Hyllade The Book of Mormon förlängs på China Teatern

2Entertain - Part of Moment Group

Med vass komik, en typecastad ensemble och ett vågat manus har musikalen The Book of Mormon fått ett lika fint mottagande i Sverige, som på West End och Broadway. Sedan premiären har China Teatern i Stockholm haft lapp på luckan, varje kväll. Därför har man nu tagit beslut att förlänga musikalen med ytterligare en säsong. Den 14 september blir det nypremiär och den 13 mars släpps biljetterna, ända fram till jul.

Linus Wahlgren som hyllats för sin porträttering av huvudrollen Elder Price är lyrisk.

- Det är fantastiskt roligt. Jag älskar att spela denna föreställning, publikresponsen är helt enorm. Att sen varje kväll känns lika överväldigande som premiären – det är helt galet, säger Linus.

Även Per Andersson, som spelar den andra manliga huvudrollen - Elder Cunningham, är nöjd med förlängningen.

- Att spela denna föreställning är som att gå på en roligt fest - fantastiska människor runt omkring en, massor av skratt och bra musik. Känns ju helt sjukt att vi ska få ha det så varje helg resten av året, säger Per Andersson.

Innan premiär fanns det en del farhågor. Skulle det fungera att spela en musikal om mormoner, i ett land med ett fåtal mormontroende? Skulle South Park-skaparnas humor gå hem, även översatt till svenska?

Både publikens hyllningar och pressens positiva reaktioner har tydligt visat att den går hem lika bra i Sverige som på Broadway.

- Ja, det känns onekligen skönt att olyckskorparna hade fel. Föreställningen fungerar alldeles utmärkt här. Mormonkyrkan i Stockholm verkar också vara nöjda eftersom de efter varje föreställning står utanför teatern med stora leenden och delar ut lådvis med gratis-biblar till musikalpubliken, säger regissören Anders Albien.

Den 13 mars släpps samtliga biljetter till The Book of Mormon för resten av 2017, till och med 16 december. Biljetterna släpps via showtic.se samt via biljettkassan på China Teatern, som öppnar redan kl 06.00 den 13 mars.

Höstens nypremiär äger rum 14 september. Musikalen presenteras av 2Entertain och Vicky Nöjesproduktion.

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Hamburg, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är listat på First North Premier med FNCA Sweden som Certified Adviser.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

Delårsrapport andra kvartalet: Ansökan till Nasdaq Stockholm inlämnad och ytterligare ett förvärv genomfört.20.7.2018 08:48Pressmeddelande

Moment Group är på väg att ta nästa steg i att etablera sig som den ledande aktören i upplevelseindustrin då koncernen i maj lämnade in en ansökan för notering vid Nasdaq Stockholm, och även genomförde uppstartsmöte med Nasdaq samt börsrevisor under kvartalet. Huvudanledningen är våra tillväxtambitioner i en växande bransch och koncernen har blivit avsevärt större det senaste året. Omsättningen (pro-rata) har på rullande 12-månader ökat med 27%. Även andra kvartalet uppvisade en hög tillväxttakt på totalt 45% och nådde pro-rata omsättning 237,9 msek (163,8 msek). Omsättningstillskottet kommer främst från Hansen inom affärsområde Event, samt inom Venues från öppningen av Kungsportshuset i Göteborg och förvärvet av Ballbreaker. Sammantaget under kvartalet utgör 38% organisk tillväxt och 7% förvärvad tillväxt.

Moment Group växer med nytt affärsområde – Immersive Experiences – som kommer att ledas av Magnus Rösman27.6.2018 12:02Pressmeddelande

Moment Group verkar i en tillväxtbransch under ständig utveckling avseende olika typer av upplevelser. I en del av branschen driver digitaliseringen nya konsumtionsmönster där gränserna mellan den fysiska och den virtuella världen suddas ut. Moment Group etablerar därför det nya affärsområdet Immersive Experiences med fokus på att nå nya målgrupper genom upplevelsekoncept som skiljer sig från koncernens befintliga portfölj. Initiativet drivs utifrån ett tydligt tillväxt- och framtidsfokus.

Premiärvecka för sommarkomedin ”DubbelTrubbel” med Thomas Petersson, Sussie Eriksson, Johan Petersson m.fl. på Krusenstiernska Teatern!27.6.2018 09:46Pressmeddelande

I morgon är det premiär för ”DubbelTrubbel” på en av Sveriges vackraste utomhusscener, Krusenstiernska Teatern i Kalmar. Denna farsklassiker, av franske mästaren Marc Camoletti, får nu nytt liv i händerna på en stjärnspäckad ensemble: Thomas Petersson, Johan Petersson, Sussie Eriksson, Anna-Karin Palmgren samt kalmariterna Martin Rydell och Anna Rydell.

Moment Group förvärvar STAR Bowling19.6.2018 16:15Pressmeddelande

Moment Group AB, en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden, förvärvar STAR Bowling AB. STAR omsätter 50 msek och har en rörelsemarginal på ca 22%. Köpeskillingen uppgår till 50 msek vilket motsvarar en EBITDA-multipel på 4,5. Förvärvet beräknas bidra med ca 6 msek till koncernens EBITDA under perioden juli - december 2018. STAR kommer att verka som ett fristående bolag inom affärsområde Venues.