HUNDraprocentig naturnära transfer från nya Scandinavian Mountains Airport till SkiStars skidområden i Sälen

I december 2019 öppnas elva flyglinjer från olika orter i Sverige till den nya flygplatsen mellan Sälen och Trysil. I samband med det presenterar SkiStar tillsammans med Peakpoints ett nytt mer äventyrligt sätt att ta sig till och från flygplatsen - hundspannstransfer. Men hjälp av tio stycken Alaskian Huskies får gästerna möjlighet att susa genom den vackra fjällvärlden fram till skidåkningen på SkiStars skidområden i Sälen.

Nu kan skidgäster kickstarta sin fjällsemester med en storslagen upplevelse direkt när de landar på den nya flygplatsen Scandinavian Mountains Airport. Hundspannstransfern går genom ett gnistrande vackert skogs- och fjällandskap till Hundfjället, Tandådalen eller Högfjället. Med hundspann tar transfern till Hundfjället-Tandådalen ca 45 minuter och till Högfjället ungefär en timme.

- I ankomsthallen på flygplatsen möts gästerna upp av Peakpoints erfarna hundspannsförare och får varma kläder för att sen bege sig mot det förbokade boendet i en släde dragen av Alaskian Huskies. Att glida fram genom vår fantastiska fjällvärld blir garanterat en upplevelse att minnas och en riktigt bra start eller avslutning på semestern, säger Jonas Bauer, destinationschef SkiStar Sälen.

För den som har bråttom ut i skidbackarna finns nu att förboka online både privat transfer direkt till boendet eller klassisk gemensam transfer till check in plats. Med transferbuss tar resan från flygplatsen till Hundfjället/Tandådalen bara 10 minuter, till Högfjället 20 minuter och Lindvallen 25 minuter. Till Trysil och Fageråsen tar resan ca 40 minuter.

Fakta flyglinjer: 11 svenska flyglinjer till Scandinavian Mountains Airport mellan Sälen och Trysil

Totalt går 11 svenska flyglinjer till den nya flygplatsen Scandinavian Mountains Airport, både direktflyg och flyg med byte i Bromma.

• Med direktflyg: Stockholm, Göteborg, Malmö, Ängelholm/Helsingborg och Växjö. Sträckorna Sälen/Trysil-Stockholm och Sälen/Trysil-Ängelholm trafikeras två gånger i veckan, söndag och torsdag, övriga sträckor trafikeras på söndagar. Sträckan Sälen/Trysil-Växjö trafikeras även på torsdagar då via Bromma med flygbyte.
  • Via Bromma med flygbyte: Visby, Trollhättan, Ronneby, Kalmar, Kristianstad och Halmstad. De flesta sträckorna trafikeras både söndagar och torsdagar. Flygtiden från Bromma till Sälen/Trysil beräknas till 65 minuter.

Fakta transfer via hundspann från Scandinavian Mountains Airport:

• Hundspann med guide som möter upp vid ankomsthallen
  • Mellan 8 -12 Alaskan Huskies beroende på föret
  • Längd:Hundfjället/Tandådalenca 45 minHögfjällshotelletca 60 min.
  • Tidsperiod: dec - april
  • Passar alla åldrar, rekommenderas inte för barn under fem år
  • Kläder och utrustning till låns. Ange storlek vid bokning.
  • Bagagetransport från flyget
  • Kostnad: 4 995 SEK per släde (1-4 personer)
  • Bokas online: http://hundspann.com/sv/flygplatstransfer/

Bilder är fria för publicering tillsammans "Foto: Peakpoints"

EN FIN VINTERSÄSONG BAKOM ÖKADE INTÄKTER – STOR TILLFÖRSIKT INFÖR KOMMANDE VINTER!3.10.2019 08:14:32 CESTPressmeddelande

Som en kommentar till aktuellt läge i SkiStar säger VD Mats Årjes: Vi har lagt ytterligare ett riktigt bra verksamhetsår bakom oss. Vid jämförelse mot föregående år är det värt att understryka att fjolåret bjöd på fantastiska väderförutsättningar som medförde att vi ökade antalet skiddagar med hela 7,5 procent. I ljuset av detta är vi mycket nöjda även med årets resultat!

SkiStars vinternyheter: mer av barnens favorit Valle, nya boenden i pistnära lägen och invigning av Scandinavian Mountains Airport12.9.2019 08:04:25 CESTPressmeddelande

Barnfamiljerna står i fokus när SkiStar presenterar årets vinternyheter. Det mycket uppskattade barnkonceptet Valle utvecklas ytterligare, det erbjuds ännu mer förstklassig skidåkning och det öppnas fler boenden i bästa Ski-in-Ski-out-lägen. Dessutom öppnas nya flygplatsen mellan Sälen och Trysil i december med nonstop flyg från Danmark, England, hela fem direktlinjer från Sverige och flertalet flyglinjer via Bromma till Scandinavian Mountains Airport.

Nya flyglinjer från Berlin och Helsingfors ger ännu bättre access till Åre6.9.2019 06:50:00 CESTPressmeddelande

Den framgångsrika satsningen på VM-orten Åre fortsätter när easyJet startar upp den tredje direktlinjen till Åre Östersund Airport. Det är tyskar bosatta i området i- och runt Berlin som kommer få betydligt enklare att ta sig till Åre. Flygbolaget Finnair startade under sommaren flyglinjen Helsingfors – Trondheim som går fem dagar i veckan, vilket förbättrar tillgängligheten avsevärt för finska skidgäster.