If är verkstädernas favorit – igen!

För tredje året i rad tar If hem första pris i Motorbranschens Riksförbunds försäkringsbolagsenkät. I tio av enkätens tolv frågor får If högst betyg av verkstäderna.

Ifs Annika Berglund tar emot utmärkelsen på MRF:s plast-, lack- och skadekonferens.

I konkurrens med alla de stora försäkringsbolagen tog If åter hem priset som verkstädernas favorit i Försäkringsbolagsenkäten, som arrangeras av Motorbranschens Riksförbund. I enkäten – som skickats ut till över 6 000 skadeverkstäder i landet – fick deltagarna sätta betyg på försäkringsbolagen på tolv områden, bland annat med avseende på service, samarbete och lyhördhet, men också på bolagens skaderådgivare.

I tio av tolv frågekategorier fick If högst snittbetyg.

– If har en tradition av att arbeta nära verkstäderna och det är något som alltid legat högt i prioritet, säger Annika Berglund, chef för Eftermarknad Motorskador hos If, som är stolt över att If åter lyckats ta hem segern.

Ett av framgångsrecepten, påpekar hon, är att If har inspektörer regionalt placerade ute i landet, vilket förenklar dialogen med verkstäderna:

– När verkstäderna är glada med oss blir kunderna nöjda, avslutar hon.

If fick högst betyg bland annat vad gäller kontroll att verkstaden har utbildad personal och rätt utrustning, att man har tydliga och bra rutiner för skadeärenden samt att man håller överenskommelser och betalningsvillkor.

Lugn, vi hjälper dig.

If är Nordens största skadeförsäkringsbolag med cirka 3,6 miljoner kunder i Norden och Baltikum. Vi erbjuder bland annat bilförsäkring, hemförsäkring och barnförsäkring för privatpersoner samt olika typer av företagsförsäkringar för små och stora kunder. Koncernen har cirka 6 800 anställda.