Hotellkonserter – nytt koncept med premiär på Valborg

Tomma hotell och inställda konserter. Då fick Clarion Hotel Post och eventbyrån Revolve idén att lansera ett nytt koncept – hotellkonserter! På Valborgsmässoafton är det premiär och på scen i en studio på Clarion Hotel Post i Göteborg står Timo Räisänen. Från hotellrummen följer gästerna konserten live. De chattar och önskar låtar och några utvalda kommer höra en knackning på dörren och bjudas in till att följa konserten på plats.

In-room experience Konsert med Timo Räisänen

Under #StayinGbG, ville initiativtagarna Clarion Hotel Post och Revolve göra något festligt för göteborgarna i Coronatider. Valet föll på en konsert tillsammans med Timo Räisänen.

– Timo Räisänen är en folkkär artist som lockar en bred publik med sina egenskrivna låtar och covers. Vi hoppas vår hotellkonsert med honom ska få fler att stanna i Göteborg, samtidigt som det får ett hotell att blomma upp, en artist får sin publik och ett eventbolag får uppdrag.

Blir det här konceptet lyckat, vill vi gärna bjuda in fler artister till olika hotellkonserter i vår, säger Daniel Jonzon, projektledare på Revolve. Eventbyrån Revolve har byggt upp en professionell studio med scen på Clarion Hotel Post. En högklassig videossändning och ljus ska ge den rätta konsertkänslan och tekniken ska få hotellgästerna att känna att de går på konsert tillsammans - men på ett nytt sätt.

– De som kommer hit har ett gemensamt, de gillar konserter och Timo Räisänen! Från sin TV på hotellrummet, ser de vad andra gäster chattar och önskar för låtar och alldeles säkert kommer det startas konversationer mellan rummen. Det ska bli spännande att se vad det här kan ge i nya möten och bekantskaper, säger Lisa Callert, marknads- och försäljningsansvarig på Clarion Hotel Post.

Timo Räisänen har satt ihop en egen meny med mat och dryck, som levereras till hotellrummen. I pausen kommer det att knacka på dörren till några av rummen och de boende där får besök av Timo och en inbjudan att se resten av konserten på plats vid scenen.
– Det blir ett fåtal slumpmässigt utvalda gäster som får den möjligheten. Hela idén bygger på att vi inte ska vara för nära varandra just nu, så även här kommer vi förstås ha glest mellan stolarna, säger Lisa Callert.

Var: Clarion Hotel Post i Göteborg

När: 30 april. Konserten startar klockan 21.00

Kontakt Arrangör Revolve
Daniel Jonzon
daniel.jonzon@revolveconcept.com  l  +46 708 39 47 42

In-room experience Konsert med Timo Räisänen

+46 31 61 90 00http://www.clarionpost.se

Hotellet erbjuder ett brett utbud av gastronomiska upplevelser med restaurang Norda där Göteborg möter New York och restaurang VRÅ, där västkusten möter Japan.