Idag presenteras herrlandslagets nya förbundscoacher

Idag kl 13:00 håller Svenska Basketbollförbundet presskonferens med herrlandslagets nya förbundscoacher. Det är alltså inte en förbundskapten utan ett team om tre coacher som presenteras.

Den 25 november startar VM-kvalet för Sverige som har lottats in i samma grupp som Finland, Kroatien och Slovenien. Då möter Sverige Finland i Avicii Arena. Idag kl 13:00 presenteras de förbundscoacher som kommer att efterträda Hugo Lopez.

Det blir alltså inte en förbundskapten utan ett team som kommer att leda Sverige.  Generalsekreterare Fredrik Joulamo kommer att närvara för att presentera organisationen, rekryteringsprocessen och slutligen personerna som blir förbundscoacher.

Presskonferensen äger rum på Microsoft Teams och modereras av Johannes Wohlert, kommunikationsansvarig Svenska Basketbollförbundet. Efter en inledande presentation kommer det att finnas möjlighet att ställa frågor till alla involverade.

Vid frågor om presskonferensen, var god kontakta Johannes Wohlert.

Länken till presskonferensen finner du nedan.

Microsoft Teams meeting
Join on your computer or mobile app
Click here to join the meeting

Idag startar rullstolsbasket i Wetterbygden8.9.2021 07:00:00 CEST | Pressmeddelande

Lena Nordquist, Carina Forell och Linda Leidefors utses till Loka Heroes när de nu startar upp rullstolsbasket i Jönköping/Huskvarna. Satsningen är en viktig del i att erbjuda basket för alla, och får stöd av Loka Heroes genom satsningen Ballers on Wheels. Tillsammans med de svenska rullstolsbasketprofilerna, Hillevi Hansson och Louise Forell, syftar initiativet till att aktivera barn och unga i sporten och få igång rullstolsbasket på fler orter i Sverige.