Ideon utbildar bolag i affärsmannaskap och tillväxtstrategier

Business Academy, ett EU-finansierat projekt som drivs av EBN, äger rum onsdagen 29 mars i Lund på Ideon Science Park. Business Academy är ett intensivt och interaktivt endagsevenemang som syftar till att förbättra de deltagande europeiska SME (Small – Medium Enterprises) bolagens möjligheter att skaffa investering inför att skala upp till nästa nivå, med fokus på tillväxt och internationalisering.

Utbildningen, som beställs av EBN, European Business Network – är en del i en process som leder fram till möjlighet att pitcha inför internationella investerare i Barcelona i maj 2017.

– Att EBN väljer Ideon Science Park som värd för denna utbildning är ett tecken på att vi har ett starkt internationellt varumärke för såväl lyckade innovationsbolag som kunskaper inom internationalisering, utvecklingsmetoder och affärsmannaskap. Naturligtvis teamar vi upp med de erfarna coacher och kunskapsleverantörer som vi har tillgång till här på Ideon Science Park för att främja det internationella samarbetet, säger Mia Rolf, VD.

För mer information om Business Academy vänligen besök: http://2016.eurekainnovest.eu/events/view.aspx?events_pages_id=7850

Medverkar i utbildningen gör Ideon Innovation, Ideon Open, WIN, Connect Skåne, Adsensus och ProCommerca.

För ytterligare frågor, kontakta:

Mia Rolf, VD Ideon Science Park 0709-100 111, mia.rolf@ideon.se

Ideon Science park har kommit att bli en plats där framstående innovationer skapas och spännande tillväxtbolag tar avstamp. Multinationella företag som Axis, Ericsson och Qlik härstammar från Ideon som grundades 1983 i samarbete med Lunds universitet. Flera av världens största innovationsbolag har utvecklingskontor eller samarbetsinvesteringar på området. På Ideon finns en unik mix av kompetenscentra, vilket är vår stora styrka i en värld där branscherna glider samman. Här finns också tillgång till laboratorier av högsta standard, vilket gör Ideon Science Park till en dynamisk tillväxt- och kunskapsmiljö för utvecklings- och forskningsbolag i världsklass. Ideon Science Park arbetar med fyra fokusområden; Future transportation, Smart cities, Healthtech och Smart materials.

Fokus på innovation och robotteknik när IUC Syd och Ideon Science Park anordnar robotmässa i Lund, 29 november 201723.11.2017 00:00Pressmeddelande

Industrikluster IUC Syd och Ideon Science Park sätter fokus på praktisk innovationskraft inom automation och robotteknik genom att arrangera en mötesplats för robotleverantörer, akademin och industriföretag med seminarier och en expo. Mötet görs inom ramen för projektet Smart Innovation, som också kommer att starta en utbildning i januari där små och medelstora industriföretag kommer få mer kunskap och konkret stöd av en affärscoach för att påbörja sin resa inom automation och robotteknik.

​Tempiro lanserar sin produkt för att fjärrstyra värmen på crowdfunding-plattformen Indiegogo den 14 november10.11.2017 00:00Pressmeddelande

“Målet med crowdfundingen är att ta in beställningar för ett värde av minst 10 000 euro för att starta vår massproduktion. Vi kommer att erbjuda olika paket med ett utgångspris från 139 euro. Tempiro är dessutom i dagsläget finansierade och stöds bl a av Energimyndigheten, Vinnova, Climate-KIC samt Almi”, enligt grundaren Magnus Lindström.