If är verkstädernas favorit – för femte året i följd

För femte året i rad tar If hem första pris i Motorbranschens Riksförbunds försäkringsbolagsenkät.

I konkurrens med alla de stora försäkringsbolagen tog If åter hem priset som verkstädernas favorit i Motorbranschens Riksförbunds Försäkringsbolagsenkät.

Enkäten skickas ut till över 6 000 skadeverkstäder i landet, som får ranka försäkringsbolagen på tolv områden, bland annat service, samarbete, lyhördhet och kontakten med bolagens skaderådgivare. Svaren sammanställs och vinnaren av försäkringsbolagsenkäten koras varje år under Motorbranschens Riksförbunds lack- och skadekonferens.

– Det är jätteroligt att If vann priset igen. Det var ingen enkel seger, men vi gjorde det! Och detta tycker jag visar att vi – med den stora motorportfölj vi har på If – verkligen är vid våra kunders sida när det tråkigaste händer, säger Annika Berglund, chef över Eftermarknad Motorskador.

If har regionalt placerade inspektörer ute i landet, något Annika Berglund märker att verkstäderna värdesätter. Det förenklar dialogen och gör det enklare att komma överens.

– Vi håller fast vid vår strategi att vara lokalt förankrade, och ha en geografisk spridning över landet. Det finns ett upparbetat genuint förtroende mellan oss och verkstäderna som inte går att kopiera, säger hon.

Fästingsäsongen är här – så skyddar du din hund29.4.2021 07:00:00 CEST | Pressmeddelande

Fästingsäsongen brukar räknas från mars till november, men är oftast mest intensiv från april till juni. Under denna period bör man kolla sin hund dagligen. Fästingar kan leda till allvarliga sjukdomar, men det finns metoder för att stoppa dem. ”Det är viktigt att skydda din hund mot fästingar och fästingbett så gott du kan, både för hundens och din egen skull.” uppmanar Ifs djurexpert Mariah Hohenthal.