HOYLU AB: HOYLU LANSERAR MJUKVARUMODUL FÖR PI PLANNING

Dela

Stockholm, Sverige, den 29 juni 2020 – Hoylu, ledande inom visuella samarbetslösningar för distribuerade team, har idag släppt en integrerad modul för PI (Program Increment) Planning. PI Planning sessioner regelbundet planeras teamevenemang för stora program inom mjukvaruutveckling, där alla mindre agila team samlas för att skapa anpassning, utnyttja synergier och komma överens om en plan för nästa planeringsperiod. PI Planning sessioner är de största och viktigaste händelserna i Scaled Agile Framework (SAFe), en metod som syftar till att hjälpa större organisationer att hantera projekt när mer än ett team arbetar med en produkt.

Hoylu's PI Planning Module är ännu en värdeskapande komponent i dess Connected Workspaces™ online digital whiteboard plattform som omvandlar arbetsytan med hjälp av regler och funktioner som exakt passar in i arbetsflödet eller processen. PI-planeringsmodulen innehåller CSV-filimportfunktioner och kan integreras med projekthanteringsverktyg som Version 1, Jira och Azure DevOps.

"På Hoylu har vi ett nära samarbete med utvalda kunder inom flera stora branscher för att konfigurera moduler som är intuitiva och enkla att använda. De flesta lösningar görs för specialister och är inte lämpliga för effektiv kommunikation och samarbete. Hoylu-modulerna är utformade för att uppfylla mycket specifika processer eller arbetsflödesmetoder och innehåller precis vad du behöver för den specifika processen. Målet är att hjälpa företag att hantera aktiviteter, visualisera arbete och motivera människor att prestera sitt bästa genom att undvika missförstånd för att säkra framgång. Att ha en stor grupp människor som arbetar tillsammans med ett projekt kräver mycket samordning och planering. PI Planning sessioner brukade utföras genom analoga whiteboards, tryckta kort och pappers post-its. Med Hoylu kan team uppnå koordinering, bättre produktivitet och förbli på rätt spår vare sig om de är på samma plats eller om de deltar från olika platser", säger Stein Revelsby, VD på Hoylu.

För mer information, vänligen kontakta:
Stein Revelsby, VD på Hoylu +1 213 440 2499 E-post: sr@hoylu.com
Karl Wiersholm, CFO på Hoylu +1 425 829 2316 E-post: kw@hoylu.com

Om Hoylu
Hoylu s uppdrag är att göra distansarbete och informationsutbyte lätt. Genom våra anpassningsbara Connected Workspaces™ levererar vi programvarulösningar för företag, organisationer och individer i praktiskt taget alla branscher som gör det möjligt för alla team, stora som små att arbeta effektivt och säkert i ett intuitivt enkelt arbetsflöde. För mer information: www.hoylu.com.

Publikation
Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 29 juni 2020 kl. 08:45 CEST

Om

GlobeNewswire



Följ GlobeNewswire

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från GlobeNewswire

Inbjudan – SEB:s resultat för det andra kvartalet 20201.7.2020 14:19:00 CESTPressmeddelande

Onsdagen den 15 juli, cirka klockan 07.00, offentliggörs SEB:s resultat för det andra kvartalet 2020. Dessutom kommer presentationsmaterial och ”Fact Book” att finnas tillgängliga på sebgroup.com/sv/ir. I samband med kommunikén inbjuds till följande informationstillfälle. Givet rådande omständigheter arrangeras resultatpresentationen i form av en telefonkonferens. Telefonkonferens Tid: 09.30 Johan Torgeby, Verkställande direktör och koncernchef, och Masih Yazdi, Ekonomi- och finansdirektör, presenterar och kommenterar resultatet. Därefter blir det tillfälle att ställa frågor till Johan Torgeby, Masih Yazdi och Christoffer Geijer, chef för Investor Relations. Media kan följa presentationen i direktsändning på sebgroup.com/sv/ir, där den också kommer att finnas tillgänglig i efterhand. Presentationen hålls på engelska. Analytiker som vill delta kan ringa 08-506 921 85, och ange konferens-id: 6967887, minst 10 minuter innan konferensen börjar. För media finns det möjlighet att boka telefo

DEN PARTIELLA DELNINGEN AV METSO OCH SOLIDIUMS AVYTTRING AV NELES AKTIER TILL VALMET HAR FULLBORDATS1.7.2020 13:04:23 CESTPressmeddelande

1.7.2020 Den partiella delningen av Metso Oyj har slutförts varmed Metso Minerals och Outotec Oyj har gått samman som Metso Outotec, en ledande leverantör av utrustning, service och processteknologi inom mineral-, metall- och bergbrytningsindustrin. Bolagens kompletterande erbjudanden, teknologi- och servicekunskap samt globala närvaro skapar en stark grund för samgåendet och möjliggör betydande synergifördelar. Efter genomförandet av transaktionen uppgår Solidiums ägarandel till 14,9 % i Metso Outotec. I och med samgåendet av Metso Minerals och Outotec har Metso blivit Neles, som är ett ledande, globalt erkänt företag inom flödeskontroll. Solidium har idag slutfört avyttrandet av hela sitt innehav om 14,9 procent i Neles dvs. cirka 22,4 miljoner aktier till Valmet Oyj (“Valmet”). Köpesumman är 179 miljoner euro dvs. 8,00 euro per aktie. Aktietransaktionen mellan Valmet och Solidium offentliggjordes den 17 juni 2020. Köpesumman kommer att justeras på basen av börshandeln i Neles aktien

ArcAroma AB: 200701 ArcAroma tecknar köpeavtal med Oleificio Conti för en oliveCEPT® THOR-enhet1.7.2020 13:00:00 CESTPressmeddelande

Pressmeddelande 2020-07-01 Till följd av framgångsrika resultat från användning av oliveCEPT®, har olivoljeproducenten Oleificio Conti beslutat att köpa THOR-enheten inför den kommande skördesäsongen. Enheten har varit felfri under två produktionsår och har bidragit med överlägsna resultat gällande extraktionsgrad och kvalitet på slutprodukten. Under den kommande säsongen kommer THOR-enheten installeras i processlinjen, mellan kross och malaxering. Det förväntas öka extraktionen av extra jungfruolivolja med 10 %. Totalt uppgår försäljningsvärdet till 135 000 €. Oleificio Conti (www.olioconti.it) ligger i Salerno-provinsen, i Campania i sydöstra Italien. Det är ett familjeägt företag med en lång historia, känt för sin produktutveckling och innovationsnivå. Företagets kvalitetschef, Emilio Conti, är också konsult inom branschen. Han agerar rådgivare till olivoljeföretag över hela världen för frågor kring prestantaförbättringar, energi- och vattenbesparing samt kring innovation och teknik

Elanders publicerar datum för delårsrapport januari-juni 2020 och telefonkonferens1.7.2020 09:00:00 CESTPressmeddelande

Elanders publicerar delårsrapport för andra kvartalet 2020 onsdagen den 15 juli kl. 08:00 (svensk tid), följt av telefonkonferens kl. 09:00 (svensk tid) med vd och koncernchef Magnus Nilsson samt ekonomidirektör Andréas Wikner. Vi bjuder in fondförvaltare, analytiker och media att delta i telefonkonferensen. Se nedan detaljer för att delta i konferensen. Använd länken ”CLICK TO JOIN” nedan, 5-10 minuter före starttid, för att ansluta till telefonkonferensen. Du kommer att bli ombedd att ange telefonnummer och registreringsinformation. Vårt konferenssystem kommer därefter att ringa upp dig på det telefonnummer du anger och placera dig i telefonkonferensen. Observera att länken blir aktiv först 15 minuter före evenemanget. CLICK TO JOIN Använd länken ovan för det enklaste sättet att ansluta till telefonkonferensen eller använd ett av telefonnumren nedan: Sverige: +46 (0)8 5033 6573 Tyskland: +49 (0)69 2222 13426 Storbritannien: +44 (0)330 336 9104 USA: +1 929-477-0630 Kod: 808583 Agenda

HOYLU AB: HOYLU MOTTAGER ÄNNU EN ORDER FRÅN PARTNER I RYSSLAND1.7.2020 08:45:00 CESTPressmeddelande

Stockholm, Sverige den 1 juli 2020 – Hoylu, ledande inom visuella samarbetslösningar tillkännagav idag att man mottagit ytterligare en order från Polymedia, en framstående integrerare, mjukvaruutvecklare och även Hoylus samarbetspartner på den ryska marknaden. Ordervärdet på den nya ordern uppgår till 420 000 kronor och summerar totalvärdet på Polymedias order under andra kvartalet till 1 miljon kronor. Hoylus mjukvara och lösningar erbjuder nya och spännande sätt att lära sig, kommunicera och samarbeta smartare, snabbare och mer effektivt. Skapa anslutna arbetsytor™ som innehåller tekniska planer, projektscheman, granskningar av design eller analysera stora datauppsättningar på storskaliga HoyluWalls™ och använd vilken typ av enhet du vill. Hoylu produkter är utformade för att göra digitalt arbete enkelt, sömlöst och problemfritt. För mer information, vänligen kontakta: Stein Revelsby, VD på Hoylu +1 213 440 2499 E-post: sr@hoylu.com Karl Wiersholm, CFO på Hoylu +1 425 829 2316 E-post

Sinch AB (publ): Ändring av antalet aktier och röster i Sinch AB (publ)30.6.2020 19:00:00 CESTPressmeddelande

Stockholm, Sverige – Sinch AB (publ) – XSTO: SINCH Det totala antalet aktier och röster i Sinch AB (publ), org.nr 556882-8908 (”Sinch”), har under juni månad ändrats till följd av att 1 052 631 nya aktier har emitterats i en riktad emission till vissa svenska och internationella institutionella investerare. Efter den riktade emissionen uppgår det totala antalet aktier och röster i Sinch per den 30 juni 2020 till 59 985 934. Genom den riktade nyemissionen har Sinchs aktiekapital ökat med 105 263,1 kronor och uppgår per 30 juni 2020 därmed till 5 998 593,4 kronor. För ytterligare information, vänligen kontakta Thomas Heath Chief Strategy Officer and Head of Investor Relations Sinch AB (publ) Mobile: +46-722-45 50 55 E-mail: thomas.heath@sinch.com Om Sinch Sinch utvecklar digitala verktyg som möjliggör en personlig interaktion mellan företag och individer. Med Sinch molnbaserade kommunikationsplattform kan företag nå världens alla mobiltelefoner – inom en eller ett par sekunder – via medd

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum