I Love Musicals - världens största musikalkonsert på Ullevi i sommar

2Entertain - Part of Moment Group

Peter Jöback, Helen Sjöholm och Tommy Körberg tillsammans på scen för första gången.

I Love Musicals, Peter Jöbacks egen hyllning till musikalgenren, är tillbaka i ett större format än någonsin tidigare! Den 17 juni uppträder Peter Jöback tillsammans med Helen Sjöholm och Tommy Körberg i en galakväll på Ullevi i Göteborg. En historisk afton som med 40-mannaorkestern Stockholm Sinfonietta, en stor dans-och sångensemble och gästande stjärnsolister från Broadway och West End blir världens största musikalkonsert.

Biljetterna släpptes idag - läs mer på www.showtic.se/ilovemusicals

Peter, som hyllats både på Londons West End och på Broadway när han spelade den legendariska titelrollen i ”The Phantom of the Opera”, har under året gjort succé som Fantomen här hemma i Sverige.

"Det känns fantastiskt att ta mitt drömprojekt I Love Musicals till landets mest klassiska sommararena tillsammans med några av världens främsta musikalartister!" - säger Peter Jöback.

Sommarens stora musikalkväll i Göteborg blir första gången som de tre svenska giganterna Jöback, Sjöholm och Körberg står tillsammans på scenen. Stjärnglansen kommer att förstärkas ytterligare med gästande musikalstjärnor från Broadway och West End. Precis som under tidigare turnéer med I Love Musicals framförs musiken av den internationellt välrenommerade 40-mannaorkestern Stockholm Sinfonietta. Konserten kommer alltså med råge att göra skäl för namnet ”I Love Musicals – Allstars”.

2017 års Ullevikonsert blir Peter Jöbacks femte uppsättning av I Love Musicals. Konsertkonceptet skapades 2012 som en hyllning till musikteatergenren och blev en omedelbar publiksuccé som turnerade runt bland utsålda skandinaviska arenor och förra sommaren sattes I Love Musicals upp i Tokyo. Idén var lika enkel som framgångsrik - att spela de bästa låtarna från de största musikalerna i en grandios produktion, för den stora publiken av musikalälskare runt om i landet!

Även kritikerna deltog i hyllningarna, några exempel:

”Det går förmodligen inte att göra en mer kärleksfull hyllning till musikalgenren” skrev Aftonbladet och Expressen lät oss veta att ”Peter är en av världens bästa musikalartister”.

Föreställningen presenteras av Live Nation, Sinclair Entertainment, 2Entertain och Vicky Nöjesproduktion.

Biljetterna till I Love Musicals – Allstars den 17 juni på Ullevi släpptes idag - läs mer påwww.showtic.se/ilovemusicals

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Hamburg, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är listat på First North Premier med FNCA Sweden som Certified Adviser.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

Delårsrapport andra kvartalet: Ansökan till Nasdaq Stockholm inlämnad och ytterligare ett förvärv genomfört.20.7.2018 08:48Pressmeddelande

Moment Group är på väg att ta nästa steg i att etablera sig som den ledande aktören i upplevelseindustrin då koncernen i maj lämnade in en ansökan för notering vid Nasdaq Stockholm, och även genomförde uppstartsmöte med Nasdaq samt börsrevisor under kvartalet. Huvudanledningen är våra tillväxtambitioner i en växande bransch och koncernen har blivit avsevärt större det senaste året. Omsättningen (pro-rata) har på rullande 12-månader ökat med 27%. Även andra kvartalet uppvisade en hög tillväxttakt på totalt 45% och nådde pro-rata omsättning 237,9 msek (163,8 msek). Omsättningstillskottet kommer främst från Hansen inom affärsområde Event, samt inom Venues från öppningen av Kungsportshuset i Göteborg och förvärvet av Ballbreaker. Sammantaget under kvartalet utgör 38% organisk tillväxt och 7% förvärvad tillväxt.

Moment Group växer med nytt affärsområde – Immersive Experiences – som kommer att ledas av Magnus Rösman27.6.2018 12:02Pressmeddelande

Moment Group verkar i en tillväxtbransch under ständig utveckling avseende olika typer av upplevelser. I en del av branschen driver digitaliseringen nya konsumtionsmönster där gränserna mellan den fysiska och den virtuella världen suddas ut. Moment Group etablerar därför det nya affärsområdet Immersive Experiences med fokus på att nå nya målgrupper genom upplevelsekoncept som skiljer sig från koncernens befintliga portfölj. Initiativet drivs utifrån ett tydligt tillväxt- och framtidsfokus.

Premiärvecka för sommarkomedin ”DubbelTrubbel” med Thomas Petersson, Sussie Eriksson, Johan Petersson m.fl. på Krusenstiernska Teatern!27.6.2018 09:46Pressmeddelande

I morgon är det premiär för ”DubbelTrubbel” på en av Sveriges vackraste utomhusscener, Krusenstiernska Teatern i Kalmar. Denna farsklassiker, av franske mästaren Marc Camoletti, får nu nytt liv i händerna på en stjärnspäckad ensemble: Thomas Petersson, Johan Petersson, Sussie Eriksson, Anna-Karin Palmgren samt kalmariterna Martin Rydell och Anna Rydell.

Moment Group förvärvar STAR Bowling19.6.2018 16:15Pressmeddelande

Moment Group AB, en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden, förvärvar STAR Bowling AB. STAR omsätter 50 msek och har en rörelsemarginal på ca 22%. Köpeskillingen uppgår till 50 msek vilket motsvarar en EBITDA-multipel på 4,5. Förvärvet beräknas bidra med ca 6 msek till koncernens EBITDA under perioden juli - december 2018. STAR kommer att verka som ett fristående bolag inom affärsområde Venues.