Idag släpper Ving resorna till sommaren 2019

Idag släpper Ving de flesta av nästa sommars resor till försäljning. Då finns flertalet av Vings egna hotell som Sunwing Family Resort, Ocean Beach Club, Casa Cook, Sunprime Hotels och nya Cook´s Club samt ett antal andra populära och omtyckta hotell och resmål bokningsbara på Ving.se.

Vings nyhet Casa Cook Chania öppnar i september (Georg Roske)

Det mesta i Vings stora utbud av sommarresor finns nu bokningsbart från inte mindre än 18 flygplatser. Det är både klassiska semesterorter som Mallorca och Kreta men även paketresor med reguljärflyg till en rad resmål både när och fjärran. Vings många hotellkoncept med de senaste satsningarna på designhotell som Casa Cook och Cook´s Club har blivit en succé liksom möjligheten att boka sitt favoritrum på hotellet. Men det är bra att vara ute i god tid för att få de bästa rummen och de mest efterfrågade hotellen.

– För många är boendet viktigare än själva resmålet och de bästa hotellen och de stora familjerummen är de som går snabbast. Därför försäkrar man sig om en plats redan ett år i förväg och trots att vi hade en rekordsommar förra året har efterfrågan på sommarresor varit ännu större i år. Vi ser också att våra nya hotellkoncept Casa Cook och Cook´s Club är mycket populära och i takt med att fler får upp ögonen för dessa designoaser ökar också efterfrågan, säger Fredrik Henriksson, kommunikationschef Ving.

Vings koncepthotell

Det är Vings egna koncepthotell som är de mest efterfrågade och också de som släpps upp till försäljning först, däribland Sunwing Family Resort, Ocean Beach Club by Sunwing, Casa Cook, Sunprime Hotels, Cook´s Club och Family Garden är de mest populära hotellkoncepten. På flertalet av våra koncepthotell erbjuds även möjligheten att boka sitt rumsnummer, vilket är mycket populärt.

Bokningsbara resmål

De resmål som finns att boka från och med idag är: Mallorca, Almeriakusten, Gran Canaria, Teneriffa, Madeira, Kreta, Rhodos, Kos, Kalymnos, Telendos, Skiathos, Skopelos, Thassos, Lesbos, Cypern, Kroatien samt Turkiet. Resterande program släpps upp till försäljning under sommaren.

Avresor från 18 flygplatser

Utöver Stockholm, Göteborg, Malmö och Köpenhamn har Ving avresor från ytterligare 14 flygplatser i Sverige: Borlänge, Halmstad, Jönköping, Kalmar, Karlstad, Luleå, Norrköping, Sundsvall, Skellefteå, Umeå, Visby, Växjö, Örebro och Östersund.

Högupplösta bilder finns i Vings bildbank: https://www.ving.se/bildarkiv

Vings nyhet Casa Cook Chania öppnar i september (Georg Roske)
Cooks Club Hernosissos Crete som öppnat i juni (Illustration Ving)

Ving ökar volymen till Turkiet och börja flyga direkt till Gazipasa17.9.2018 09:50Pressmeddelande

Efter några års nedgång har efterfrågan på resor till Turkiet ökat ordentligt. Redan till sommaren 2018 ökade Ving volymen med 40 procent och till nästa sommar börjar Ving flyga direkt från Stockholm till flygplatsen i Gazipasa med det egna flygbolaget Thomas Cook Airlines Scandinavia. Det förkortar restiden med nära två timmar för alla som ska semestra i Alanya. Sedan tidigare flyger Ving till Gazipasa från Köpenhamn.

Fler än 650 000 svenskar besökte Kanarieöarna, där Gran Canaria fortfarande är mest populärt6.9.2018 13:28Pressmeddelande

Kanarieöarna har lockat semestrande svenskar sedan 1960-talet. Med många soldagar och behaglig värme året om är det många som återvänt flera gånger till de populära öarna. Enligt Vings resepanel, där 12 433 svenskar svarat på frågor om Kanarieöarna har 9 av 10 (92,7 procent) någon gång rest till Kanarieöarna på semester. Populärast är Gran Canaria följt av Teneriffa och Lanzarote.

7 av 10 höstlovsresor är redan bokade hos Ving - Kanarieöarna lockar flest5.9.2018 08:20Pressmeddelande

Skolorna har börjat, kvällarna blir allt mörkare och temperaturerna faller - hösten är här. Men sommarlovet har inte mer än tagit slut innan det är dags att boka in nästa ledighet, och många är ute i god tid. Redan nu är 71 procent av Vings höstlovsresor bokade. Fler än hälften väljer en resa till Kanarieöarna och då främst till Gran Canaria och Teneriffa. Men även Kap Verde, Cypern, Egypten och Turkiet samt långväga resmål som Thailand och Aruba lockar.