Spendrups Bryggeri AB

I sommar smakar Loka persika och vattenmelon

Dela
Läskande och fräscha smaker längtar vi efter under varma sommarmånader, det gäller både mat, frukt och dryck. Och vad kan bli mer somrigt än en Loka med smak av persika och melon. Från vecka 9 finns Loka Persika Vattenmelon i 50 cl PET-flaska i servicehandeln och trafikbutiker och i dagligvaruhandel från vecka 14.
Loka Persika Vattenmelon
Loka Persika Vattenmelon

Lokas sommarsmak är en oväntad kombination av persika och vattenmelon där den söta persikan och den fräscha vattenmelonen blir en perfekt match i både doft och smak. Redan på 1500-talet hade vi i Sverige fått smak på persika men då hade den redan odlats i Kina i mer än 4000 år och via Persien och Grekland sedan nått Norden. Vattenmelonen har sitt ursprung i södra Afrika och odlas idag i varma länder, framför allt i Kina, Iran och Turkiet.

-          När du behöver något uppfriskande i sommar då är Loka Persika Vattenmelon det självklara valet. Den passar bra till mat eller när du bara är törstig med sin lite söta smak från persikan som matchar upp vattenmelonens friska smak. Eller som ett alkoholfritt alternativ – fyll ett glas med is och bitar av vattenmelon och fyll på med Loka Persika Vattenmelon, säger Anna-Stina Hallberg, marknadschef för alkoholfria drycker på Spendrups.       

Loka är marknadsledare på vatten och är särskilt starka på smaksatt kolsyrat vatten. Vattenmarknaden i Sverige har återhämtat sig efter pandemin och visar på en stark tillväxt med dryga sex procent (A.C. Nielsen). Tillväxten drivs av att konsumenterna väljer bort den söta läsken för att få en uppfriskande törstsläckare utan kalorier eller sötningsmedel och att det framför allt är smaksatt kolsyrat vatten som efterfrågas. Mer är 70 % av allt kolsyrat vatten som säljs i Sverige är smaksatt vatten, (A.C. Nielsen).  Det är lika många män som kvinnor som dricker kolsyrat vatten och i alla åldrar.   

Loka Persika Vattenmelon lanseras vecka nio i servicehandeln och trafikbutiker på 50 cl PET och från vecka 14 i dagligvaruhandeln på 50 cl PET.

Cirkapris i dagligvaruhandel för 50 cl PET är 10:70. Cirkapris i servicehandeln för 50 cl PET är 21:45. 

Nyckelord

Kontakter

För mer information, kontakta:

Bilder

Loka Persika Vattenmelon
Loka Persika Vattenmelon
Ladda ned bild
Loka kommer från hälsokällan i Bergslagen
Loka kommer från hälsokällan i Bergslagen
Ladda ned bild

Om

Spendrups Bryggeri AB
Spendrups Bryggeri AB
Sankt Eriksgatan 121
11343 Stockholm

08-672 77 00http://spendrups.se

Spendrups är ett svenskt familjebryggeri som förenar starka traditioner med nytänkande. Bryggeriet grundades 1897 i Grängesberg och drivs av familjen Spendrup i fjärde generationen. Vi finns på ett antal orter i Sverige med huvudkontor i Stockholm och produktion i Grängesberg, Hällefors, Stockholm och Visby. För oss står alltid hantverket och dryckesupplevelsen i fokus. I vårt breda sortiment finns varumärken som Mariestads, Norrlands Guld, Melleruds, Loka, Trocadero, Briska och vin- och spritproducenter som El Coto, Cantina Zaccagnini, Plantation och Tamnavulin. Spendrups har 1 100 medarbetare och omsätter cirka 4,6 MDKR årligen. I Spendrupskoncernen ingår dotterbolagen Spring Wine & Spirits, Gotlands Bryggeri, OMAKA, Grythyttans Glöggfabrik och Hellefors Bryggeri. Våra anläggningar är certifierade enligt internationella standarderna ISO 14001 och FSSC 22000 avseende miljö respektive kvalitet och livsmedelssäkerhet.www.spendrups.se

Följ Spendrups Bryggeri AB

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Spendrups Bryggeri AB

Heineken® fångar känslan av smaken på den första iskalla ölen, ”Världens mest uppfriskande ahhh!” i ny stor global kampanj18.4.2024 09:01:43 CEST | Pressmeddelande

Det är oftast de små sakerna i livet som ger störst garanterad tillfredställelse. Vårens tidigt värmande solstrålar. Den svala sidan på kudden. Eller när du känner smaken av den där första iskalla ölen. ”Världens mest uppfriskande ahhh!” är en ny global kampanj som bygger på just den insikten, som fångar känslan och upplevelsen av en kall och fräsch Heineken®. Kampanjen är producerad av byrån Le Pub och går nu live på totalt 75 marknader världen över. I en TVC med soundtrack av Nat King Coles klassiker ’L.O.V.E’, i regi av Alex Feil, tas tittaren med på en förväntansfull resa. En resa som dramatiserar stunden då du efter mycket om och men äntligen får tag på en iskall Heineken® efter en lång dag, samtidigt som den lyfter fram Heinekens fem grundläggande principer som ligger bakom ölens balanserade och fräscha smak. - Det här är verkligen en kampanj med hög igenkänningsfaktor som vi är väldigt taggade på att rulla ut i Sverige. Här är smak, kvalitet och känsla i huvudfokus på samtliga e

Bubbliga nostalgiska nyheter från Loka22.3.2024 15:47:39 CET | Pressmeddelande

Ett bubbligt vatten för de lite mer äventyrliga som gillar nya goda och spännande smaker. Det är Loka Likes sommarnyhet. Loka har inspirerats av nostalgiska smaker som flörtar med barndomens somrar och som smakar som fruktiga och fräscha tuggummin, röda bär, citrus eller melon. Loka Likes Bubble Gum är på tillfälligt besök under sommarmånaderna och finns i servicehandeln från vecka 12 och i dagligvaruhandeln från vecka 16.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye