Thon Property ABThon Property AB

Hon tar över Sollentuna Centrum

I början på augusti får Sollentuna Centrum ny centrumchef då Carl Isaksson kliver av tjänsten efter trogen tjänst i över ett årtionde. Thon Property har rekryterat en vass efterträdare med långvarig erfarenhet i branschen.
Pia Meijer - Ny Centrumchef på Sollentuna Centrum

Efter elva och ett halvt år som centrumchef på Sollentuna Centrum tar Carl Isaksson steget över till pensionärslivet. Carl har med stadig hand visat vägen och utvecklat köpcentrumet i Sollentuna till nya höjder med både omsättnings- och besöksrekord under 2018.

Under det senaste året har bland annat restaurang Egon, Hemtex, Cutters samt Normal etablerat sig och inom kort öppnar även restaurang Paco´s.

Det står nu klart att det blir Pia Meijer som får möjligheten att ta över stafettpinnen i höst. Hon lämnar då uppdraget som centrumchef via CBRE på Sturegallerian. Pia har över 30 års erfarenhet av strategiskt och operativ fastighetsförvaltning hos både kommunala och privata svenska bolag samt även flera olika internationella ägare.

Sollentuna Centrum - Entré
Sollentuna Centrum - Entré

Thon Property AB

www.thonproperty.se

www.olavthon.no

Thon Property - En del av Olav Thon Gruppen

Thon Property är den svenska fastighetsdivisionen i Olav Thon Gruppen som ägs av Olav Thon Stiftelsen. Olav Thon Gruppen äger c:a 500 fastigheter i Norge och utlandet samt äger/förvaltar 79 köpcenter i Norge och 12 i Sverige.

Följ Thon Property AB

Senaste pressmeddelandena från Thon Property AB

Olav Thon Gruppen köper Hotel Terminus i Stockholm - nyöppnar som Thon Hotell 20256.12.2023 08:03:34 CET | Pressmeddelande

Som ett led i Thon Hotels strategi att investera i Skandinavien har Olav Thon Gruppen, genom sitt svenska dotterbolag Thon Sverige AB, ingått avtal om att köpa Hotel Terminus i Stockholm. - Det var framför allt det centrala läget alldeles intill Stockholms centralstation som gjorde att vi intresserade oss för denna attraktiva hotellfastighet, säger Arne B. Sparre, vice vd för Olav Thon Gruppen.