HOYLU AB OFFENTLIGGÖR PRELIMINÄRA SIFFROR FÖR TREDJE KVARTALET, 2020

Dela

Stockholm, Sverige, 14 oktober 2020 – Hoylu, ledande inom visuella samarbetslösningar för distribuerade team, presenterade idag preliminära siffror för tredje kvartalet, 2020.

Antalet användare ökade med 11 000 under tredje kvartalet , en ökning med 100 % från andra kvartalet. Betalda abonnemang ökade med 2 000 under kvartalet. Årliga återkommande intäkter (ARR) inklusive långsiktiga tjänsteavtal var 24,0 miljoner i slutet av tredje kvartalet, en ökning med 13% från 21,3 miljoner i slutet av andra kvartalet, 2020. Intäkterna under tredje kvartalet var 6,1 MSEK jämfört med 6,3 MSEK under tredje kvartalet 2019.

"Efter att vi lanserade den nya Hoylu online whiteboard-plattformen Connected Workspaces™ i andra kvartalet har vi i tredje kvartalet börjat konvertera aktiva användare till betalda prenumerationer. Vårt största företagskund har nu mer än 4 000 registrerade användare med 2 000 betalda abonnenter.

Distansarbete, digital transformation och behovet av verktyg som är mer intuitiva och enkla att använda är faktorer som driver den stora efterfrågan på samarbetslösningar. Fler och fler kunder upptäcker fördelarna med visuell kommunikation som är utöver videokonferenser och enkel skärmdelning för att säkerställa en engagerad, effektiv och produktiv beslutsprocess.

Hoylus unika erbjudande skiljer sig från våra konkurrenter på flera sätt. Viktigast av allt att vi har tagit konceptet för mallen till nästa nivå genom att utveckla anpassade moduler som stöder redan befintliga metoder och processer i stora branscher som konstruktion, tillverkning och teknik. Vi har utvärderats av våra kunder mot våra direkta konkurrenter och vi är övertygade om att vi har ett starkt produkterbjudande.

Flera stora byggföretag har börjat implementera Hoylus nyaste modul för pull-planering, en teknik som används flitigt inom byggplanering och projektledning med målsättningen att minska slöseri med tid, material och arbetsinsatser.

En global ledare inom leveranstjänster har börjat använda Hoylus nya modul för planering av programsteg (PI), en metodik som används för att hantera, samordna, prioritera och vägleda team i stora mjukvaruutvecklingsprojekt. Vi fortsätter att stärka vårt produktutbud, senast med lanseringen av ett mall-bibliotek, voting, timerfunktioner och Okta integration för en säker och enkel inloggning samt Hoylu för Mac tillgängligt i Apples egna App Store.

Intäkterna från försäljning av HoyluWalls, som brukade vara en betydande del av vår verksamhet var lägre på grund av Covid-19 pandemin och begränsade aktiviteter i mötesrum, men vi ser nu ökad aktivitet även inom detta område, särskilt med vår partner Technological Innovations Group (tig.eu).

Vi är optimistiska inför framtiden och förväntar oss en betydande tillväxt under de kommande kvartalen", säger Stein Revelsby, VD Hoylu.

Hela rapporten för tredje kvartalet kommer att släppas som tidigare meddelats den 20 november 2020.

För mer information kontakta:
Stein Revelsby, CEO at Hoylu +1 213 440 2499 Email: sr@hoylu.com
Karl Wiersholm, CFO at Hoylu +1 425 829 2316 Email: kw@hoylu.com

Om Hoylu
Hoylu s uppdrag är att göra distansarbete och informationsutbyte lätt. Genom våra anpassningsbara Connected Workspaces™ levererar vi programvarulösningar för företag, organisationer och individer i praktiskt taget alla branscher som gör det möjligt för alla team, stora som små att arbeta effektivt och säkert i ett intuitivt och enkelt arbetsflöde. För mer information: www.hoylu.com

Kortnamn: Hoylu
Marknadsplats: Nasdaq First North Growth Market
Certified Adviser: Mangold Fondkommission AB + 46 (0) 8 50 301 550, ca@mangold.se

Publicering
Denna information är sådan information som Hoylu AB (publ) är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg för offentliggörande den 14 oktober 2020 kl 08:45 CEST.

Om

GlobeNewswire



Följ GlobeNewswire

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från GlobeNewswire

Höjt belopp för insättningsgarantin29.10.2020 08:00:00 CETPressmeddelande

Höjt belopp för insättningsgarantin Riksgälden har beslutat att höja det högsta ersättningsbeloppet för insättningsgarantin till 1 050 000 kronor. Förändringen träder i kraft den 1 januari 2021. Staten ersätter kapital och ränta upp till ett visst belopp per person och institut om ett institut till exempel går i konkurs. Fram till den 1 januari är det högsta ersättningsbeloppet 950 000 kronor per person och institut. Höjningen av beloppet till 1 050 000 kronor är en anpassning till svenska kronor av ett EU-direktiv som bestämmer att ersättningsbeloppet ska motsvara 100 000 euro. – Insättningsgarantin är ett viktigt konsumentskydd. Den minskar risken för att många ska vilja ta ut sina pengar samtidigt och det bidrar till finansiell stabilitet, säger Karolina Holmberg, avdelningschef på Riksgälden. Beloppet ses över vart femte år Enligt EU-direktivet ska beloppet för insättningsgarantin kontrolleras mot den lokala valutakursen vart femte år och justeras om avvikelsen är för stor. Denna j

Starkt kvartal – bra marginaler och ökad vinst28.10.2020 08:00:00 CETPressmeddelande

Tredje kvartalet Nettoomsättningen för tredje kvartalet blev 93,3 (93,3) mkr, (+3,4 procent i lokala valutor)Rörelseresultatet uppgick till 29,4 (19,9) mkr Rörelsemarginalen uppgick till 31,5 (21,3) procentResultat efter skatt uppgick till 21,4 (19,1) mkrResultat per aktie före/efter utspädning uppgick till 1,16 (1,03) krKassaflöde från den löpande verksamheten uppgick till -2,8 (13,5) mkr Januari - september Nettoomsättningen ökade med 8,8 procent till 243,4 (223,7) mkr (+9,3 procent i lokala valutor)Rörelseresultatet uppgick till 32,6 (2,7) mkr Rörelsemarginalen uppgick till 13,4 (1,2) procentResultat efter skatt uppgick till 23,3 (3,8) mkrResultat per aktie före/efter utspädning uppgick till 1,26 (0,13) krKassaflöde från den löpande verksamheten uppgick till 4,8 (7,3) mkrLikvida medel och kortfristiga placeringar uppgick vid periodens utgång till 59,0 (58,0) mkr VD’s kommentarer Jag är stolt över att kunna rapportera att MSAB levererar ett av de, resultatmässigt, starkaste kvartalen

CFO Survey: Svenska finanschefer mer positiva trots betydande osäkerhet28.10.2020 06:55:00 CETPressmeddelande

Pressmeddelande Stockholm 28 oktober 2020 De finansiella utsikterna visar en rejäl förbättring sedan i våras och även om optimismen kring de framtida affärsmöjligheterna är lägre än vid förra höstens mätning så är den betydligt högre än när det var som värst under våren. Den externa osäkerheten stiger till högsta nivån på fyra år och föga förvånande är företagens främsta prioriteringsområde att fortsätta reducera kostnader. CFO Survey genomförs två gånger per år och syftar till att spegla förändringar i stämningsläget bland svenska finanschefer samt jämföra med utvecklingen i övriga Europa I våras valde vi att inte publicera den periodens CFO Survey då undersökningen genomfördes mitt under den initiala fasen av pandemin i mars. Det betydde att spridningen på svaren var extremt stor mellan företag som hade svarat i början av undersökningsperioden och de som hade svarat i slutet av perioden. — När vi nu blickar tillbaka är det intressant att se hur företagens syn på framtida affärsmöjlig

Bergman & Beving AB: Bergman & Beving AB återköp av egna aktier27.10.2020 15:15:00 CETPressmeddelande

Pressmeddelande Bergman & Beving AB återköp av egna aktier I enlighet med bemyndigandet från årsstämman den 26 augusti 2020 har Bergman & Beving AB idag återköpt 200 000 B-aktier till en genomsnittskurs om 84,20 kr. Bergman & Beving AB:s totala innehav av egna aktier efter återköpet uppgår till 929 677 B-aktier. Det totala antalet aktier i Bergman & Beving AB, inklusive de av bolaget ägda aktierna, uppgår till 27 436 416 och antalet utestående aktier uppgår till 26 506 739. Stockholm den 27 oktober 2020 Bergman & Beving AB (publ) För ytterligare information kontakta: Peter Schön, CFO, telefon 070-339 89 99 Denna information lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 27 oktober 2020 kl. 15:15 CET. Bergman & Beving äger och förädlar bolag som utvecklar och marknadsför starka varumärken till professionella användare inom industri och bygg - främst i Norden, Baltikum och Polen. Bergman & Beving ska vara den plats där framgångsrika produktbolag kan ta nästa

Delårsrapport, januari – september 202027.10.2020 08:45:00 CETPressmeddelande

Perioden 1 juli – 30 september 2020 Nettoomsättningen uppgick till 96,4 Mkr (92,4 Mkr)Mjukvaruintäkterna uppgick till 69,1 Mkr (62,5 Mkr)Repetitiva intäkter uppgick till 63,3 Mkr (57,8 Mkr), motsvarande 66 % (63 %) av nettoomsättningenEBITDA 27,0 Mkr; 28,1 % (24,3 Mkr; 26,3 %)EBITDA-adj. 17,4 Mkr; 18,1 % (14,5 Mkr; 15,7 %)EBIT 14,0 Mkr; 14,5 % (11,2 Mkr; 12,1 %)Resultat efter skatt 9,2 Mkr; 9,5 % (8,3 Mkr; 8,9 %)Resultat per aktie före utspädning 0,17 kr (0,16 kr)Kassaflöde från den löpande verksamheten 3,1 Mkr (21,5 Mkr) Perioden 1 januari – 30 september 2020 Nettoomsättningen uppgick till 299,8 Mkr (290,7 Mkr)Mjukvaruintäkterna uppgick till 209,9 Mkr (192,0 Mkr)Repetitiva intäkter uppgick till 186,4 Mkr (170,7 Mkr), motsvarande 62 % (59 %) av nettoomsättningenEBITDA 78,4 Mkr; 26,2 % (72,3 Mkr; 24,9 %)EBITDA-adj. 50,1 Mkr; 16,7 % (44,5 Mkr; 15,3 %)EBIT 40,6 Mkr; 13,5 % (32,2 Mkr; 11,1 %)Resultat efter skatt 29,4 Mkr; 9,8 % (23,0 Mkr; 7,9 %)Resultat per aktie före utspädning 0,55 kr (0

Aino Health AB (publ): Aino Health ingår samarbete med LifeComp27.10.2020 08:30:00 CETPressmeddelande

Stockholm 27 oktober 2020: Aino Health meddelar idag att de har ingått ett samarbete med LifeComp. I det nya samarbetet kommer LifeComp att addera kundnytta till Aino Healths plattform i form av förebyggande hälsoanalys och aktiviteter. Bolagen avser även att samverka i försäljningsarbetet. Lifecomp erbjuder personlig algoritmbaserad hälsoanalys, vilket blir ett bra komplement till Ainos SaaS-lösning HealthManager, och stöttande tjänster, inom health management. I och med samarbetet kommer både Aino och Lifecomp att kunna erbjuda sina kunder ett bredare sortiment av tjänster. “Aino Health erbjuder en brilliant plattform – som gör livet betydligt enklare för ett bolags HR-avdelning såväl som för dess chefer, och som passar mycket väl ihop med LifeComps Hälsoanalys.” Fredrik Kjällander, CEO LifeComp. “Jag är mycket glad, att genom LifeComp, kunna addera nyttan av marknadens sannolikt mest avancerade algoritmbaserade hälsoanalys i kombination med olika fysiska tester till våra kunder” säg

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum