Idag lanseras Stockholms nya bildelningstjänst

Nu lanseras Stockholms nya bildelningstjänst - aimo. Från och med idag kommer 300 elbilar finnas tillgängliga på gatorna runt om i stan. Ett smidigt och prisvärt sätt att underlätta och förgylla vardagen.

aimo 4 colors

-          Att äga en egen bil innebär inte bara en extra utgift utan i många fall också en praktisk utmaning om man bor i stan. Vi vill vara det självklara alternativet för den medvetne stockholmaren, säger Josephine Adorelle General marketing, PR & IR på aimo.

Man kommer enkelt att kunna reservera och själv hämta sin bil genom att ladda ner aimos app och kostnadsfritt registrera sig. Allt från bokning till betalning sköts via appen, du behöver inte ens en nyckel för att låsa upp bilen.

-          Det är smidigt och enkelt att använda vår tjänst. Vi har personal som säkerställer att allt fungerar och att bilarna laddas vid behov så att du som användare kan njuta av din resa utan att behöva tänka på allt annat kring bilägande, säger Josephine Adorelle.

Inledningsvis finns aimo i Stockholm city, Norra Djurgårdsstaden, Liljeholmen, Globen, Solna och Sundbyberg. Man parkera sin aimo på gatan inom affärsområdet, så kallad ”Homezone” eller på dedikerade parkeringsplatser, så kallade ”Hotspots”. Nytt inför lansering är ytterligare en Hotspot i Arenagaraget, Globen.

-          Med tanke på att en aimo är billigare än en taxi och bekvämare än en vanlig hyrbil, så siktar vi på att bli det självklara transportmedlet för stockholmarna. Och tids nog även i andra städer, avslutar Josephine Adorelle.

Josephine Adorelle, pressansvarig, press@aimosolution.com, tel: 070-550 05 96

aimo 4 colors

aimo drivs av Aimo Solution AB, ett nystartat bolag med kontor i Stockholm. Aimo Solution AB ägs till 100% av den japanska företagsgruppen Sumitomo Corp., som firar 100 års jubileum 2019. Sumitomo Corp. är ett av japans största handelsföretag med verksamhet inom ett flertal branscher. Totalt har företaget ca.73 000 anställda i 66 länder. Sumitomo Corp. har en lång erfarenhet av bilbranschen och samarbetar med olika biltillverkare. I Sverige äger Sumitomo Corp. bolaget SC Motors Sweden AB med 150 anställda i Upplands Väsby.

Abonnera på våra pressmeddelanden.