HOYLU AB: HOYLU MODERNISERAR WALBRIDGES BYGGPLANERING MED HOYLUS PULL PLANNING MODULE

Dela

Hoylus Pull Planning Module omvandlar arbetsytan genom att digitalisera företagsarbetsflöden, förbättrar produktiviteten och minskar resursförbrukningen.

Stockholm, Sverige, 16 oktober 2020 – Hoylu, ledande inom visuella samarbetslösningar för distribuerade team, meddelade idag att man har fått ytterligare en order från Walbridge, en global, fullserviceentreprenad firma med huvudkontor i Detroit, MI, att genomföra Hoylu's Pull Planning Module för att fortsätta modernisera och förbättra sin konstruktions planering och de interna arbetsflöden.

Walbridge är en befintlig kund hos Hoylu och det nya ordervärdet är 375 000 kronor. Ordern innebär en expansion av Hoylus verksamhet inom byggbranschen med high-end arkitektonisk design och projektledning.

"Vi är glada att se befintliga kunder utöka sin användning av Hoylus produkter i så stora marknadsvertikaler som konstruktion och vi är glada över att få ytterligare beställningar på vår nyaste modul för pull-planering. Byggbranschen har varit mycket sen i implementeringen av digitala verktyg och de allra flesta fortfarande använder analoga whiteboards och pappers klisterlappar för planering. När ledande företag som Walbridge banar väg, tror vi att många andra kommer att följa, säger Stein Revelsby, VD Hoylu.

Flera faktorer påverkar byggbranschens långsamma implementering av tekniska lösningar och verktyg på grund av enskilda silo initiativ, hälso-och säkerhetsrisker, begränsade resurser och en arbetskraft som är bekväm med vad de vet och kan. En stor majoritet av byggföretagen förlitar sig fortfarande på analoga whiteboards och papperslappar för planering, vilket skapar ineffektiv projektledning och utveckling.

Idag blir Hoylus Pull Planning Module, ett revolutionerande schemaläggningsverktyg inom byggplanering och projektledning med målet att öka produktiviteten och minska resursförbrukningen, allmänt antagen och erkänd för sin innovation och effektivitet.

Hoylu's Pull Planning Module är en värdeskapande komponent i Connected Workspaces™ online digital whiteboard-plattform som omvandlar arbetsytan med hjälp av riktlinjer och funktioner som exakt passar arbetsflödet eller processen. Hoylus Connected Workspaces är prisvärda och enkla att använda för hela arbetsteamet. Projektplanen och tidsplanen kan koordineras och hållas i samma anslutna arbetsyta med ritningar, bilder och ytterligare projektinformation för effektivare kommunikation och strömlinjeformade arbetsflöden. Arbetsytan kan delas med vem som helst, på vilken enhet som helst, var som helst och sparas automatiskt. Dessutom kan Hoylu utnyttjas med Zoom eller någon video-konferenslösning. Hoylu är integrerat med MSFT Teams och tillgängligt för Mac i Apples App store.

För mer information, vänligen kontakta:
Stein Revelsby, VD på Hoylu +1 213 440 2499 E-post: sr@hoylu.com
Karl Wiersholm, CFO på Hoylu +1 425 829 2316 E-post: kw@hoylu.com

Om Hoylu
Hoylu s uppdrag är att göra distansarbete och informationsutbyte lätt. Genom våra anpassningsbara Connected Workspaces™ levererar vi programvarulösningar för företag, organisationer och individer i praktiskt taget alla branscher som gör det möjligt för alla team, stora som små att arbeta effektivt och säkert i ett intuitivt enkelt arbetsflöde. För mer information: www.hoylu.com.

Publikation
Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 16 oktober 2020 kl. 08:45 CEST

Om

GlobeNewswire



Följ GlobeNewswire

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från GlobeNewswire

Nykredit Bank A/S är nytt emissionsinstitut under Klöverns icke-säkerställda MTN-program15.1.2021 13:30:00 CETPressmeddelande

Nykredit Bank A/S har genom ett avtal daterat den 14 januari 2021 tillträtt som emissionsinstitut under Klövern AB (publ)s icke-säkerställda MTN-program (”MTN-programmet”) i enlighet med de allmänna villkoren för MTN-programmet ursprungligen daterade den 4 februari 2020 och såsom ändrade den 6 oktober 2020. Övriga emissionsinstitut under MTN-programmet är Danske Bank A/S, Danmark, Sverige Filial, Nordea Bank Abp och Swedbank AB (publ). Mer information om MTN-programmet finns på Klöverns webbplats (www.klovern.se). Klövern AB (publ) För ytterligare information, vänligen kontakta: Jens Andersson, Finanschef, 076-855 67 02, jens.andersson@klovern.se Rutger Arnhult, VD, 070-458 24 70, rutger.arnhult@klovern.se Lars Norrby, IR, 076-777 38 00, lars.norrby@klovern.se Klövern är ett fastighetsbolag som med närhet och engagemang erbjuder attraktiva lokaler i tillväxtregioner. Klövern är noterat på Nasdaq Stockholm. Ytterligare information finns på www.klovern.se. Klövern AB (publ), Bredgränd 4,

Villkor för byten i realobligation SGB IL 310815.1.2021 09:30:00 CETPressmeddelande

Villkor för byten i realobligation SGB IL 3108 Riksgälden erbjuder marknadsvårdande bytesauktioner i realobligation 3108 i syfte att minska den utestående volymen till ungefär 25 miljarder kronor innan den återstående löptiden blir kortare än ett år. De inledande bytesauktionerna äger rum den 5 och 8 februari. I bytesauktionerna planerar Riksgälden att sälja SGB IL 3112 och SGB IL 3114. Båda bytena kommer att göras likvidneutralt1. Fre 5 feb Likvidneutral Mån 8 feb Likvidneutral Riksgälden säljer obligation 3112 3114 Riksgälden säljer belopp (mnkr) 1 000 1 000 Riksgälden köper obligation 3108 3108 Riksgälden köper belopp (mnkr) 2 1 070 1 060 Tid för återköpsränta kl. 10.45 kl. 10.45 Tid för auktionens stängning kl. 11.00 kl. 11.00 Tid för auktionsresultat kl. 11.03 kl. 11.03 Bytesauktionerna annonserades i publikationen Statsupplåning – prognos och analys 2020:3 i oktober. Räntan på återköpslånet publiceras kl. 10.45 på auktionsdagen på riksgalden.se/upplaning. Bud ska läggas före kl.

ZetaDisplay lanserar utökad mjukvaru­funktionalitet för Digital out of Home15.1.2021 08:30:00 CETPressmeddelande

Malmö - ZetaDisplay AB (publ) (Nasdaq Stockholm: ZETA) breddar sin molnbaserade Digital Signage-mjukvaruplattform med Digital Out of Home -funktionalitet (DOOH). Lanseringen utgör det andra steget i koncernens mjukvarustrategi som kommunicerades under november förra året. Den ökade funktionaliteten riktar sig till kunder som vill kombinera Digital Signage-funktioner för innehållsplanering med ökad funktionalitet, inklusive kampanjhantering, avancerad schemaläggning och så kallat proof-of-play. "Vi erbjuder en flexibel mjukvara som kombinerar det bästa av två världar, ett fullserviceerbjudande inom Digital Signage kombinerat med DOOH-funktionalitet och unik anpassningsförmåga till kundernas krav", tillägger Per Mandorf. Övervägande internationella kunder har efterfrågat ökade prestandafunktioner där dynamiskt innehåll, API-integreringsfunktioner, skalbarhet och helhetserbjudanden är kritiska framgångsfaktorer. DOOH-mjukvaran öppnar möjligheter för kunderna att generera ytterligare intäk

Kinnevik deltar i finansieringsgrunda i Budbee ledd av AMF14.1.2021 09:00:00 CETPressmeddelande

Kinnevik AB (publ) (“Kinnevik”) meddelade idag att bolaget investerar 105 MSEK i en finansieringsrunda om totalt 525 MSEK i Budbee, den svenska logistikplattformen som tillhandahåller hållbara sista milen-leveranser för e-handel. Finansieringsrundan leds av AMF som är ett av de ledande pensionsbolagen i Sverige, en av de största ägarna på Nasdaq Stockholm och en av Kinneviks största aktieägare. Budbee är marknadsledande inom hemleveranser i Sverige och även verksamma i Finland, Danmark och Nederländerna. Budbee har löst den logistiska utmaningen kring sista milen-leveranser genom en specialbyggd teknikplattform som erbjuder en enkel, bekväm och hållbar lösning för e-handelskunder. För de e-handlare som erbjuder Budbees leveranstjänst som standard har kunderna ökat både sitt genomsnittliga ordervärde och köpfrekvensen. Tjänsten används av välkända varumärken som ASOS, Zalando och H&M. Budbee grundades av Fredrik Hamilton 2015 ur en frustration över ineffektiva sista milen-leveranser. Bo

Elanders ändrar datum för bokslutskommuniké 2020 samt bjuder in till telefonkonferens14.1.2021 09:00:00 CETPressmeddelande

Elanders styrelse har beslutat att ändra datumet för offentliggörandet av bokslutskommunikén för 2020 till fredagen den 29 januari 2021, kl. 07.30 (svensk tid), istället för torsdagen den 28 januari 2021, som tidigare aviserats. Offentliggörandet den 29 januari 2021 följs av en telefonkonferens kl. 09.30 (svensk tid) med vd och koncernchef Magnus Nilsson samt ekonomidirektör Andréas Wikner. Vi bjuder in fondförvaltare, analytiker och media att delta i telefonkonferensen. Se nedan detaljer för att delta i konferensen. Använd länken ”CLICK TO JOIN” nedan, 5-10 minuter före starttid, för att ansluta till telefonkonferensen. Du kommer att bli ombedd att ange telefonnummer och registreringsinformation. Vårt konferenssystem kommer därefter att ringa upp dig på det telefonnummer du anger och placera dig i telefonkonferensen. Observera att länken blir aktiv först 15 minuter före evenemanget. CLICK TO JOIN Använd länken ovan för det enklaste sättet att ansluta till telefonkonferensen eller anvä

ArcAroma AB: 210113 ArcAroma publicerar aktieägarbrev om juiceCEPT13.1.2021 13:08:00 CETPressmeddelande

ArcAroma publicerar aktieägarbrev om juiceCEPT ArcAroma publicerar härmed aktieägarbrev nummer 11 som handlar om juiceCEPT® Plus för förlängd hållbarhet. Sammanfattning av aktieägarbrevet: juiceCEPT Plus är en revolution för superjuicer och en global marknad på flera tusen ODIN, motsvarande över 10 miljarder kronor.Samarbete med stor kinesisk förpackningstillverkare ZhongYa Group kan öppna dörren till kinesisk marknad för superjuicer. juiceCEPT Plus för premiumproducenter kan förbättra vinst med 15 procentenheter.juiceCEPT Plus kan ersätta HPP-behandling (High Pressure Processing), vilket kan ge en årlig marknad över en miljard kronor år 2025. Ladda ner hela aktieägarbrevet nedan. För ytterligare information, vänligen kontakta: Johan Möllerström, CEO (+46) 768 – 86 81 78 Johan.mollerstrom@arcaroma.com Om ArcAroma AB (publ) ArcAroma har utvecklat en patenterad teknologi som kontrollerar och applicerar elektriska pulser för att optimera olika biologiska processer. CEPT®-plattformen, som

Correction: Inbjudan till HMS Networks telefonkonferens för det fjärde kvartalet 202013.1.2021 10:30:00 CETPressmeddelande

HMS Networks AB (publ) offentliggör sin rapport för det fjärde kvartalet 2020 onsdagen den 3 februari 2021 kl. 14.00. Samma dag kl. 15.00 arrangeras en telefonkonferens för press och aktiemarknad, där VD och koncernchef Staffan Dahlström samt Finanschef Joakim Nideborn presenterar rapporten. Presentationen hålls på engelska och följs direkt via telefon eller internet. De bilder som används under presentationen kommer att finnas tillgängliga på HMS webbplats före telefonkonferensen. För att delta i telefonkonferensen, ring in eller följ webbpresentationen via länken nedan. SE: +46 8 505 583 52 UK: +44 3333 009 034 US: +18 332 498 406 Länk till webbsändningen Presentation och inspelning av telefonkonferensen kommer sedan att finnas tillgängligt på HMS webbsida. https://www.hms-networks.com/sv/aktieagare För mer information, kontakta: Staffan Dahlström, VD HMS, +46 (0)35 17 29 01 Joakim Nideborn, Finanschef HMS, +46 (0)35 710 6983 HMS Networks AB (publ) är en marknadsledande leverantör av

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum