Höstloppis på Vika

För att inspirera till en hållbar konsumtion arrangerar Tekniska verken varje höst och vår loppisar på Vika avfallsanläggning i Katrineholm. På lördag den 14 september är det återigen dags att slå upp portarna. Intäkterna går oavkortat till en lokal förening eller organisation, den här gången är det Backa Konståkningsklubb som står på tur.

Grindarna öppnar kl 8.20 och kl 10.45 auktioneras utvalda föremål ut.
Mellan kl 9.00 och 10.00 kostar det 20 kronor i entré för personer över 12 år. Detta för att minska trycket vid öppning och för att få en jämnare fördelning av besökare. Även intäkterna från inträdet går till konståkningsföreningen.
Det går bra att betala med swish.

- Jag vill skicka ett stort tack till alla som så generöst skänkt fina saker även i år. Vi har fått in allt ifrån porslin och barnvagnar till cyklar och golfklubbor, så loppislokalen kommer att bli välfylld. Eftersom vi har så ont om plats säljer vi inte längre möbler på loppisen, utan de möbler som kommit in till avfallsanläggningen används istället i samarbete med olika välgörenhetsorganisationer i Katrineholm, säger Anders Lindberg, affärsenhetschef Vika avfallsanläggning.

• Datum: 14 september
  • Tid: 09.00 - 13.00
  • Plats: Vika Avfallsanläggning, Katrineholm

Fika serveras.