If är verkstädernas favorit – för fjärde året i följd

För fjärde året i rad tar If hem första pris i Motorbranschens Riksförbunds försäkringsbolagsenkät.

Ifs Stefan Thureson och Annika Berglund tar emot utmärkelsen på MRF:s konferens

I konkurrens med alla de stora försäkringsbolagen tog If åter hem priset som verkstädernas favorit i Motorbranschens Riksförbunds Försäkringsbolagsenkät. Enkäten skickas ut till över 6 000 skadeverkstäder i landet, som får ranka försäkringsbolagen på tolv områden, bland annat service, samarbete, lyhördhet och kontakten med bolagens skaderådgivare. Svaren sammanställs och vinnaren av försäkringsbolagsenkäten koras varje år under Motorbranschens Riksförbunds lack- och skadekonferens.

– Att arbeta nära verkstäderna har alltid legat högt i prioritet hos oss. Därför känns det väldigt kul att än en gång få det bevisat via MRF:s enkät, säger Annika Berglund, chef för Eftermarknad Motorskador hos If.

If har regionalt placerade inspektörer ute i landet, något Annika Berglund märker att verkstäderna värdesätter. Det förenklar dialogen och gör det enklare att komma överens.

– Vi håller fast vid vår strategi att vara lokalt förankrade, och ha en geografisk spridning över landet. Det finns ett genuint förtroende mellan oss och verkstäderna som inte går att kopiera, säger hon.

Ifs Stefan Thureson och Annika Berglund tar emot utmärkelsen på MRF:s konferens

Lugn, vi hjälper dig.

If är Nordens största skadeförsäkringsbolag med cirka 3,6 miljoner kunder i Norden och Baltikum. Vi erbjuder bland annat bilförsäkring, hemförsäkring och barnförsäkring för privatpersoner samt olika typer av företagsförsäkringar för små och stora kunder. Koncernen har cirka 6 800 anställda.