Hyllningen – Trapiche’s chefsvinmakare har utsett de bästa vinerna 2016!

En gång om året väljer Trapiche’s chefsvinmakare Daniel Pi ut ett fåtal viner som ska representera några av de bästa Malbec-vinerna från Argentina. Nu finns två av de prestigefyllda vinerna i begränsad upplaga på Systembolaget.

Trapiche Orellana

Trapiche’s chefsvinmakare Daniel Pi och hans team väljer varje år ut ett fåtal viner från Single Vinyardlägen som ska representera några av de bästa Malbec-vinerna från Argentina. De utvalda vinerna säljs sedan som en del av den prestigefyllda "Terroir Series".

- Med Terroir-series vill vi hylla de vinodlare från Argentina som år efter år strävar efter högsta kvalitet och effektivitet i sin skörd samtidigt som vi vill kunna erbjuda våra mest krävande konsumenter något alldeles extra, säger Daniel Pi.

Nu finns två av vinerna i Terroir Series i begränsad upplaga på systembolaget, 2012 Trapiche Terroir Malbec Finca Orellana och 2012 Trapiche Terroir Malbec Finca Coletto.

- Coletto kommer från vingården som drivs av systrarna Bibiana & Cristina Coletto. Just denna årgång drivs av den härliga El Peral frukten vilket ger mycket röd frukt med härliga kryddor såsom kryddnejlika och en sötfruktig elegant avslutning. Finca Orellana kommer från La Consulta-vingården, vinet har mer av mörk frukt och toner av plommon, choklad och tobak, berättar Daniel Pi.

Produktfakta: Trapiche Terroir Malbec Coletto

Ursprung: Argentina | Producent: Bodega Trapiche | Druvor: Malbec | Alkoholhalt: 14,5% vol |Pris: 229 kr | Art.nr: 99479 | Distribution Systembolaget: Beställningssortiment, endast 480 flaskor.

Produktfakta: Trapiche Terroir Malbec Finca Orellana

Ursprung: Argentina | Producent: Bodega Trapiche | Druvor: Malbec | Alkoholhalt: 14,5% vol |Pris: 229 kr | Art.nr: 99345 | Distribution Systembolaget: Beställningssortiment, endast 480 flaskor.

Trapiche Orellana
Daniel Pi
Systrarna Coletto
Trapiche Coletto 2012
Finca Orellana

Abonnera på våra pressmeddelanden.