Hur ser det ut när Folkhälsomyndigheten äter klementin?

I denna pedagogiska filmsnutt illustrerar jag hur bra det är att göra saker och ting i rätt ordning. Det sparar tid och minskar oro och osäkerhet i pandemitider. Du är mycket välkommen att prenumerera, kommentera och diskutera. Jag ber dig hålla en trevlig ton och diskutera ämnet så att vi får en diskussion som leder framåt. Tack.

Plastpåseskatten fyller 1 år - Hurra eller?16.4.2021 15:00:00 CEST | Blogginlägg

Plastpåseskatten fyll i maj 2021 ett år. Hur mår den och har den räddat miljön? Om intäkterna: https://www.expressen.se/nyheter/klimat/plastpaseskatten-drog-in-betydligt-mindre-an-vantat/ Vad köper kunderna istället: https://www.svt.se/nyheter/ekonomi/sa-har-dagligvarujattarnas-pasforsaljning-paverkats-av-skatten Miljöpåverkan av olika kassar: https://expressen.se/nyheter/klimat/danska-omstridda-studien-plastkassar-battre-an-tygpasar/

Brotten är dubbelt så dyra som rättsväsendet9.4.2021 15:00:00 CEST | Blogginlägg

Förutom all otrygghet som kriminalitet för med sig kostar det oss stora summor varje år. Här är tre aktuella rapporter som sammanfattar ett alltmer akut problem. https://www.svensktnaringsliv.se/sakomraden/sakerhet-och-risk/brotten-kostar-foretagen-100-miljarder-halften-tror-det-blir-varr_1143691.html https://www.foretagarna.se/politik-paverkan/rapporter/2021/brott-mot-foretagare-2021/sammanfattande-resultat/ https://www.svenskhandel.se/nyhetscenter/press/2020/mer-an-varannan-handlare-utsatt-for-brott-den-senaste-tiden/