Ideon utbildar bolag i affärsmannaskap och tillväxtstrategier

Business Academy, ett EU-finansierat projekt som drivs av EBN, äger rum onsdagen 29 mars i Lund på Ideon Science Park. Business Academy är ett intensivt och interaktivt endagsevenemang som syftar till att förbättra de deltagande europeiska SME (Small – Medium Enterprises) bolagens möjligheter att skaffa investering inför att skala upp till nästa nivå, med fokus på tillväxt och internationalisering.

Utbildningen, som beställs av EBN, European Business Network – är en del i en process som leder fram till möjlighet att pitcha inför internationella investerare i Barcelona i maj 2017.

– Att EBN väljer Ideon Science Park som värd för denna utbildning är ett tecken på att vi har ett starkt internationellt varumärke för såväl lyckade innovationsbolag som kunskaper inom internationalisering, utvecklingsmetoder och affärsmannaskap. Naturligtvis teamar vi upp med de erfarna coacher och kunskapsleverantörer som vi har tillgång till här på Ideon Science Park för att främja det internationella samarbetet, säger Mia Rolf, VD.

För mer information om Business Academy vänligen besök: http://2016.eurekainnovest.eu/events/view.aspx?events_pages_id=7850

Medverkar i utbildningen gör Ideon Innovation, Ideon Open, WIN, Connect Skåne, Adsensus och ProCommerca.

För ytterligare frågor, kontakta:

Mia Rolf, VD Ideon Science Park 0709-100 111, mia.rolf@ideon.se

Ideon Science park har kommit att bli en plats där framstående innovationer skapas och spännande tillväxtbolag tar avstamp. Multinationella företag som Axis, Ericsson och Qlik härstammar från Ideon som grundades 1983 i samarbete med Lunds universitet. Flera av världens största innovationsbolag har utvecklingskontor eller samarbetsinvesteringar på området. På Ideon finns en unik mix av kompetenscentra, vilket är vår stora styrka i en värld där branscherna glider samman. Här finns också tillgång till laboratorier av högsta standard, vilket gör Ideon Science Park till en dynamisk tillväxt- och kunskapsmiljö för utvecklings- och forskningsbolag i världsklass. Ideon Science Park arbetar med fyra fokusområden; Future transportation, Smart cities, Healthtech och Smart materials.

UNOPS opens global innovation centre in Sweden at Ideon Science Park28.11.2018 16:00Pressmeddelande

UNOPS, the UN Office for Project Services have decided to open a global innovation centre in Sweden and Lund in collaboration with Ideon Science Park. The venture is funded by Vinnova. The new centre is the second science and innovation centre launched by UNOPS this year, following the launch of a similar initiative in Antigua and Barbuda. This is a part of their strategy to reach the global development goals within Agenda 2030.

MatchIT hjälper nyanlända akademiker hitta praktikplatser och arbete inom programmering – de första studenterna är redan anställda27.11.2018 07:00Pressmeddelande

Många nyanlända akademiker har en teknisk bakgrund och genom projektet MatchIT erbjuds de en intensivutbildning inom programmering för att snabbare komma in på arbetsmarknaden. I augusti startade den första utbildningen och i februari ska de första studenterna ut på 10 veckors praktik, hos bland Ingka Group (Ingka Holding B.V. och dess dotterbolag). En av studenterna har redan fått anställning hos Axis Communications innan utbildningen är avslutad!