Humber River Hospital, Nordamerikas första heldigitala vårdinrättning, väljer arbetsflödeseffektiviserande kommunikationslösningar från Ascom

Humber River Hospital, en ny akutvårdsinrättning i Ontario (Kanada) med 656 bäddar, invigdes officiellt den 18 oktober 2015. Vårdinrättningen, som har kategoriserats som det första heldigitala sjukhuset i Nordamerika, valde anpassade kommunikationslösningar från Ascom Wireless, inklusive mer än 600 Ascom MycoTM smartphones särskilt utvecklade för vården, kombinerat med Ascom Unite-plattformen.

"På Humber River går vår teknikstrategi ut på att utrusta våra vårdteam med de senaste kommunikationsverktygen på plats ute i vården”, säger Kevin Fernandes, CTO, Humber River Hospital. "Det är ett av de sätt som vi använder teknik på för att främja säker och effektiv patientcentrerad vård av högsta kvalitet. Vi valde Ascoms smartphones inte bara på grund av våra tidigare positiva erfarenheter av Ascom, utan för att Ascom Mycos sömlösa integration med andra sjukhussystem gör att vi kan leverera allt, från tidskänsliga patientkallelser och -anrop till EKG och vågformer i realtid direkt till vårdgivarens mobila enhet. Ascom Myco ger sjukhusets personal och läkare mer tid till meningsfull interaktion med de inlagda patienterna genom att bidra till effektivare och mer pålitlig kommunikation. Och sist men inte minst, Ascoms har en dokumenterad historia av att leverera sina Humber River-lösningar i tid och enligt budget.”

Ascom Myco är världens första smartphone särskilt utvecklad för vårdmiljöer. Ascom Myco Android som operativsystem och ger vårdgivare enkel åtkomst i realtid till klinisk information inom hela sjukhuset. Kombinerat med Ascom Unite-plattformen bidrar enheten till att minska "larmtrötthet", ett potentiellt farligt fenomen orsakat av vårdgivares konstanta exponering för kliniskt oviktiga larmmeddelanden. Sådan överexponering kan göra vårdgivare mindre känsliga på så vis att de inte märker alternativt ignorerar eller till och med avaktiverar monitorer och larmsystem. Men genom att använda smart larmfiltrering och automatisk eskalering, bidrar Ascoms lösningar till att säkerställa att endast viktiga larm distribueras till relevant personal.

De av Ascoms lösningar som har tagits i drift på Humber River Hospital bidrar även till att maximera arbetsflödeseffektiviteten. Kritiska data som varningar från monitorer, labbresultat, larmmeddelanden, EKG-vågformer, anrop och meddelanden katalogiseras, organiseras och riktas till utpekade vårdgivare. Eskalering genom en kedja av förgodkända kollegor bidra till att säkerställa att larm tas emot och åtgärdas. Ascom Myco har till och med en inbyggd streckkodsläsare som förenklar administreringen av läkemedel. Dessutom har Ascom Myco, tack vare operativsystemet Android, stöd för en rad vårdapplikationer samtidigt som den säkerställer att verksamhetskritiska aviseringar alltid har prioritet. "Sandlådefunktionen" bidrar till att skydda patientinformation och klinisk information.

"Från början hade man tänkt sig att nya Humber River Hospital skulle vara en flexibel, grön och digital inrättning”, berättar Tim Whelehan,, President och Chief Executive Officer för Ascom North America. "Det är därför passande att Ascom valdes till detta framåtblickande projekt eftersom våra lösningar är inriktade på att hjälpa vårdgivare att ge den mest högkvalitativa och kostnadseffektiva vården som möjligt. Ascom kunde dra nytta av sin avancerade teknik för att utveckla en anpassad lösning som skapar mer kvalitetstid för patientvård och -säkerhet.”

Om Ascom Wireless Solutions

Ascom Wireless Solutions, grundat 1955. ingår i Ascom AG, och är leverantör av verksamhetskritisk IKT för vårdgivare värden över. Idag finns mer än 100 000 av våra system installerade på sjukhus, äldreboenden och servicebostäder och andra affärsområden där verksamhetskritisk kommunikation är av avgörande betydelse. Vi är framförallt inriktade på att göra skillnad inom vården.

Ascom North America
Chris Talbot, Vice President Marketing & Business Development
Tfn: +1919-234-2465
E-post: chris.talbot@ascomwireless.com

Skriv in din e-postadress så får du ett mejl när vi har något nytt att berätta.

Dropbox erbjuder kraftfulla företagsklassade verktyg till enskilda användare genom Dropbox Professional17.10.2017 16:00Pressmeddelande

Dropbox lanserar idag Dropbox Professional, en ny produkt som introducerar företagsklassade verktyg till enskilda användare som vill lagra, dela och spåra arbete från en enda säker plats. Detta pressmeddelande använder multimedia. Se den fullständiga versionen här: http://www.businesswire.com/news/home/20171017006404/sv/ Dropbox Professional är utformat för att tillgodose behoven hos frilansare – en redan stor grupp som förväntas växa till 47,6 miljoner år 2022 [1]. Det nya erbjudandet för samman de mest populära lösningarna för lagring, delning och support från Dropbox med nya sätt att presentera arbetet så att användaren kan visa upp sin kreativitet på bästa möjliga sätt. ”Arbetet blir mer flytande efterhand som omfattningen av de projekt som frilansare kan åta sig växer” säger Todd Jackson, produktchef på Dropbox. ”

Den ekonomiska effekten av Nord Stream 2 – analys av Arthur D. Little4.10.2017 07:00Pressmeddelande

En nyligen genomförd studie av Arthur D. Little (ADL) – “The economic impact on Europe of the Nord Stream 2 Project” – analyserar de ekonomiska konsekvenserna för EU av det pågående projektet att anlägga två nya rörledningar från Ryssland till Tyskland. Studien uppskattar att det totala värdet av rörledningarna uppgår till €5,15 miljarder. Det kommer att skapa 31,000 heltidsarbeten inom EU över de 5 år som projektet pågår. Dessa omfattar flera industrisektorer. BNP ökar med €2,25 miljarder. Det totala ekonomiska bidraget till Sveriges ekonomi från Nord Stream 2 uppgår till €300 miljoner (SEK 2,7 miljarder). Detta 1,700 heltidsarbeten i Sverige över fem års tid och ökar Sveriges BNP med €160 miljoner (SEK 1,5 miljarder). Nord Stream 2 är ett stort infrastrukturprojekt för naturgastransport genom Östersjön som kommer att öka transportkapaciteten till Europa med 55 milja