I ny design hämtar svenska cykellandslagen inspiration från historiska segrar

Svenska Cykelförbundet och CCN Sports har ingått ett partnerskap där CCN Sports blir officiell leverantör av landslagskläder till samtliga åtta grenar under SCF. Partnerskapet innebär att CCN Sports kommer förse de svenska landslagen med cykelkläder de kommande fyra åren (2022–2025).

Johan Linhart

Kläderna är en framtagna med inspiration från bland annat de ikoniska bilderna på Bernt Johanssons OS seger i Montreal 1976, men med moderna inslag. Idén bakom designen är att ”historiska segrar ska inspirera till framtida stordåd”.

Fredrik Kessiakoff, som är Key Account Manager på Svenska Cykelförbundet, är mycket nöjd med såväl design, kvalitet och dialogen med den nya samarbetspartnern när det gäller cykelkläder:

”Vi har haft en mycket positiv dialog med CCN Sports sedan första kontakten. Vi har också sett CCN Sports inträde på den europeiska cykelklädmarknaden de senaste åren och vi är väldigt glada att de nu har valt att bli en partner till Svenska Cykelförbundet”, säger Fredrik Kessiakoff och fortsätter:

”Ett långsiktigt samarbete skapar möjligheter att bygga en stark relation och ger förutsättningar att gemensamt utveckla en partners produkter. Vi välkomnar CCN Sports som partner och vi ser fram emot ett positivt, framgångsrikt och långsiktigt samarbete!”

De nya kläderna kommer att användas av samtliga våra svenska landslag från mitten av april.

Text: SCF  Foto: Johan Linhart (fri för publicering)

Johan Linhart