Ida Redig i BingoLotto!

Ida Redig har medverkat i SVT-serien Upp till kamp och har varit förband åt Marit Bergman, Titiyo och Kris Kristofferson. Hon har släppt tre studioalbum, senast ”Tills döden skiljer oss åt” 2016. Ida är aktuell med sin personliga tolkning av en av Kikki Danielssons mest älskade och spelade låtar – God morgon – och på söndag uppträder hon i BingoLotto.

Göteborgssonen Johan Malm har deltagit fem gånger i världsmästerskapen i ostronöppning. 2010 kammade han hem VM-titeln för första gången. Därefter har han vunnit silver två gånger och brons en gång. 2016 kammade han återigen hem titeln. Missa inte när han demonstrerar sina kunskaper i sändningen på söndag.

Komikern Thomas Petersson behöver knappast någon närmare presentation i BingoLotto-sammanhang. Tillsammans med Annika Andersson var han under förra säsongen ett stående inslag i Spånarna. I höst är han aktuell med föreställningen ”Minns du mig?” på Lisebergsteatern om kärlek för evigt/givet. Men först blir det ett inhopp hos Ingvar på söndag.

Countrybandet Halm startade sin bana 2009 och tidigare i år släppte de sin första fullängdare "Raised By The Fire". På söndag släpper spelar de i BingoLotto.

Husbandet leds av Mattias Bylund och programledare är, precis som vanligt – Ingvar Oldsberg.

BingoLotto – Söndag 3 september kl. 18 i TV4.

BingoLottos Nyårsbingo!28.12.2017 07:00Pressmeddelande

Välkommen på nyårsfest! Lotta Engberg håller dig sällskap under nyårsafton med bingo, spännande artister och vinster för totalt 31 miljoner. Miljonhjulet snurrar hela kvällen och vi gästas av Tomas Pettersson, Agneta Sjödin, Elisabeth Andreassen, Johan Östling m.fl. Uppträder gör Lasse Stefanz, Boris René, Peter, Bruno & Matilda, Jemima Hicintuka och Gunhild Carling. Dessutom kommer de svenska succétvillingarna SkillTwins.

Succé för BingoLottos Uppesittarkväll 23 december 201723.12.2017 23:52Pressmeddelande

Ny rekordförsäljning även i år. BingoLottos Uppesittarkväll gav mer än 42 miljoner kronor till svenskt föreningsliv! Lotta gjorde ett strålande program tillsammans med alla gäster och skänkte glädje till många vinnare. Fler än ofattbara 500 000 vinster har delats ut under kvällen, det är fler än 2000 vinster per minut under programmet. BingoLottos Uppesittarkväll är en tradition som växer sig starkare för varje år och i vartannat hushåll i Sverige har det i kväll spelats på bingolotter.