Idag släpper Ving resorna till sommaren 2019

Idag släpper Ving de flesta av nästa sommars resor till försäljning. Då finns flertalet av Vings egna hotell som Sunwing Family Resort, Ocean Beach Club, Casa Cook, Sunprime Hotels och nya Cook´s Club samt ett antal andra populära och omtyckta hotell och resmål bokningsbara på Ving.se.

Vings nyhet Casa Cook Chania öppnar i september (Georg Roske)

Det mesta i Vings stora utbud av sommarresor finns nu bokningsbart från inte mindre än 18 flygplatser. Det är både klassiska semesterorter som Mallorca och Kreta men även paketresor med reguljärflyg till en rad resmål både när och fjärran. Vings många hotellkoncept med de senaste satsningarna på designhotell som Casa Cook och Cook´s Club har blivit en succé liksom möjligheten att boka sitt favoritrum på hotellet. Men det är bra att vara ute i god tid för att få de bästa rummen och de mest efterfrågade hotellen.

– För många är boendet viktigare än själva resmålet och de bästa hotellen och de stora familjerummen är de som går snabbast. Därför försäkrar man sig om en plats redan ett år i förväg och trots att vi hade en rekordsommar förra året har efterfrågan på sommarresor varit ännu större i år. Vi ser också att våra nya hotellkoncept Casa Cook och Cook´s Club är mycket populära och i takt med att fler får upp ögonen för dessa designoaser ökar också efterfrågan, säger Fredrik Henriksson, kommunikationschef Ving.

Vings koncepthotell

Det är Vings egna koncepthotell som är de mest efterfrågade och också de som släpps upp till försäljning först, däribland Sunwing Family Resort, Ocean Beach Club by Sunwing, Casa Cook, Sunprime Hotels, Cook´s Club och Family Garden är de mest populära hotellkoncepten. På flertalet av våra koncepthotell erbjuds även möjligheten att boka sitt rumsnummer, vilket är mycket populärt.

Bokningsbara resmål

De resmål som finns att boka från och med idag är: Mallorca, Almeriakusten, Gran Canaria, Teneriffa, Madeira, Kreta, Rhodos, Kos, Kalymnos, Telendos, Skiathos, Skopelos, Thassos, Lesbos, Cypern, Kroatien samt Turkiet. Resterande program släpps upp till försäljning under sommaren.

Avresor från 18 flygplatser

Utöver Stockholm, Göteborg, Malmö och Köpenhamn har Ving avresor från ytterligare 14 flygplatser i Sverige: Borlänge, Halmstad, Jönköping, Kalmar, Karlstad, Luleå, Norrköping, Sundsvall, Skellefteå, Umeå, Visby, Växjö, Örebro och Östersund.

Högupplösta bilder finns i Vings bildbank: https://www.ving.se/bildarkiv

Vings nyhet Casa Cook Chania öppnar i september (Georg Roske)
Cooks Club Hernosissos Crete som öppnat i juni (Illustration Ving)

Premiär för show med Vings maskotar Lollo och Bernie!15.11.2018 12:29Pressmeddelande

Vings populära maskotar Lollo & Bernie har över 30 miljoner visningar på YouTube med sin dansfilm och många är de familjer som mött de kramgoa vännerna på Vings familjehotell. Nu kan Ving för första gången även stolt presentera en egen föreställning med barnens favoriter. Showen med Lollo & Bernie har premiär i helgen, 17-18 november, på Intiman i Stockholm. Den sätts även upp på Lisebergsteatern i Göteborg, 19-20 januari 2019.

Nyhet! Ving och Thomas Cook Group storsatsar på koncepthotell 201931.10.2018 11:23Pressmeddelande

Thomas Cook Group, där Ving ingår, fortsätter satsningen på skräddarsydda hotellkoncept och lanserar 20 nya koncepthotell under 2019 i Spanien, Grekland, Cypern och Turkiet. Ving kommer i ett första skede att erbjuda sex av dessa nya hotell, däribland ett familjevänligt Casa Cook på Kreta samt tre hotell inom ramen för det nya konceptet Cook’s Club. Det planeras även för ytterligare lanseringar inom kort.