Idag släpper Ving nästa vinters charterresor till försäljning - fortsatt satsning på Gambia och Vietnam

Idag släpper Ving de flesta av nästa vinters resor till försäljning. Nu finns flertalet av Vings egna hotell som Sunwing Family Resort, Ocean Beach Club och Sunprime Hotels samt ett antal andra populära och omtyckta hotell och resmål bokningsbara på Ving.se. Satsningen på Gambia och Vietnam fortsätter.

Sunprime Tamala Beach, Gambia. Bilden är en illustration.

Det mesta i Vings stora utbud av vinterresor finns nu bokningsbart och det är både klassiska semesterfavoriter som Gran Canaria och Teneriffa men även mer långväga resmål som Aruba, Jamaica, Vietnam och Gambia.

– Under julhelgerna är det många som träffas och planerar det kommande årets semesterresor och januari är en av årets största bokningsperioder. De mest eftertraktade koncepthotellen och de bästa rummen säljs först och många försäkrar sig om både en resa och ett speciellt rum ett helt år i förväg, säger Barbro Holmberg, informatör Ving.

Fortsatt satsning på Gambia och Vietnam
Ving fortsätter att satsa på de senaste årens försäljningssuccéer Gambia och den vietnamesiska ön Phu Quoc. Till innevarande vinter mer än fördubblade Ving antalet platser till Gambia och öppnade det första Sunprime-hotellet på den afrikanska kontinenten, Sunprime Tamala Beach. Det blev en riktig succé och från vintern 2019/2020 kommer antalet platser att öka med ytterligare 75 procent och det blir non stop-flygningar från Stockholm.

En annan nyhet är direktflyg från Köpenhamn till Phu Quoc vilken gör att även sydsvenskarna lättare kan ta sig till den populära vietnamesiska ön.

Vings koncepthotell
Det är Vings egna koncepthotell som är de mest efterfrågade och också de som släpps upp till försäljning först, däribland Sunwing Family Resort, Ocean Beach Club by Sunwing, Sunprime Hotels och Family Garden. På flertalet av våra koncepthotell erbjuds även möjligheten att boka sitt rumsnummer, vilket är mycket populärt.

Bokningsbara resmål
De resmål som finns att boka från och med idag är: Gran Canaria, Teneriffa, Fuerteventura, Aruba, Gambia, Kap Verde, Mexiko, Madeira, Thailand,  Jamaica, Dominikanska republiken och Vietnam. Resterande resmål och hotell släpps upp till försäljning under vintern.

Flyg från 14 flygplatser
Nästa vinter flyger Ving från 13 flygplatser runtom i Sverige samt från Köpenhamn. Från de flesta av flygplatserna med det egna flygbolaget Thomas Cook Airlines Scandinavia. Det var ett av de första flygbolagen i världen att bli ISO 14001-certifierat och har de senaste 15 åren minskat bränsleförbrukningen med över 20 procent och fortsätter därmed minska de klimatpåverkande utsläppen.

För ytterligare information eller högupplösta bilder, kontakta:
Barbro Holmberg, informatör Ving, tel 08 – 5551 3023, barbro.holmberg@ving.se

Sunprime Tamala Beach, Gambia. Bilden är en illustration.
Puerto de Maogan, Gran Canaria Foto: Viktor Wedell, Ving

Ving är Sveriges ledande researrangör med resor till knappt 400 resmål i cirka 60 länder. Ving arrangerar charterresor, flexibla paketresor med reguljärflyg och säljer även enskilda flygbiljetter och hotellövernattningar till den som vill resa på egen hand. Resorna säljs via internet, telefon och i utvalda resebyråer över hela landet.

Ving ingår tillsammans med Globetrotter i Ving Sverige AB och har cirka 700 000 resenärer årligen. Ving Sverige AB ingår i den internationella resekoncernen Thomas Cook Group plc som är noterad på London-börsen.