If är verkstädernas favorit – för femte året i följd

För femte året i rad tar If hem första pris i Motorbranschens Riksförbunds försäkringsbolagsenkät.

I konkurrens med alla de stora försäkringsbolagen tog If åter hem priset som verkstädernas favorit i Motorbranschens Riksförbunds Försäkringsbolagsenkät.

Enkäten skickas ut till över 6 000 skadeverkstäder i landet, som får ranka försäkringsbolagen på tolv områden, bland annat service, samarbete, lyhördhet och kontakten med bolagens skaderådgivare. Svaren sammanställs och vinnaren av försäkringsbolagsenkäten koras varje år under Motorbranschens Riksförbunds lack- och skadekonferens.

– Det är jätteroligt att If vann priset igen. Det var ingen enkel seger, men vi gjorde det! Och detta tycker jag visar att vi – med den stora motorportfölj vi har på If – verkligen är vid våra kunders sida när det tråkigaste händer, säger Annika Berglund, chef över Eftermarknad Motorskador.

If har regionalt placerade inspektörer ute i landet, något Annika Berglund märker att verkstäderna värdesätter. Det förenklar dialogen och gör det enklare att komma överens.

– Vi håller fast vid vår strategi att vara lokalt förankrade, och ha en geografisk spridning över landet. Det finns ett upparbetat genuint förtroende mellan oss och verkstäderna som inte går att kopiera, säger hon.

Varnar: 225 000 svenskar reser utomlands på vintersemester i februari-mars22.2.2021 07:00:00 CETPressmeddelande

Enligt en nyligen genomförd nationellt representativ undersökning reser tre procent av alla svenskar utomlands under vintersemestern i februari-mars. – Det är oroande att många tänker i sådana termer när det är en så pass osäker situation i världen och svenska myndigheter avråder från att resa till länder utanför EU, säger reseexpert Jenny Rudslätt på försäkringsbolaget If.