If ändrar i koncernledningen och stärker skadehanteringen

Klas Svensson tar över som chef för affärsområdet Commercial på If. Samtidigt stärker företaget sitt kunderbjudande genom att göra skadehantering till ett eget ansvarsområde med permanent plats i koncernledningen.

Ivar Martinsen lämnar Ifs koncernledning. Han har haft ansvar för affärsområdet Commercial i 18 år och arbetat på If sedan bolaget grundades 1999. Martinsen kommer att stanna inom företaget men övergå i en rådgivande roll med uppgifter knutna till koncernledningen och i Ifs ägarbolag Sampo.

– Jag vill tacka Ivar för alla viktiga bidrag och en enorm insats för If i mer än 20 år. Samtidigt är jag väldigt glad över att han stannar hos oss i företaget, säger Ifs koncernchef Morten Thorsrud.

Klas Svensson tar över som chef för affärsområdet Commercial och tar plats i koncernledningen, med nordiskt ansvar för Ifs företagssegment. Han är i dag Head of Digital Sales & Customer Experience på If.

Samtidigt tar Odd Magnus Barstad plats i koncernledningen, som chef för en nyinrättad enhet som samlar all skadehantering. Barstad är i dag nordisk chef för skadehantering inom affärsområde Privat.

– Skadehantering är själva produkten vi levererar inom försäkring, och det är där som kunderna möter oss. När vi nu samlar ansvaret för skadehantering för både företagskunder och privatkunder kan vi i ännu högre grad leva upp till vårt kundlöfte att vara vid kundens sida i krävande situationer, säger koncernchef Morten Thorsrud.

Varnar: 225 000 svenskar reser utomlands på vintersemester i februari-mars22.2.2021 07:00:00 CETPressmeddelande

Enligt en nyligen genomförd nationellt representativ undersökning reser tre procent av alla svenskar utomlands under vintersemestern i februari-mars. – Det är oroande att många tänker i sådana termer när det är en så pass osäker situation i världen och svenska myndigheter avråder från att resa till länder utanför EU, säger reseexpert Jenny Rudslätt på försäkringsbolaget If.