I Love Musicals - världens största musikalkonsert på Ullevi i sommar

2Entertain - Part of Moment Group

Peter Jöback, Helen Sjöholm och Tommy Körberg tillsammans på scen för första gången.

I Love Musicals, Peter Jöbacks egen hyllning till musikalgenren, är tillbaka i ett större format än någonsin tidigare! Den 17 juni uppträder Peter Jöback tillsammans med Helen Sjöholm och Tommy Körberg i en galakväll på Ullevi i Göteborg. En historisk afton som med 40-mannaorkestern Stockholm Sinfonietta, en stor dans-och sångensemble och gästande stjärnsolister från Broadway och West End blir världens största musikalkonsert.

Biljetterna släpptes idag - läs mer på www.showtic.se/ilovemusicals

Peter, som hyllats både på Londons West End och på Broadway när han spelade den legendariska titelrollen i ”The Phantom of the Opera”, har under året gjort succé som Fantomen här hemma i Sverige.

"Det känns fantastiskt att ta mitt drömprojekt I Love Musicals till landets mest klassiska sommararena tillsammans med några av världens främsta musikalartister!" - säger Peter Jöback.

Sommarens stora musikalkväll i Göteborg blir första gången som de tre svenska giganterna Jöback, Sjöholm och Körberg står tillsammans på scenen. Stjärnglansen kommer att förstärkas ytterligare med gästande musikalstjärnor från Broadway och West End. Precis som under tidigare turnéer med I Love Musicals framförs musiken av den internationellt välrenommerade 40-mannaorkestern Stockholm Sinfonietta. Konserten kommer alltså med råge att göra skäl för namnet ”I Love Musicals – Allstars”.

2017 års Ullevikonsert blir Peter Jöbacks femte uppsättning av I Love Musicals. Konsertkonceptet skapades 2012 som en hyllning till musikteatergenren och blev en omedelbar publiksuccé som turnerade runt bland utsålda skandinaviska arenor och förra sommaren sattes I Love Musicals upp i Tokyo. Idén var lika enkel som framgångsrik - att spela de bästa låtarna från de största musikalerna i en grandios produktion, för den stora publiken av musikalälskare runt om i landet!

Även kritikerna deltog i hyllningarna, några exempel:

”Det går förmodligen inte att göra en mer kärleksfull hyllning till musikalgenren” skrev Aftonbladet och Expressen lät oss veta att ”Peter är en av världens bästa musikalartister”.

Föreställningen presenteras av Live Nation, Sinclair Entertainment, 2Entertain och Vicky Nöjesproduktion.

Biljetterna till I Love Musicals – Allstars den 17 juni på Ullevi släpptes idag - läs mer påwww.showtic.se/ilovemusicals

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Hamburg, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är noterat på Nasdaq Stockholm, Main Market.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, Intiman, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

Delårsrapport 1 jan - 30 sep 2018: Notering på Nasdaq Stockholm genomförd och efter en period av hög tillväxt följer nu en konsolideringsfas26.10.2018 10:34Pressmeddelande

Inledningsvis, innan redogörelsen för tredje kvartalet, är vi stolta över att Moment Groups aktie sedan den 18 oktober handlas på Nasdaq Stockholm, Main Market. Det är en kvalitetsstämpel att koncernen numera återfinns på huvudlistan då en notering där föregås av en omfattande granskningsprocess. Dessutom ökar det möjligheterna för Moment Group att agera i marknaden och driva det fortsatta arbetet för att vara den ledande aktören som formar upplevelseindustrin – ”Shaping the experience industry”.