Business Wire

Idag lanserar tech21 sin nya kollektion av mobilskydd designade för Samsung Galaxy Note8.

Dela

Tech21 lanserar idag en ny kollektion mobilskal och skärmskydd för Samsung Galaxy Note8. Mobilskydden är utformade av unika och patenterade material för att garantera det mest effektiva fallskyddet på marknaden.

Denna Smart News-version använder multimedia. Se den fulla versionen här: http://www.businesswire.com/news/home/20170823005890/sv/

Evo Tactical for Samsung Galaxy Note8 (Foto: Business Wire)

Evo Tactical for Samsung Galaxy Note8 (Foto: Business Wire)

Tech21s produkter är alla designade för att skydda, fall efter fall. För att på bästa sätt göra detta, använder tech21 vetenskapligt testade material som alla genomgår rigorösa tester framtagna i samarbete med National Physical Laboratory (NPL). Tech21s mobilskydd falltestas 20 gånger för att säkerställa hållbarhet och långvarigt skydd mot de många olika smällarna och tappen mobilen är med om varje dag.

Den nya serien av produkter innehåller:

  • Evo Check – Mer än ytan. Evo Check är mer än det vi ser med blotta ögat. Under den rutmönstrade designen finns det effektiva materialet FlexShock™ som är ett 3-lagers stötabsorberande system som ger ett fallskydd på 3 meter. Evo Check kommer i färgerna Smoke/Black och Clear/White. Tillgänglig hos tech21.se för 449 kr.
  • Evo Tactical – Rått, slitstarkt skydd. Designad för hårda tag men samtidigt ge komplement till Galaxy Note8s snygga design. Evo Tactical kombinerar hållbart material med elegant struktur. Med FlexShock™ och sitt 3-lagers stötabsorberande system har Evo Tactical ett fallskydd på 3 meter. Evo Tactical kommer i färgen svart. Tillgänglig hos tech21.se för 449 kr.
  • Evo Wallet – Bekväm tillgång till allt. Med en fullspäckad vardag vill vi enkelt och snabbt komma åt de saker vi använder mest under dagen – vår telefon och våra kort. Evo Wallet har två dolda korthållare i det vikbara fodralet – där korten hålls säkra från oönskade ögon med enkel tillgång till. Med FlexShock™ har Evo Wallet ett fallskydd på 3 meter. Tillgänglig hos tech21.se, Telia & Media Markt för 449 kr.
  • Pure Clear – Skydda. Visa. Galaxy Note8 har en snygg design, därför vill man inte dölja den med mobilskalet. Med den senaste tekniken, är Pure Clear marknadens mest genomskinliga skal. Tillsammans med BulletShield™, är Pure Clear även 50% tunnare och 50% lättare än marknadsledaren som skyddar mot fall från 2 meter. Tillgänglig hos tech21.se, Telia & Media Markt för 449 kr.

Marknadens ledande skärmskydd

  • Impact Shield with Anti-Scratch – Avancerat skydd. Bestående klarhet. Designad för att fungera perfekt med de subtila kurvorna i skärmen ger den unika designen en stark, bestående, kant-till-kant täckning. Impact Shield Anti-Scratch har en hård och hållbar hinna vilket håller din skärm snygg och hel – längre än någonsin. Den kommer även med BulletShield™ som absorberar stötar och minskar risken för skador på skärmen. Tillgänglig hos tech21.se för 349 kr.

//

Om tech21
Sedan 2005 har tech21 utvecklat de mest avancerade, vetenskapligt framtagna mobil – och skärmskydden för mobil, läsplatta och laptop på marknaden. Tech21 kombinerar vetenskap och design för att skapa produkter som adresserar tre konsumentfördelar; Stil, skydd och prestanda. I och med att varumärket fortsätter att utvecklas för att möta konsumenternas efterfrågan, har tech21 utvecklat det mest avancerade stötskyddsmaterialet på marknaden - FlexShock™. Det ultratunna och lätta materialet absorberar och upplöser stötar från upp till tre meters fall. Tech21s produktion går

även igenom ett rigoröst testprogram och har som första företag ingått i ett samarbete med National Physical Laboratory (NPL) för att utveckla sina tester och metodik. Detta säkerställer att tester som tech21s produkter genomgår, måste godkännas av oberoende experter. Tech21 är Storbritanniens ledande mobilskyddsföretag. För mer information, besök www.tech21.se.

Contact information

För tech21
Andreas Berglind
+46 73 300 27 27
andreas.berglind@springtime.nu

Om

Business Wire
Business Wire



Följ Business Wire

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Senaste pressmeddelandena från Business Wire

Insulet startar direktverksamhet för sin produktlinje Omnipod® Insulin Management System i Europa2.7.2018 04:30Pressmeddelande

Insulet Corporation (NASDAQ:PODD) (Insulet eller Företaget), marknadsledare inom slanglös insulinpumpsteknik med sitt Omnipod® Insulin Management System (Omnipod System), meddelar i dag att företaget startar direkt kommersiell verksamhet i Europa för försäljning, distribution, kundsupport och produktservice för sitt Omnipod System med start 1 juli. Insulet har etablerat ett särskilt kundtjänstteam, vars uppgift är att ge företagets stora europeiska kundbas förstklassig support. ”Vi är stolta över att ge direkt support till personer med diabetes över hela Europa i dag och i framtiden”, säger Patrick Sullivan, styrelseordförande och koncernchef. ”Vi har ett väl sammansatt team på plats vars enda fokus är att ge kunderna en exceptionell upplevelse och vi är mycket angelägna om att införa skräddarsydd innovation till de lokala europeiska marknaderna.” Sedan juli 2017, då Insulet annonserade sin avsikt att starta distribution, försäljning, marknadsföring, utbildning och support för Omnipod

President Obama kommer till Europa för att tala på Nordic Business Forum21.6.2018 07:58Pressmeddelande

President Obama kommer att resa till Europa för att delta på Nordic Business Forum i Helsingfors den 26–27 september 2018. Obama kommer att tala till en av de största publikerna i Norden och avrunda tvådagarskonferensen med den avslutande konversationen. Detta pressmeddelande använder multimedia. Se den fullständiga versionen här: https://www.businesswire.com/news/home/20180621005424/sv/ Europe’s leading business and leadership conference brings President Obama to Helsinki, Finland to speak to business executives and owners. (Photo: Business Wire) Aslak de Silva, VD för Nordic Business Forum: ”Vi är utan tvekan ärade att få vara värd för Obama - men detta ögonblick tillhör verkligen vår publik och Norden som helhet. Det kommer att bli oförglömligt. " Ville Saarikalle, ansvarig för Speaker Relations på Nordic Business Forum: "President Obama är en av de mest anmärkningsvärda ledarna för sin tid. Hans livsresa är unik: från blygsamma förhållanden till president i USA. Det är verkligen en

Box presenterar Box Zones med lagringsmöjligheter i flera regioner24.5.2018 09:00Pressmeddelande

Idag på Box World Tour Europe presenterade Box (NYSE:BOX), en ledande aktör inom molnbaserad innehållshantering, sitt flaggskepp Box Zones med stöd för flera regioner som ger kunderna möjlighet att lagra data och samarbeta smidigt i Box alla befintliga sju zoner, allt från en enda Box-instans. Box Zones lanserades första gången 2016 och bröt ny mark inom molnbaserad innehållshantering när kunderna fick möjlighet att lagra sina data i valfri region för första gången. Idag står företag inför en situation med nya och alltmer komplexa globala regler och efterlevnad. Box gör det möjligt för företag att ha ännu bättre kontroll över sin datahemvist samtidigt som användarna har en helt friktionsfri samarbetsupplevelse oavsett var de arbetar. "Branschen har aldrig haft ett högre tempo och samtidigt gör regelförändringar som dataskyddsförordningen och den ständigt föränderliga säkerhetsmiljön det ännu mer komplext, och det blir allt svårare att skapa en digital arbetsplats där anställda får den

Fujitsu väljer Box för att stärka samarbetet på sin interna globala kommunikationsplattform9.5.2018 01:00Pressmeddelande

Box, Inc. (NYSE:BOX), en ledande aktör inom molnbaserad innehållshantering, meddelar idag att Fujitsu har valt att implementera Box som samarbetsverktyg på sin globala kommunikationsplattform, för att stärka samarbetet mellan sin personal, kunder och leverantörer. Box har redan lanserats till 80 000 anställda i Japan och implementeras nu (sedan december 2017) globalt för all personal. Fujitsu främjar intern kommunikation med hjälp av den senaste tekniken, och det gör det möjligt för de anställda att arbeta från vilken plats som helst och via vilken enhet som helst. Fujitsu har valt Box för att stärka samarbetet mellan intern personal och kunder, och för säker delning av innehåll med personer utanför företaget. Fujitsus globala kommunikationsplattform använder Microsofts Office 365 för kommunikations- och kunskapsutbyte mellan företagen i gruppen. Fujitsu har valt Box, som är integrerat med Office 365, för molnbaserad innehållshantering i en säker miljö som möjliggör förbättrat samarbet

Usabilla B.V.: Hur användarfeedback hjälper BSH Home Appliances AB att bli mer kundcentrerad3.5.2018 07:05Pressmeddelande

Usabilla B.V. (www.usabilla.com) är stolta över att ha blivit utvalda av BSH Home Appliances AB, med bl.a. Bosch, Siemens och Neff som varumärken, till företagets Voice of Customer-lösning, för att samla in användarfeedback i realtid på deras webbplatser. Detta pressmeddelande använder multimedia. Se den fullständiga versionen här: https://www.businesswire.com/news/home/20180503005023/sv/ BSH Home Appliances AB, den största tillverkaren av hushållsapparater i Europa och ett av världens ledande företag inom branschen, har implementerat Usabilla som sin Voice of Customer-lösning. För att stödja sin kundcentrerade strategi, har BSH Home Appliances AB valt att samla in feedback i realtid från sina webbplatsbesökare. Enligt Torbjörn Persson, Webb Manager på BSH Home Appliances AB: "Usabilla kommer att stödja vår kundfokuserade strategi i och med att vi kan samla in data i realtid från våra kunder, vilket utgör grunden för att optimera våra digitala kanaler och förbättra kundupplevelsen fort

Digital Element ingår samarbete med Discovery Inc. för att förbättra noggrannheten i företagets videorättigheter med hjälp av system som baseras på geografiska data25.4.2018 07:00Pressmeddelande

Digital Element, den ledande leverantören av system för IP-geografisk lokalisering, meddelade idag att det globala mediaföretaget, Discovery Inc., har börjat använda NetAcuity för hyperlokal IP-geografisk lokalisering. Syftet är att se till att rätt personer ser rätt innehåll samt att uppfylla de geografiska rättigheter som gäller i Europa. Discovery har över tre miljarder tittare globalt i över 220 länder och områden och erbjuder många ledande TV-kanaler inklusive Eurosport, Discovery Channel, Animal Planet med flera. Varumärket är välkänt internationellt och når tittare med digitala program från bland annat Group Nine Media, Discovery VR och Eurosport Player. Europeiska telekommunikationsföretag arbetar ofta över flera områden och distribuerar IP-adresser till flera regioner. Hanteringen av geografiska TV-rättigheter kan därmed bli komplicerad. Genom NetAcuity som är Digital Elements IP Intelligence-lösning kan Discovery identifiera tittarnas exakta geografiska plats och tillåta åtko

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum