HOYLU AB PUBLICERAR DELÅRSRAPPORT FÖR JANUARI - SEPTEMBER 2020

Dela

Stockholm, Sverige, 20 november 2020

“Distansarbete, digital transformation och behovet av verktyg som är mer ändamålsenliga och enkla att använda är faktorer som driver en enorm efterfrågan på digitala samarbetslösningar. Fler och fler företag upptäcker fördelarna med visuell kommunikation som används vid videokonferenser och enkla skärmdelningar i syfte att säkerställa bättre engagemang, effektivre och mer produktiva beslutsprocesser. Nyligen genomförda studier i USA visar att mer än 50% av den amerikanska arbetskraften har ett jobb som är förenligt med distansarbete och att vi kommer att se en betydande uppgång av arbetskraften som kommer arbeta hemma flera dagar i veckan i slutet av 2021 till hela 25-30%,” säger Hoylu VD, Stein Revelsby.

FÖRSTA NIO MÅNADERNA 2020

 - Årliga återkommande intäkter (ARR) inklusive långsiktiga tjänsteavtal var 24,0 miljoner i slutet av tredje kvartalet, en ökning med 13% från 21,3 miljoner i slutet av andra kvartalet, 2020

 - Omsättningen för de första nio månaderna var 22,2 MSEK (19,0)

 - Bruttomarginalen var 70% (69)

 - Rörelseförlusten var 21,9 MSEK (-22,7)

 - Resultat efter skatt uppgick till -24,1 MSEK (-27,5)

 - Resultat per aktie var -0,54 SEK (-1,51)

TREDJE KVARTALET 2020

 - ARR och långsiktiga tjänsteavtal ökade med 3,3 MSEK under tredje kvartalet

 - Omsättningen för det tredje kvartalet var 6,1 MSEK (6,3)

 - Bruttomarginalen var 73% (69)

 - EBITDA för det tredje kvartalet var -6,3 MSEK (-5,7)

 - Rörelseförlusten var 8,3 MSEK (-7,1)

 - Resultat efter skatt uppgick till -8,5 MSEK (-7,8)

 - Resultat per aktie uppgick till -0,11 SEK (-0,31)

För mer information kontakta:
Stein Revelsby, CEO at Hoylu +1 213 440 2499 Email: sr@hoylu.com
Karl Wiersholm, CFO at Hoylu +1 425 829 2316 Email: kw@hoylu.com

Om Hoylu
Hoylu s uppdrag är att göra distansarbete och informationsutbyte lätt. Genom våra anpassningsbara Connected Workspaces™ levererar vi programvarulösningar för företag, organisationer och individer i praktiskt taget alla branscher som gör det möjligt för alla team, stora som små att arbeta effektivt och säkert i ett intuitivt enkelt arbetsflöde.  För mer information: www.hoylu.com.

Kortnamn: Hoylu
Marknadsplats: Nasdaq First North Growth Market
Certified Adviser: Mangold Fondkommission AB + 46 (0) 8 50 301 550, ca@mangold.se

Publicering
Denna information är sådan information som Hoylu AB (publ) är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg för offentliggörande den 20 november 2020 kl 08:30 CET.

Bilaga


Om

GlobeNewswire



Följ GlobeNewswire

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från GlobeNewswire

Elanders inleder samarbete med Universeum24.11.2020 09:00:00 CETPressmeddelande

Som ett led i Elanders hållbarhetsarbete och för att på ett aktivt sätt bidra till ett mer cirkulärt samhälle har Elanders och Universeum tecknat ett partneravtal. Universeum är Sveriges nationellaVetenskapscenter och en kraftfull arena för utbildning och folkbildning inom naturvetenskap, teknik och hållbar utveckling. ”Tillsammans med Universeum vill vi öka medvetandet hos allmänheten att inte låta exempelvis fungerande telefoner och datorer bli liggandes hemma i en byrålåda eller att de skickas till återvinningen. Den största miljöpåverkan från dessa produkter uppstår när de tillverkas och därför är det så viktigt att livslängden på dessa produkter blir så lång som möjligt. På så sätt kan vi skapa stora miljövinster”, säger Fanny Rosin, ansvarig för denna satsning inom Elanders. Inom Elanders tjänsteområde Life Cycle Management hjälper Elanders sina kunder att ta hand om begagnad IT-utrustning. Utrustningen restaureras och återställs för att därefter säljas vidare till ett nätverk av

ACTIVE BIOTECH UPPDATERAR SIN KLINISKA STRATEGI OCH BERÄKNADE MILSTOLPAR24.11.2020 08:00:00 CETPressmeddelande

Active Biotech AB (publ) (ticker: ACTI) meddelade idag statusuppdateringar av sina helägda projekt tasquinimod och laquinimod, liksom samarbetsprojektet naptumomab, utvecklat tillsammans med NeoTX Therapeutics. Investerare, analytiker och media är inbjudna till dagens virtuella kapitalmarknadsdag där den aktuella statusen och framtida utvecklingen av företagets kliniska portfölj och dess framtida strategi kommer att belysas. För ytterligare information, vänligen kontakta: Helén Tuvesson, VD, 046 19 21 56, helen@tuvesson@activebiotech.com Hans Kolam, CFO, 046 19 20 44, hans.kolam@activebiotech.com Denna information är sådan information som Active Biotech är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 24 november 2020 kl. 08.00. Om Active Biotech Active Biotech AB (publ) (Nasdaq Stockholm: ACTI) är ett bioteknikföretag som använder sin omfattande kompetensbas och projektportf

Klövern tecknar två nya hyresavtal i Köpenhamn24.11.2020 07:30:00 CETPressmeddelande

Klövern har tecknat ett avtal med Parfums Christian Dior avseende 973 kvm kontorsyta och ett avtal med Politiforbundet avseende 1 946 kvm kontorsyta i det så kallade Codan-huset på Gammel Kongevej i Köpenhamn. Inflyttning beräknas ske den 1 mars 2021 respektive 1 juni 2021. ”Det är med stor glädje vi välkomnar våra nya hyresgäster till Codan-huset där vi haft ett mycket stort intresse för förhyrningar efter vårt förvärv av fastigheten. Köpenhamns hyresmarknad är stark och dessa uthyrningar är ett led i vår plan att ställa om fastigheten från en single-tenant-fastighet till en attraktiv modern mutli-let-fastighet”, säger Andreas Lange, Klöverns affärsenhetschef i Köpenhamn. Klövern AB (publ) För ytterligare information, vänligen kontakta: Rutger Arnhult, VD, 070-458 24 70, rutger.arnhult@klovern.se Lars Norrby, IR, 076-777 38 00, lars.norrby@klovern.se Klövern är ett fastighetsbolag som med närhet och engagemang erbjuder attraktiva lokaler i tillväxtregioner. Klövern är noterad på Nasda

Saniona rapporterar positiva topline-resultat från den öppna förlängningen av Fas 2-studien med Tesomet mot hypotalamisk fetma23.11.2020 17:00:00 CETPressmeddelande

PRESSMEDDELANDE 23 november 2020 Tesomet tolererades väl av patienterna med hypotalamisk fetma under hela den 48 veckor långa studien (24 veckor dubbelblind del följt av 24 veckor öppen förlängning). Inga kliniskt betydelsefulla skillnader kunde noteras avseende hjärtfrekvens eller blodtryck och samtliga patienter som påbörjade den öppna förlängningsstudien slutförde också studien.De patienter som fick Tesomet under hela den 48 veckor långa studietiden påvisades statistiskt signifikanta och kliniskt meningsfulla minskningar av kroppsvikt och midjeomfång från baseline till vecka 48, liksom förbättrad glykemisk kontroll. De förbättringar som observerades under den första dubbelblinda delen av studien bibehölls under hela den senare öppna förlängningsstudien. Även för de patienter som fick placebo under den dubbelblinda delen av studien och sedan Tesomet under den öppna förlängningsstudien påvisades minskningar av kroppsvikt och midjeomfång efter övergången till Tesomet.Saniona kommer att

Bergman & Beving AB: Bergman & Beving förvärvar SAFE TIME23.11.2020 15:30:00 CETPressmeddelande

Pressmeddelande Bergman & Beving förvärvar SAFE TIME Workplace Safety, en division inom Bergman & Beving, har idag tecknat avtal om förvärv av samtliga aktier i bolaget SAFE TIME, spol. s r.o i Slovakien. SAFE TIME tillverkar och säljer personlig fallskyddsutrustning och fast installerade fallskyddssystem. Bolaget grundades 2008 och omsätter cirka 10 MSEK årligen med god lönsamhet. "Vi har en lång historik av samarbete med SAFE TIME, som med sitt etablerade varumärke och djupa produktkompetens för säkert arbete på hög höjd, kompletterar och stärker positionen för vårt affärsområde Cresto Group”, säger Fredrik Valentin, divisionschef Workplace Safety. ”Vi ser mycket fram emot att bli en del av Cresto Group”, säger säljaren Juraj Uherek. ”SAFE TIME passar väl in i Bergman & Bevings affärsmodell där entreprenörsledda bolag kan fortsätta utvecklas med tydligt stöd från en stark ägare.” Tillträde avses ske i januari 2021 och förvärvet förväntas ge ett marginellt tillskott till Bergman & Bev

ZetaDisplay vinner internationellt pris23.11.2020 08:40:00 CETPressmeddelande

Malmö - ZetaDisplay AB (publ) (Nasdaq Stockholm: ZETA) har vunnit det internationella AV Award i kategorin leisure and hospitality för Digital Signage installationer på Hurtigrutens expeditionsfartyg. Priserna delas ut till framstående projekt i den globala audiovisuella industrin i olika kategorier som spänner från teknik- och produktinnovationer till individuella och företagsprestationer. "Grattis till det norska teamet för att leverera ett projekt i världsklass och att vinna detta prestigefyllda pris. Det här projektet har blivit ett riktmärke i branschen genom att leverera en mycket komplex Digital Signage-installation i kombination med en visuellt extremt attraktiv lösning som ger en engagerande upplevelse ombord för gästerna", kommenterar VD Per Mandorf. Hurtigruten har under de gångna åren beställt flera fartyg som är utrustade med de modernaste Digital Signage-installationerna framtagna och levererade av ZetaDisplay i Norge. Lösningarna levererar en attraktiv digital konsumentu

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum