Holmgrens Bil väljer EVRY för helhetslösning och moderniserat IT-stöd

(Stockholm, 24 maj 2016) EVRY har tecknat ett nytt omfattande avtal med Holmgrens Bil, en av Sveriges största privata bilhandlare. Avtalet innebär att EVRY tar ett totalansvar för koncernens IT-drift inklusive Service Desk och supportfunktion. Den nya lösningen syftar till att modernisera och etablera en kostnadseffektiv, flexibel systemmiljö väl anpassad för Holmgrens Bil och de enskilda medarbetarnas behov. Det nya avtalet med Holmgrens Bil är femårigt och har ett ordervärde om cirka 30 MSEK inklusive optioner.

Samarbetet omfattar hela Holmgrens Bils verksamhet där EVRYs leverans har ett uttalat fokus på användarvänlighet, produktivitet, stabilitet och skalbarhet.

”Med den här lösningen får vi säker tillgång till ett modernt IT-stöd som kan utveckla Holmgrens Bil ytterligare och där nytänkande ska göra oss till den ledande bilkoncernen i Sverige. Att EVRY nu tar ett totalansvar ger oss inte minst mer tid för våra kunder och möjligheter att ge ännu bättre service och utveckla nya tjänster, både för våra kunder och för våra egna medarbetare. EVRYs starka lokala närvaro i kombination med det stora företagets kapacitet och samlade erfarenhet matchar våra behov av en skalbar, framtidssäker miljö där vi förväntar oss hög kvalitet i alla led”, säger Mikael Undfors, IT-chef, Holmgrens Bil.

”När en av landets största och mest anrika bilhandlare nu väljer EVRY som partner för fortsatt tillväxt och framgång är det givetvis ett gott betyg som stärker oss i övertygelsen att vi kan erbjuda outsourcing i absolut framkant. I det här fallet vet vi också att EVRYs kapacitet att ta ett helhetsansvar för en geografiskt utspridd verksamhet med mycket höga krav på tillgänglighet och användarvänlighet har stor betydelse. Nu ser vi fram emot ett samarbete som ska göra Holmgrens Bil ännu bättre och bidra till att ge deras kunder ännu bättre service och attraktiva tjänster”, säger Fredrik Almén, Sverigechef EVRY.

”EVRY är stora men är framförallt en mycket stark lokal aktör, inte minst i Jönköpingsregionen där Holmgrens Bil AB har sitt huvudkontor. Lokal närvaro i kombination med våra mångåriga erfarenheter inom bilbranschen, kunskap om moderna molntjänster och bredd gör oss unika. Ett helhetsåtagande av det här slaget handlar förstås till stor del om att ge Holmgrens Bil bästa tänkbara förutsättningar att fokusera på den egna verksamheten, att sälja bilar och göra bilägandet enkelt och tryggt. Att vi nu får förtroendet att inleda ett nära, långsiktigt samarbete känns väldigt roligt och inspirerande”, säger Per Bråkenhielm, VP och verksamhetschef för den leverans som nu avtalats mellan Holmgrens Bil AB och EVRY Sweden AB.