Hur viktig är industrin för Östergötlands län?

Östergötlands län har en lång tradition av företagsamma industriföretag, företag som är basen för vårt välstånd och vår välfärd. Men hur viktig är industrin för länet idag? Och hur ser framtidsutsikterna ut? Välkommen till ett spännande möte där helt nya data och beräkningar om Östergötland presenteras.

Den 18 mars bjuder Teknikföretagen och Linköpings universitet in dig till ett samtal om industrins framtid i Östergötlands län. Teknikföretagens chefekonom Mats Kinnwall inleder med att dela med sig av en färsk rapport om industrins betydelse för länet.

Presentationen följs av ett samtal med professor Hans Sjögren vid Linköpings universitet och projekt och Joel Zenkert, ombudsman på IF Metall, och Mats Kinnwall om vad som krävs för att industrin ska ha kraft att utvecklas i Östergötlands län.

Dag: Måndag 18 mars
Tid: 11:30-13:15 (vi inleder med lunch – presentationen börjar 12:10)
Plats: Linköpings universitet - Sal C4 i C-huset på Campus Valla, Linköpings universitet

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Nytt initiativ från Teknikföretagen ska stärka tjejers tekniska självförtroende27.2.2019 08:00:00 CETPressmeddelande

Många kvinnor underskattar sina teknikkunskaper – ett beteende som riskerar smitta av sig på̊ unga flickor, med sämre självförtroende för teknik som följd. Nu jobbar arbetsgivar- och branschorganisationen Teknikföretagen för att öka flickors tekniska självförtroende. Kampanjen #CreateTechfidence ska uppmuntra fler att ta tag i problemet för att säkra teknikindustrins långsiktiga kompetensförsörjning.