Hyllade The Book of Mormon förlängs på China Teatern

2Entertain - Part of Moment Group

Med vass komik, en typecastad ensemble och ett vågat manus har musikalen The Book of Mormon fått ett lika fint mottagande i Sverige, som på West End och Broadway. Sedan premiären har China Teatern i Stockholm haft lapp på luckan, varje kväll. Därför har man nu tagit beslut att förlänga musikalen med ytterligare en säsong. Den 14 september blir det nypremiär och den 13 mars släpps biljetterna, ända fram till jul.

Linus Wahlgren som hyllats för sin porträttering av huvudrollen Elder Price är lyrisk.

- Det är fantastiskt roligt. Jag älskar att spela denna föreställning, publikresponsen är helt enorm. Att sen varje kväll känns lika överväldigande som premiären – det är helt galet, säger Linus.

Även Per Andersson, som spelar den andra manliga huvudrollen - Elder Cunningham, är nöjd med förlängningen.

- Att spela denna föreställning är som att gå på en roligt fest - fantastiska människor runt omkring en, massor av skratt och bra musik. Känns ju helt sjukt att vi ska få ha det så varje helg resten av året, säger Per Andersson.

Innan premiär fanns det en del farhågor. Skulle det fungera att spela en musikal om mormoner, i ett land med ett fåtal mormontroende? Skulle South Park-skaparnas humor gå hem, även översatt till svenska?

Både publikens hyllningar och pressens positiva reaktioner har tydligt visat att den går hem lika bra i Sverige som på Broadway.

- Ja, det känns onekligen skönt att olyckskorparna hade fel. Föreställningen fungerar alldeles utmärkt här. Mormonkyrkan i Stockholm verkar också vara nöjda eftersom de efter varje föreställning står utanför teatern med stora leenden och delar ut lådvis med gratis-biblar till musikalpubliken, säger regissören Anders Albien.

Den 13 mars släpps samtliga biljetter till The Book of Mormon för resten av 2017, till och med 16 december. Biljetterna släpps via showtic.se samt via biljettkassan på China Teatern, som öppnar redan kl 06.00 den 13 mars.

Höstens nypremiär äger rum 14 september. Musikalen presenteras av 2Entertain och Vicky Nöjesproduktion.

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Hamburg, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är listat på First North Premier med FNCA Sweden som Certified Adviser.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, Tickster, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

Moment Group förvärvar STAR Bowling19.6.2018 16:15Pressmeddelande

Moment Group AB, en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden, förvärvar STAR Bowling AB. STAR omsätter 50 msek och har en rörelsemarginal på ca 22%. Köpeskillingen uppgår till 50 msek vilket motsvarar en EBITDA-multipel på 4,5. Förvärvet beräknas bidra med ca 6 msek till koncernens EBITDA under perioden juli - december 2018. STAR kommer att verka som ett fristående bolag inom affärsområde Venues.

Nu avslöjas de välkända ansiktena i ensemblen för Peter Jöbacks show ”Med Hjärtat Som Insats”22.5.2018 13:20Pressmeddelande

Den 20 september har Peter Jöbacks show ”Med Hjärtat Som Insats” premiär på Cirkus i Stockholm. Vi kan nu avslöja vilka sju personer som kommer att skapa magi tillsammans med Peter i ”cirkusmanegen” i höst. Peter har själv valt ut sin drömcast som kommer att komplettera honom i denna popteater. Det är en mångfacetterad ensemble med sju färgstarka artister där alla har något unikt att tillföra showen. Låt oss presentera Marianne Mörck, Jens Hultén, Elin König Andersson, Gunilla Backman, Frida Öhrn, Karl Noremo och Daniel Mauricio.

MOMENT GROUP AB (publ) offentliggör obligationsprospekt och ansöker om notering av företagsobligationer vid Nasdaq Stockholm18.5.2018 10:13Pressmeddelande

MOMENT GROUP AB (publ) ("MOMENT GROUP") offentliggjorde den 21 mars 2018 att bolaget emitterat icke säkerställda företagsobligationer om 200 miljoner SEK. Obligationerna emitteras under en total ram om 400 miljoner SEK och löper under tre år med en rörlig ränta om Stibor 3m + 6,0 procent med Stiborgolv. I enlighet med villkoren för obligationerna ska MOMENT GROUP ansöka om notering av obligationerna vid Corporate Bond List of Nasdaq Stockholm. I syfte att kunna notera obligationerna har MOMENT GROUP upprättat ett prospekt.