Hur viktig är industrin för Västra Götaland?

Västra Götalands län har en lång tradition av företagsamma industriföretag, företag som är basen för vårt välstånd och vår välfärd. Men hur viktig är industrin för länet idag? Och hur ser framtidsutsikterna ut? Välkommen till ett spännande möte där helt nya data och beräkningar om Västra Götalands län presenteras.

Den 18 februari bjuder Teknikföretagen och Handelshögskolan vid Göteborgs universitet in dig till ett samtal om industrins framtid i Västra Götalands län. Teknikföretagens chefekonom Mats Kinnwall inleder med att dela med sig av en färsk rapport om industrins betydelse för länet.

Presentationen följs av ett samtal med professor Ola Olsson, Handelshögskolan vid Göteborgs universitet och Mats Kinnwall om vad som krävs för att industrin ska ha kraft att utvecklas i länet. Vad krävs för fortsatt utveckling och framtid för industrin?

Dag: Måndag den 18 februari 2019
Tid: 11:30-13:00 (vi inleder med lunch – presentationen börjar 12:00)
Plats: Handelshögskolan, Volvosalen, Vasagatan 1, Göteborg

Varmt välkommen till ett samtal om Västra Götalands läns framtid!

Teknikföretagen är arbetsgivarorganisationen som ger kreativiteten utrymme. Vi finns över hela Sverige och bistår 4000 teknikföretag i arbetsrätt och branschfrågor, så att de kan fokusera på att utveckla varor och tjänster i världsklass. Teknikföretag formar framtiden, och vi hjälper dem att lyckas.

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Ett teknikäventyr mot framtiden - ny poddserie3.12.2018 14:00:00Pressmeddelande

Vilka utmaningar står industrin inför och hur ska vi möta dem? Det pratar vi om i tre nya avsnitt av Teknikföretagens podcast T-time. Produktion2030 står i centrum och experter från akademi och näringsliv gästar podden för att prata om framtidens industri. Vi diskuterar ämnen som den fjärde industriella revolutionen, cirkulära produktionssystem och kompetens för framtidens smarta fabrik. Teknikföretagens presschef Anna Lööf programleder poddserien tillsammans med radio- och tv-mannen Kjell Eriksson.