HOTELLGÄSTENS INCIDENT FÅNGADES PÅ ÖVERVAKNINGSFILM

Övervakningsfilmer från förra året släpps nu av Clarion Hotel Post. Den första filmen där en gäst råkar ut för ett oväntat missöde har publicerats på hotellets Facebook-sida och YouTube-kanal.

Övervakningsfilmer från förra året släpps nu av Posthotellet i Göteborg. Den första filmen där en gäst råkar ut för ett oväntat missöde har nu publicerats på hotellets Facebook-sida och YouTube-kanal.

När säkerhetschefen i en rutinkontroll snabbspolade genom övervakningsfilmerna kunde hon inte tro sina ögon när hon snubblade över händelsen i filmen. Det var helt enkelt omöjligt att hålla sig från skratt. Gästen som valt att vara anonym kontaktades och blev lika chockad själv.

Så sjukt, jag trodde aldrig att den där kvällen hade fångats på film! Visst har jag berättat om det här för mina kompisar, men nu när jag fick se filmerna från hotellet kunde jag faktiskt visa dem hur det gick till. Allting gick så snabbt och jag hade helt glömt att jag exempelvis snubblade ut ur rummet, skrattar gästen som vi kallar för Michael

Det sker en och annan incident emellanåt i hotellbranchen och otroligt nog har flera av de inspelade gästerna velat att vi visar upp deras roliga missöden. Därför kan vi publicera en kommande serie med filmer från flera tidigare händelser här från hotellet. Genom att vi fått godkännande från alla inblandade gäster så har vi möjlighet att släppa detta annars känsliga material säger Lisa Thorén, Marknadschef Clarion Hotel Post.

Se filmen här: https://www.youtube.com/watch?v=Ju-hoQHT90g

Clarion Hotel Post har uppförts i en av stadens mest anrika byggnader- det gamla Posthuset. Atmosfären är sofistikerad men samtidigt avslappnad och skapar en perfekt scen för evenemang och banketter samt är en  mötesplats för hela Göteborg. Hotellet erbjuder ett brett utbud av gastronomiska upplevelser med restaurangerna Norda och vRÅ - Swedish ingredients - Japanese flavors. För den som är ute efter något unikt i världsklass så är ett besök på Bon Bon Bar en självklarhet. Det centrala läget i staden tillsammans med hög komfort, förstklassig design och gastronomi samt ett brett utbud av mötessalar, gör hotellet till ett naturligt val för både mindre och större konferenser. Den unika atmosfären i Posthallen med dess stora terrass med utsikt över staden erbjuder Clarion Hotel Post en miljö för stora som små evenemang.

Nordic Choice Hotels är Nordens största hotellkedja med 189 hotell och 12 000 anställda i Skandinavien och Baltikum. Företaget marknadsför kedjorna Comfort, Quality Hotels och Clarion, samt 15 unika hotellpärlor inom Nordic Hotels & Resorts. Samtliga hotell är miljöcertifierade enligt ISO 14001.