Hyllade The Book of Mormon förlängs på China Teatern

2Entertain - Part of Moment Group

Med vass komik, en typecastad ensemble och ett vågat manus har musikalen The Book of Mormon fått ett lika fint mottagande i Sverige, som på West End och Broadway. Sedan premiären har China Teatern i Stockholm haft lapp på luckan, varje kväll. Därför har man nu tagit beslut att förlänga musikalen med ytterligare en säsong. Den 14 september blir det nypremiär och den 13 mars släpps biljetterna, ända fram till jul.

Linus Wahlgren som hyllats för sin porträttering av huvudrollen Elder Price är lyrisk.

- Det är fantastiskt roligt. Jag älskar att spela denna föreställning, publikresponsen är helt enorm. Att sen varje kväll känns lika överväldigande som premiären – det är helt galet, säger Linus.

Även Per Andersson, som spelar den andra manliga huvudrollen - Elder Cunningham, är nöjd med förlängningen.

- Att spela denna föreställning är som att gå på en roligt fest - fantastiska människor runt omkring en, massor av skratt och bra musik. Känns ju helt sjukt att vi ska få ha det så varje helg resten av året, säger Per Andersson.

Innan premiär fanns det en del farhågor. Skulle det fungera att spela en musikal om mormoner, i ett land med ett fåtal mormontroende? Skulle South Park-skaparnas humor gå hem, även översatt till svenska?

Både publikens hyllningar och pressens positiva reaktioner har tydligt visat att den går hem lika bra i Sverige som på Broadway.

- Ja, det känns onekligen skönt att olyckskorparna hade fel. Föreställningen fungerar alldeles utmärkt här. Mormonkyrkan i Stockholm verkar också vara nöjda eftersom de efter varje föreställning står utanför teatern med stora leenden och delar ut lådvis med gratis-biblar till musikalpubliken, säger regissören Anders Albien.

Den 13 mars släpps samtliga biljetter till The Book of Mormon för resten av 2017, till och med 16 december. Biljetterna släpps via showtic.se samt via biljettkassan på China Teatern, som öppnar redan kl 06.00 den 13 mars.

Höstens nypremiär äger rum 14 september. Musikalen presenteras av 2Entertain och Vicky Nöjesproduktion.

Åvägen 17F

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 1,8 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är listat på First North Premier med FNCA Sweden som Certified Adviser.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

"Minns du mig?" - turnén slår försäljningsrekord och nu är det klart att turnén även kommer till Stockholm och Maximteatern15.12.2017 15:45Pressmeddelande

2Entertain - Part of Moment Group Relationskomedin MINNS DU MIG?- med Annika Andersson och Thomas Petersson i huvudrollerna - har gjort succé bland kritiker och publik under hösten på Lisebergsteatern. Den 20 november släpptes biljetterna till vårens Sverige-turné och efter bara tre dagar blev ett flertal föreställningar slutsålda och har fått kompenseras med extrainsatta föreställningar i flertalet städer. Nu kan det bekräftas att turnén förlängs och kommer avsluta sitt segertåg med sex föreställningar på Maximteatern i Stockholm i slutet på april. ”Publiken har uppenbarligen nåtts av snacket kring att det är en föreställning som absolut bör ses. Vi har släppt upp nästan alla möjliga dagar och speltider i nuläget och ligger ändå på över 70% beläggning redan nu. Vi försöker hitta så många möjligheter som möjligt att spela föreställningen och igår lyckades vi få till ett sista efterlängtat turnéstopp.” säger producenten Christoffer Bendixen, 2Entertain. ”Skrattfest med igenkänning, värm

Thomas Petersson i regi av Edward af Sillén tar komiska komedin ”DubbelTrubbel” till Krusenstiernska Teatern sommaren 2018!6.12.2017 13:45Pressmeddelande

Komiskt kaos på Krusenstiernska Teatern i Kalmar sommaren 2018! Thomas Petersson och Edward af Sillén kommer med prisvinnande farsklassiker ”DubbelTrubbel” till en av Sveriges vackraste sommarscener. Premiär äger rum den 28 juni och föreställningen spelas torsdagar- lördagar fram till den 28 juli 2018. Biljetterna släpps torsdag den 14 december.

TOMAS LEDIN ADDERAR EXTRA FÖRESTÄLLNINGAR I GÖTEBORG29.11.2017 06:00Pressmeddelande

2Entertain - Part of Moment Group Med hyllande recensioner och utsålda hus ända sedan premiären är SKARPT LÄGE en massiv succé! Just nu går showen på Cirkus i Stockholm och i vår är det dags för Göteborg och Rondo. Biljettförsäljningen i Göteborg går i rekordfart – nu släpps fler föreställningar och perioden på Rondo förlängs ända in i maj! Biljetter till extraföreställningarna i Göteborg släpps idag kl 9.00 på Showtic.se och Liseberg.se. "Höjer temperaturen till kokpunkten" Anders Nunstedt, Expressen 4/5 "En fullträff för Ledin" Jens Peterson, Aftonbladet 4/5 "Grym helkväll med Ledin!" Mix Megapol 4/5 Skarpt läge spelas nu i höst på Cirkus i Stockholm och har premiär i Göteborg den 18 januari där den spelas under hela våren. Föreställningen produceras av 2Entertain, Live Nation och Vicky Nöjesproduktion Presskontakt: Kim Halling - PR & Marketing Manager kim.halling@livenation.se 2Entertain producerar musikal, teater, show och konsert. Vi skapar specialbeställd underhållning, förmedlar