlitteratur som biografier och memoarer. Vi ger ut både svenska och utländska författare och har nära samarbeten med ett flertal internationella bokförlag.

Den röda tråden i vår utgivning är starka berättelser om fascinerande människor och deras livsöden. Våra böcker attraherar och engagerar en bred publik och säljs idag hos samtliga stora svenska återförsäljare.

Formgivaren Oscar Kylberg debuterar som barnboksförfattare17.9.2019 07:45:00 CESTPressmeddelande

Formgivaren Oscar Kylberg är känd som ena halvan av designduon Bernadotte & Kylberg som han driver tillsammans med Carl Philip Bernadotte. Tillsammans har de vunnit flera prestigefyllda internationella priser för sin design. I september debuterar Oscar som barnboksförfattare med boken ”Walther & det magiska ordet”. En bok som Oscar både har illustrerat och skrivit. Berättelsen handlar om hans son Walther och är skapad i ett samarbete mellan far och son.

Dörte Hansen kommer till bokmässan12.9.2019 07:07:06 CESTPressmeddelande

Dörte Hansen är en av Tysklands mest omtyckta och bäst säljande författare. Hon är just nu dubbelt aktuell: nya boken Middagstimmen släpps på svenska i september och hon gör sitt första officiella författarbesök i Sverige i samband med bokmässan. Dörte Hansen är en av bokmässans speciellt inbjudna gäster och kommer att delta i två seminarier. Efter besöket i Göteborg kommer hon även att resa till Stockholm.

Han obducerade prinsessan Diana och terroroffer från 11 september29.8.2019 11:14:04 CESTPressmeddelande

Richard Shepherd avslöjar de dödas hemligheter. Han är en av världens främsta rättsläkare och tog hand om såväl prinsessan Diana som terroroffer från 11 september. Men ofta är det de mindre kända historierna som är de mest gåtfulla – ibland rent av bisarra. Varje obduktion är som en deckargåta. Richard Shepherds bok Onaturlig död är en fascinerande och känslomässigt gripande skildring om hans yrkesgärning och liv … bland de döda.