GlobeNewswire

Hoylu AB: Hoylu ett topp 25 företag 2018 inom samarbete och teknologi utmärkelse från CIO Applications.

Dela

Malmö, 22 mars 2018 - Hoylu, ett ledande företag för samarbetslösningar, tillkännagav idag att CIO Applications Magazine har givit Hoylu utmärkelsen topp 25 inom samarbete och teknologi 2018.

CIO Applications presenterar varje år de mest innovativa och unika företagen, och belyser företag som utmärker sig inom Enterprise Collaboration Products och teknologi. Hoylu Product Suite gör det möjligt för användare att samarbeta snabbt och enkelt med någon annan i en annan del av världen med hjälp av en friformad eller strukturerad duk och möjligheten att dela arbetsytor i realtid på vilken enhet som helst.

Hoylu plockades ut från många företag över hela världen till följd av deras unika samarbetssätt, vilket lägger tonvikten på upplevelsen och användarupplevelsen Priset ger Hoylu ett erkännande för att vara   ett företag som ligger i framkant och som erbjuder innovativa samarbetslösningar för att hjälpa företag och privatpersoner att arbeta bättre och smartare tillsammans.

"Vi är hedrade att bli erkända bland ledarna inom kategorin samarbetslösningar. Samarbete är ett av de mest omtalade ämnena och ledningar runt om i världen arbetar för att komma på hur man hanterar en alltmer spridd arbetsstyrka och en alltmer komplicerad värld av information. Så mycket som teknik är en del av en lösning är det lika viktigt att lösa mer än bara teknisk komplexitet. Sant samarbete handlar om hur man motiverar och engagerar medarbetare samt kommunikationen mellan medarbetarna på flera geografiska platser och tidszoner. Det handlar om att ha verktyg som är effektiva och lätta att använda för alla medlemmar i ett team och i flera olika arbetsgrupper, inte bara för teknik experter. "

Hoylus lösningar och mjukvara erbjuder nya och spännande sätt att samarbeta bättre, snabbare och mer effektivt. Mjukvaran Hoylu Software Suite är baserad på år av forskning, och är designad för att erbjuda den bästa möjliga användarupplevelsen för enskilda personer eller grupper som arbetar med idéskapande, kreativt samarbete och presentationer. 


För mer information, kontakta: 
Stein Revelsby, VD Hoylu +1 213 440 2499 Email: sr@hoylu.com

Karl Wiersholm, CFO Hoylu +1 425 829 2316 Email: kw@hoylu.com

 

Om Hoylu

Hoylu levererar lösningar som gör det möjligt för företag att planera, sätta samman information och utvecklas med fokus på att berika användarupplevelsen. Hoylu Suite levererar omfattande uppsättningar av personliga digitala arbetsytor för att möjliggöra för team på olika platser, på vilken enhet som helst, för att arbeta smartare och roligare i alla olika branscher som såsom teknik, läkemedel, konstruktion, entreprenad, tillverkning, resor, gästfrihet, grafisk design och många fler. Hoylu Suite gör det möjligt för användare att skapa och dela arbetsytor för fri formskiss, ritning, mark-ups och organisering av dokument, bilder, videolänkar och andra typer av innehåll på en oändlig canvasduk. Hoylu Suite är konstruerad för att vara lätt att använda och engagerar sig i målet att öka produktiviteten och förenkla arbetsprocesser för team och personer inom flera branscher, samtidigt som man arbetar i samma rum eller på flera olika platser.

För mer information besök

www.hoylu.com eller www.introduce.se/foretag/hoylu

 

Ticker symbol: Hoylu

Marknadsplats: Nasdaq First North Stockholm

Certified Adviser: Mangold Fondkommission AB +46 (0) 8 50 301 550

 

Publicering

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande 22 mars, kl 08:30




This announcement is distributed by Nasdaq Corporate Solutions on behalf of Nasdaq Corporate Solutions clients.
The issuer of this announcement warrants that they are solely responsible for the content, accuracy and originality of the information contained therein.
Source: Hoylu AB via Globenewswire

Om

GlobeNewswire



Följ GlobeNewswire

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Senaste pressmeddelandena från GlobeNewswire

Iconovo: kundprojekt blir framflyttat tre till sex månader8.11.2018 15:45Pressmeddelande

Fortsatt arbete med ett av Iconovos pågående kundprojekt kommer att flyttas fram tre till sex månader. Projektet avser utveckling av produkt anpassad för kund som ska svara för produktion och marknadslansering. Det aktuella arbetet var planerat att ske under fjärde kvartalet men beräknas ske under nästa år, och detta påverkar Iconovos omsättning under 2018 negativt med cirka 2 miljoner kronor. Orsaken är att kunden har beslutat att genomföra en mindre klinisk studie för att verifiera produkten innan nästa steg tas vilken omfattar investeringar i betydande mångmiljonbelopp i produktionskapacitet, baserat på Iconovos utveckling. Studien görs för kundens egna räkning och är inte villkorad av tillsynsmyndigheter. "Detta påverkar vårt resultat på kort sikt, men det faktum att kunden har beslutat att göra en betydande investering i faktisk produktion betyder att vi med stor säkerhet kan se fram emot licensintäkter under en lång tidsrymd framöver i samband med att produkten lanseras på markna

Stillfront Group AB: Inbjudan till Stillfront Groups kvartalsrapport för tredje kvartalet 20187.11.2018 14:34Pressmeddelande

PRESSMEDDELANDE 7 november 2018 Inbjudan till Stillfront Groups kvartalsrapport för tredje kvartalet 2018 Stillfront Groups kvartalsrapport för det tredje kvartalet 2018 kommer att publiceras klockan 07.00 den 22 november 2018. En webbsänd telefonkonferens kommer att hållas klockan 10.00 samma dag där Jörgen Larsson, VD och Sten Wranne, CFO, kommenterar resultatet. Presentationen och rapporten kommer efter presentationen att finnas tillgänglig på www.stillfront.com Webbsändningen nås på adressen: https://tv.streamfabriken.com/stillfront-q3-2018 För att delta via telefon, vänligen ring: SE: +46 8 566 426 63 UK: +44 20 300 898 01 US: +1 8 557 532 235 FÖR YTTERLIGARE INFORMATION, VÄNLIGEN KONTAKTA: Sofia Wretman, IR Phone: +46 708 11 64 30 sofia@stillfront.com OM STILLFRONT Stillfront är en oberoende utvecklare, förläggare och distributör av digitala spel - med visionen att bli en ledande indie-spelutvecklare och förläggare. Stillfront är verksamt genom tio näst intill självständiga dotte

Stillfront Group AB: Invitation to Stillfront Group Q3 presentation7.11.2018 14:34Pressmeddelande

Invitation to Stillfront Group Q3 presentation Stillfront Group interim report for the third quarter 2018 will be published at 07.00 CET on 22 November 2018. A presentation of the report will be held the same day at 10.00 CET via telephone conference or audiocast where Jörgen Larsson, CEO and CFO Sten Wranne are to comment on the report. The presentation can be viewed live at https://tv.streamfabriken.com/stillfront-q3-2018 To participate via phone please call: SE: +46 8 566 426 63 UK: +44 20 300 898 01 US: +1 8 557 532 235 FOR FURTHER INFORMATION, PLEASE CONTACT: Sofia Wretman, IR Phone: +46 708 11 64 30 sofia@stillfront.com ABOUT STILLFRONT Stillfront is a group of independent creators, publishers and distributors of digital games - with a vision to become the leading group of indie game creators and publishers. Stillfront operates through ten near-autonomous subsidiaries: Bytro Labs in Germany, Coldwood Interactive in Sweden, Power Challenge in the UK and Sweden, Dorado Online Games

Modus Therapeutics announces FDA Acceptance of Sevuparin IND for the treatment of sickle cell disease7.11.2018 08:30Pressmeddelande

STOCKHOLM, November 7, 2018. Karolinska Development's portfolio company Modus Therapeutics announces today that the U.S Food & Drug Administration (FDA) has approved the company's Investigational New Drug (IND) application to initiate a Phase I clinical trial with subcutaneous sevuparin for the treatment of sickle cell disease (SCD) FDA has decided to accept Modus Therapeutics' IND application of sevuparin for the treatment of SCD. Sevuparin is an innovative, proprietary modified polysaccharide drug with anti-adhesive, anti-aggregate and anti-inflammatory effects due to its multimodal mechanism of action. It has the potential to restore blood flow and prevent further microvascular obstructions in children and adults with SCD. At present, sevuparin is being evaluated as an intravenous infusion in a Phase II study in SCD patients with ongoing painful crises (also called vaso occlusive crises, VOC). In order to broaden the clinical scope and utility of sevuparin in the treatment of SCD, t

Modus Therapeutics announces FDA Acceptance of Sevuparin IND for the treatment of sickle cell disease7.11.2018 08:30Pressmeddelande

STOCKHOLM, November 7, 2018. Karolinska Development's portfolio company Modus Therapeutics announces today that the U.S Food & Drug Administration (FDA) has approved the company's Investigational New Drug (IND) application to initiate a Phase I clinical trial with subcutaneous sevuparin for the treatment of sickle cell disease (SCD) FDA has decided to accept Modus Therapeutics' IND application of sevuparin for the treatment of SCD. Sevuparin is an innovative, proprietary modified polysaccharide drug with anti-adhesive, anti-aggregate and anti-inflammatory effects due to its multimodal mechanism of action. It has the potential to restore blood flow and prevent further microvascular obstructions in children and adults with SCD. At present, sevuparin is being evaluated as an intravenous infusion in a Phase II study in SCD patients with ongoing painful crises (also called vaso occlusive crises, VOC). In order to broaden the clinical scope and utility of sevuparin in the treatment of SCD, t

Oboya participates in China International Import Expo1.11.2018 15:00Pressmeddelande

Newsletter Lerum, 1th November 2018 Oboya Horticulture Industries AB (publ) ("Oboya"), a global manufacturer and supplier of products and services for the cultivation industry, will participate in China International Import Expo in Shanghai, China. China International Import Expo (CIIE) is a six-day fair held from November 5 to November 10, 2018 at the National Convention & Exhibition Center in Shanghai, China. This fair brings together companies, exhibitors and professional buyers from all over the world. The fair creates new channels for companies from different countries and regions and provides the opportunity to do business, strengthen cooperation and promote trade. Oboya's strategy is to work globally in the various markets in the cultivation and flower industry, which it's important for Oboya to participate in the major trade shows. Oboya has its own booth at the fair and will show/marketing the European cultivation products and technology to the Chinese market. The purpose of t

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum