IEM: Digital pressträff med Duplantis på måndag

I dag presenterades den slutgiltiga svenska truppen till inomhus-EM i Torun, Polen. Och på måndag bjuder Svensk Friidrott in till en andra, kortare pressträff digitalt med det största guldhoppet Armand Duplantis.

4-7 mars avgörs inomhus-EM i Torun, Polen. Sverige skickar en 29 namn stor trupp, där ett flertal tillkom nu sista dagarna. Bland annat fick Jesper Hellström och Maja Nilsson inbjudningar i tresteg respektive höjd.

Sedan tidigare står det också klart att världsstjärnan Armand Duplantis ingår i den svenska truppen. På måndag 11:00-11:30 arrangerar vi därför en kortare digital pressträff med Mondo.

Träffen arrangeras via Microsoft Teams, och frågor kan ställas i storgrupp. Det blir däremot inga enskilda intervjuer.

Anmäl er till pressträffen senast måndag 09:00 genom att skicka ett mejl till Gustav Orbring, så får ni en inbjudan via Teams.

Hela den svenska truppen finner ni här.