I Coronatider: MHF skapar särskild webbsida för att uppmuntra medlemmar

Corona: MHF skapar sida för medlemmarnas förströelse i Coronatider. Kanske är några inte så vana att söka efter saker på internet, kanske har några redan surfat igenom allt man kunnat komma på? MHF har därför skapat en särskild sida på MHF:s webbsajt. En sida som enbart är inriktad på roliga saker och förströelse. Det är viktigt att vi inte bara tänker mörka tankar i dessa dagar.

Trafiksäkerhetsorganisationen MHF har många medlemmar som är lite äldre.

En del av medlemmarna har det lite svårare än vanligt just nu. Även om man inte sitter i karantän, så uppmanas vi ändå alla att minska våra sociala kontakter så mycket vi kan. Det kan ju bli tråkigt.

Kanske är man inte så van att söka efter saker på internet, kanske har man redan surfat igenom allt man kunnat komma på?

MHF har därför skapat en särskild sida på MHF:s webbsajt. En sida som enbart är inriktad på roliga saker och förströelse. Det är viktigt att vi inte bara tänker mörka tankar i dessa dagar. Där finns länkar till trädgårdsprogram, sudoku, geografifrågesporter och mycket mer.

På sidan hittar du lite roliga länkar som kanske kan muntra upp lite, i väntan på att viruset ska ge sig av. Min egen favorit är SVT:s Öppet Arkiv. Jag fastnade själv i en gammal hockeymatch där när jag skulle titta igenom länkarna, säger MHF:s VD Göran Sydhage.

P.S. MHF har ju främst gjort detta för sina egna medlemmar, men skulle någon av vilja dela med sig till någon annan, så är det självklart tillåtet. Vi behöver roliga saker nu, när så mycket är förändrat.

Var tionde manlig bilist tycker att det är okej att köra efter att ha druckit alkohol24.5.2021 07:00:00 CEST | Pressmeddelande

I morgon den 25 maj är det Trafiknykterhetens dag – en dag som har instiftats av MHF Motorförarnas Helnykterhetsförbund för att lyfta det viktiga i att aldrig köra alkohol- eller drogpåverkad. I en attitydundersökning gjord av Kantar Sifo i maj 2021 på uppdrag av Bilprovningen och MHF säger var tionde manlig bilist att ett glas vin eller en starköl inte är något hinder för att köra.