Hösten hos IKEA

Gör hösten välkomnande, social och mysig med designer Hanna Wendelbos klassiska, Arts and Craft-inspirerade textilier eller välj designer Eva Lundgreens moderna, folkloristiska mönster med inspiration från Jämtland.

Hösten hos IKEA bjuder också på vackra NACKANÄS Bord och stolar i acaciaträ. NACKANÄS är en shakerinspirerad stol med vävd sits och svängt ryggstöd för bekvämlighet och osmyckad skönhet.

KRÅKRISMOTT Påslakan och VALLASÅN Handdukar i mörkblått och jordigt grön, nyanser skapade av naturen från skörderester från sågpalmettopalmen.

Eleganta BLIDVÄDER Bordslampa sätter stilen tillsammans med ESSEBODA Tresitssoffa. ESSEBODA har en omfamnande känsla med sin djupa sits och höga ryggstöd till tidlös design, fina detaljer och många möjligheter. Addera JORDTISTEL Kuddfodral vars grå-gröna ton även den kommer från skörderester från sågpalmettopalmen. Den jordiga nyansen från naturen passar fint ihop med bomullens något grova struktur.
PRAKTSPIREA Dekorationsbelysning skapar en mysig atmosfär - samlade på laddningsbrickan, eller utspridda.

Säljstart: Oktober 2022 på IKEA.se och i alla svenska IKEA varuhus.

Ladda ner högupplösta bilder: Bildbank

Läs mer om mått, priser och designer här! :

Pressmaterial No1 (Pdf)

Pressmaterial No2 (Pdf)