Hyllade The Book of Mormon förlängs på China Teatern

2Entertain - Part of Moment Group

Med vass komik, en typecastad ensemble och ett vågat manus har musikalen The Book of Mormon fått ett lika fint mottagande i Sverige, som på West End och Broadway. Sedan premiären har China Teatern i Stockholm haft lapp på luckan, varje kväll. Därför har man nu tagit beslut att förlänga musikalen med ytterligare en säsong. Den 14 september blir det nypremiär och den 13 mars släpps biljetterna, ända fram till jul.

Linus Wahlgren som hyllats för sin porträttering av huvudrollen Elder Price är lyrisk.

- Det är fantastiskt roligt. Jag älskar att spela denna föreställning, publikresponsen är helt enorm. Att sen varje kväll känns lika överväldigande som premiären – det är helt galet, säger Linus.

Även Per Andersson, som spelar den andra manliga huvudrollen - Elder Cunningham, är nöjd med förlängningen.

- Att spela denna föreställning är som att gå på en roligt fest - fantastiska människor runt omkring en, massor av skratt och bra musik. Känns ju helt sjukt att vi ska få ha det så varje helg resten av året, säger Per Andersson.

Innan premiär fanns det en del farhågor. Skulle det fungera att spela en musikal om mormoner, i ett land med ett fåtal mormontroende? Skulle South Park-skaparnas humor gå hem, även översatt till svenska?

Både publikens hyllningar och pressens positiva reaktioner har tydligt visat att den går hem lika bra i Sverige som på Broadway.

- Ja, det känns onekligen skönt att olyckskorparna hade fel. Föreställningen fungerar alldeles utmärkt här. Mormonkyrkan i Stockholm verkar också vara nöjda eftersom de efter varje föreställning står utanför teatern med stora leenden och delar ut lådvis med gratis-biblar till musikalpubliken, säger regissören Anders Albien.

Den 13 mars släpps samtliga biljetter till The Book of Mormon för resten av 2017, till och med 16 december. Biljetterna släpps via showtic.se samt via biljettkassan på China Teatern, som öppnar redan kl 06.00 den 13 mars.

Höstens nypremiär äger rum 14 september. Musikalen presenteras av 2Entertain och Vicky Nöjesproduktion.

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Skandinavien. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i fyra affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Hamburg, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är noterat på Nasdaq Stockholm, Main Market.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, Intiman, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

Danny är tillbaka med ny scenshow på The Theatre, Gothia Towers i höst28.3.2019 15:19:37 CETPressmeddelande

Efter tre utsålda säsonger på Hamburger Börs i Stockholm och Gothia Towers i Göteborg (The Theatre) med sin publik- och kritikerhyllade show NU, så har Danny haft ett publikt uppehåll i närmare 2 år. Detta för att ladda batterierna till nästa stora show – ”The Run(a)way show”. En modern popshow med ett helt nytt scenuttryck, som kommer att ha urpremiär på The Theatre i GÖTEBORG den 31 oktober 2019.